Známy Dr. Komarovskij, tvrdí: „Nedostatočná fyzická aktivita je príčinou predčasnej smrti!“

Pravdepodobne ste si neuvedomili, že nedostatok fyzickej aktivity, je jedným z hlavných faktorov úmrtnosti na svete, a tiež zvyšuje riziko vzniku kardiovaskulárnych ochorení, rakoviny a cukrovky. Podľa štatistík každá štvrtá osoba nie je dostatočne aktívna. Zlepšovanie zdravia je uľahčené tak miernou, ako aj intenzívnou fyzickou aktivitou.

„Pojem“ fyzická aktivita „by sa nemala zamieňať s pojmom“ cvičenie „ ,“ hovorí známy Dr. Komarovski.  Dnes vám povie, koľko denne potrebuje človek fyzickej aktivity v akejkoľvek vekovej kategórii, podľa Svetovej zdravotníckej organizácie.

Fyzická aktivita

Dr. Komarowski tvrdí, že okrem fyzického cvičenia sú všetky ostatné druhy telesnej aktivity, ktoré sa odohrávajú počas pokoja, cestujú na iné miesta alebo počas práce, tiež prospešné pre zdravie. Mimoriadne a intenzívne fyzické aktivity navyše prispievajú k zlepšeniu zdravia.

Ale fyzická aktivita by mala brať do úvahy vek človeka, pretože to, čo je dobré pre 16-ročných, nemá príliš dobrý vplyv na zdravie muža stredného veku. Povieme si množstvo fyzickej aktivity pre jednotlivé vekové skupiny.

DETI A DOSPIEVAJÚCI VO VEKU 5-17 ROKOV

Fyzická aktivita by mala byť aspoň 60 minút denne. V tomto prípade by mala byť stredná alebo vysoká. Venovať viac času na prechádzky a hry s dieťaťom, pretože činnosť deklarovaného času budú mať prospech, keď jedinec vyrastá.

Fyzická aktivita zameraná na vývoj muskuloskeletálneho systému A mal by byť najmenej 3 krát týždenne. Preto rôzne športy, ako sú boxing alebo tanec – to nie je detské detstvo, ale investícia do jeho zdravia a dlhovekosti.

 

DOSPELÍ VO VEKU 18-64 ROKOV

Fyzická aktivita s miernou intenzitou sa má vykonávať najmenej aspoň 150 minút za týždeň. To znamená, že 2-3 výlety do posilňovne za týždeň sú ideálnou voľbou.

Ak dávate prednosť vysokej intenzite tréningu , potom ich celkové trvanie by malo byť aspoň 75 minút týždenne. Môžete napríklad kombinovať chôdzu pred spaním alebo športy v hale, ale čas rozdeľte pomerne.

Ak máte zdravotné problémy a potrebujete zvýšiť imunitu a ochranné funkcie tela, mali by ste zvýšiť čas fyzickej aktivity s miernou intenzitou na 300 minút za týždeň.

ĽUDIA VO VEKU 65 ROKOV A VIAC

Ideálnou variantou telesnej aktivity pre túto vekovú kategóriu je aerobik a chôdza. Každé aeróbne cvičenie by malo trvať najmenej 10 minút. Keďže je ťažké uhádnuť, trvanie pohybu, malo by byť všeobecne 70 minút týždenne alebo viac. Ak to umožňuje stav kĺbov a chrbtice.

Dospelí tejto vekovej skupiny so spoločnými problémami by mali vykonať niekoľkokrát týždenne rovnovážne cvičenia, aby sa predišlo riziku pádu.

DOBRÁ RADA

Bez ohľadu na váš vek, zvážte úroveň vašich fyzických schopností. Ak zdravie neumožňuje vykonávať fyzickú aktivitu, vytvorte si vlastný individuálny režim, ktorý vždy konzultujte so svojím lekárom. Nezabudnite: prechádzky, jogu, hry, plávanie a bežné skákanie na posteli je fyzická aktivita, ktorá vám poskytne zdravie a dlhú životnosť.

Neseďte, pretože pohyb je život.

ZDROJ:TAKPROSTO.CC

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>