Zoznam potravín, ktoré môžete jesť a ktorým sa vyhnúť, ak chcete aby vaša štítna žľaza fugovala na 100%

Štítna žľaza je hlavnou žľazou tela. Vytvára dva hormóny, jeden nazývaný hormón štítnej žľazy a druhý nazývaný kalcitonín. Hormon štítnej žľazy reguluje metabolizmus a zohráva úlohu vo všetkých fyziologických funkciách. Kalcitonín pomáha regulovať hladinu vápnika v tele a pomáha pri tvorbe kostí.

Jedným z hlavných dôvodov, prečo štítna žľaza spomaľuje, je nedostatok jódu a selénu. Bez jódu nemožno vykonať funkčné hormóny. Najlepšie zdroje prírodného jódu sú morská zelenina. Jód sa tiež nachádza v rýchlom občerstvení, spracovaných potravinách a stolovej soli, ale je dôležité vyhnúť sa týmto potravinám, pretože nielenže nie sú výživné, ale aj prebytok jódu môže mať negatívny vplyv na štítnu žľazu.

V niektorých typoch potravín sú prítomné dve zložky, ktoré môžu mať negatívny vplyv na štítnu žľazu. Ide o izoflavóny, ktoré sa vyskytujú v sójových potravinách, a tiokyanáty, ktoré sa nachádzajú v kruhovitej zelenine. Krivnatá zelenina je tiež vysoká v goitrogénoch, čo sú látky, ktoré potláčajú štítnu žľazu tým, že interferujú s metabolizmom jódu. Tieto potraviny nemusia byť z potravy odstránené, pretože sú veľmi zdravé, ale mali by byť varené alebo ľahko uvarené.

Hypotyreóza, ktorá je nedostatočnou aktivitou štítnej žľazy, je najčastejším problémom štítnej žľazy. Bežné príznaky zahŕňajú únavu, studené ruky a nohy, depresiu, zvýšenie telesnej hmotnosti, bolesti kĺbov, nafúknutú tvár a ďalšie. Ak sa štítna žľaza ponechá neliečená, môže to viesť k vážnejším problémom, ako je obezita, neplodnosť, bolesť hlavy a srdcové choroby. Existuje mnoho rôznych dôvodov pre nízku funkciu štítnej žľazy.

Ak chcete pomôcť štítnej žľaze, potrebujete správny príjem jódu a potrebujete zdravú a rozmanitú stravu, ktorá zahŕňa potraviny bohaté na vitamíny typu B, vitamín E, selén, meď, zinok a omega-3. Vyvarujte sa rýchleho občerstvenia, spracovaného jedla a stolovej soli. Zamerajte sa na výživu vášho tela s celotelovými, živinami-hustými potravinami a uistite sa, že zostanete hydratovaný tým, že pite veľa vody. Vysoko kvalitný multivitamín by tiež pomohol.

Jedlá vhodné:

1) Morská zelenina (hijiki, wakame, arame, dulse, nori, kelp a kombu)

Prečo? Sú jedným z najlepších zdrojov jódu.

2) ryby a morské plody (divoký losos, halibut, treska, tuniak dlhoplutvový, sardinky)

Prečo? Sú dobrým zdrojom jódu, selénu a omega-3.

3) Vajcia z pasienkov

Prečo? Sú dobrým zdrojom vitamínu A, jódu a selénu.

4) Orechy a semená (para orechy, vlašské orechy, tekvicové semienka, semená ľanu a chia)

Prečo? Sú dobrým zdrojom selénu, esenciálnych mastných kyselín, vitamínu E a zinku.

5) Kokosový olej (kokosový olej, kokosové maslo a kokosové mäso)

Prečo? Kokosový olej stimuluje metabolizmus a prirodzene podporuje štítnu žľazu.

Jedlá nevhodné:

1) Nefermentované sójové produkty (tofu, sójové mlieko, sójové „mäso“ a sójový proteínový izolát)

Prečo? Obsahujú goitrogrens.

2) Surové zeleniny (ružičkový kel, karfiol, brokolica, kapusta)

Prečo? Obsahujú goitrogrens. Môžete ich však jesť varené alebo dusené.

3) Lepok (pšenica, jačmeň a raž)

Prečo? Môže inhibovať absorpciu živín, poškodiť črevnú výstelku a aktivovať autoimunitnú odpoveď.

ZDROJ:consciouscooking.com

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>