Zníženie krvného tlaku bez použitia liekov je oveľa jednoduchšie, než si myslíte…

Zníženie krvného tlaku bez použitia liekov je oveľa jednoduchšie, než si myslíte. Zmeny v životnom štýle, strave a dokonca aj zlé návyky môžu byť veľkou pomocou. Existujú prirodzené spôsoby, ako udržať krvný tlak nižší a niektoré z nich sú uvedené nižšie:

1. Ukončite fajčenie

Všetci poznáme účinky fajčenia na naše zdravie. Prestaňte fajčiť! Ale aj fajčenie z druhej ruky môže ovplyvniť Váš krvný tlak a spôsobiť poškodenie tepien.

2. Obmedzte soľ

Najdôležitejšia vec, s ktorou si treba dávať pozor, je sodík v spracovaných potravinách, ktoré konzumujete. Len sezónne potraviny s bylinkami, citrónom, korením a inými bezolovnatými koreninami, to veľmi pomôže znížiť príjem soli.

3. Vykonávajte viac pohybu

Ľudia, ktorí pravidelne pohybujú a cvičia, dokážu znížiť počet liekov na hypertenziu, ktoré užívajú. Vyberte cvičenie, ktoré vám najlepšie vyhovuje, ako jazda na bicykli, plávanie alebo len prechádzky. Ak ste na chvíľu neaktívni, skúste aeróbne cvičenie, ktoré pomôže znížiť krvný tlak.

4. Dýchajte hlboko

Pokúste sa dopriať meditatívne postupy a pomalé dýchanie, ako je jóga, tai chi a qigong. Tie môžu pomôcť znížiť stresové hormóny, ktoré sú zodpovedné za zvýšenie renínu – enzýmu, ktorý zvyšuje krvný tlak. Urobte to na 5 minút ráno a večer. Vdýchnite hlboko a vydychujte všetky svoje napätia!

5. Udržujte hmotnosť pod kontrolou

Môžete jesť zdravú a vyváženú stravu, ale tie extra kilá nyvyše by vám mohli ublížiť. Štúdie ukázali, že hypertenzia u osôb s nadváhou boli sekundárnou podmienkou kvôli nadmernej hmotnosti. Aby ste to skrátili, akonáhle stratíte váhu, zníži sa vysoký krvný tlak.

6. Pite mierne

Pite mierne, ako sa hovorí. Muži a ženy, ktorí majú viac ako 65 rokov, môžu piť jeden nápoj a mladší ľudia môžu piť dva nápoje, ktoré pomôžu znížiť krvný tlak. Čokoľvek viac môže mať negatívne účinky a zvyšuje krvný tlak.

7. Jedzte vegetariánsky

Štúdie ukázali, že rastlinné potraviny majú nízky obsah sodíka a draslík. Jedenie vegetariánskej stravy môže znížiť krvný tlak o najmenej 7 bodov.

8. Jedzte tmavú čokoládu

Štúdie ukázali, že ľudia, ktorí jedia tmavú čokoládu denne, zaznamenali pokles krvného tlaku. Je to preto, lebo tento báječný nápoj obsahuje flavanoly, ktoré spôsobujú, že krvné cievy sú pružnejšie. Len sa uistite, že čokoláda obsahuje aspoň 70% kakaa.

9. Spravujte stres

Všetci vieme účinky stresu v tele, najmä na krvný tlak. Účinne zvládanie stresu môže pomôcť znížiť krvný tlak, preto odporúčame, aby ľudia s vysokým krvným tlakom riadili stresové riadenie. Nájdite efektívny prístup, ktorý vám pomôže efektívne zvládnuť stres.

10. Vyhnite sa káve

Káva má niektoré zdravé výhody, ale všetci vieme, že znižovanie krvného tlaku nie je jedným z nich. Kofeín môže spôsobiť krátkodobé výkyvy krvného tlaku, takže je najlepšie toto preskočiť pre ľudí s hypertenziou.

ZDROJ:wellnessbin.com

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>