Známky, ktoré vám naznačujú, že vášmu telu chýba nejaký vitamín alebo minerál

Ak vieme, čo chýba v tele, môžeme zabrániť nespočetným chorobám. Teraz ukážeme, ktoré symptómy nedostatku vitamínov a minerálov sú prítomné. Jeme príliš veľa spracovaných potravín, čo je takmer zlé pre telo, pretože neobsahuje potrebné vitamíny a minerály. To je dôvod, prečo veľa ľudí bojuje s deficitmi vitamínov.

Ako hovoria lekári, v dôsledku nedostatku vitamínu sa telo stáva ľahšie chorým.

Opakujúce sa poprakané pery

To naznačuje nedostatok vitamínu B. B2, B3 a vitamín B12. Ak sú ústa popraskané, môže to znamenať nedostatok zinku a železa, čo je najčastejšie medzi vegetariánmi. V tomto prípade musíte jesť viac rýb, jesť losos, tuniak a morské plody a vajcia.

Vegetariáni alebo tí, ktorí nejedia dostatok mäsa, môžu priniesť tieto vitamíny do tela so šošoviek, mandlí a sezamových semien v ich tele. Absorpcia železa tiež vyžaduje vitamín C, ktorý sa nachádza v brokolici a kapusty.

Vyrážky, vypadávanie vlasov

Existuje nedostatok zinku a vitamínu B7, ako aj nedostatok vitamínov rozpustných v tukoch v tele: vitamíny A, D, E a K. Strata vlasov je spôsobená nedostatkom zinku. Ak sa telo stretne s nedostatkom železa, jazvy sa pomaly uzdravia, ľahšie vysuší pokožku a objavia sa vyrážky.

Ak budete jesť jedlá bohaté na vajíčka, môže to byť dôvodom nedostatku vitamínu B7, pretože látky vo vajcia inhibujú vstrebávanie vitamínu B7. Jedzte viac sušeného ovocia, kvasníc, tekvicových semien, obilnín, avokádov, malín a mliečnych výrobkov.

Červené škvrny, akné

Akné sa vyskytuje, keď esenciálne mastné kyseliny nie sú v tele dostatočné a vitamín A a vitamín D môžu spôsobiť nedostatok.

Znížte spotrebu nasýtených mastných kyselín, jesť viac potravín so zdravými tukami: ryby, orechy a ľanové semená sú tiež dobré. Vaše denné jedlá zahŕňajú repu a zemiaky, pretože v nich je dostatok vitamínu A.

Opuch, pocit pálenia, znecitlivenie ramena a chodidla

Ak zaznamenáte tieto príznaky, pravdepodobne budete mať nedostatky B6, B9 a B12. Nedostatok vitamínu A môže spôsobiť depresiu, hormonálne problémy a únavu.

V tomto prípade by ste mali jesť viac špenátov, zeleného šalátu a vajec.

Kŕče a silné bolesti v nohách

Príčiny vápnika a horčíka sa môžu vyskytnúť, ale môže dôjsť k nedostatku draslíka. Aktívne športy tiež prispievajú k eliminácii minerálov a vo vode rozpustných vitamínov z tela.

Šport by nemal byť zastavený, ale viac mandle, lieskové oriešky, vlašské orechy, tekvica, čerešne, jablká, kapusta, špenát a brokolica by mali byť konzumované.

Známky nedostatku vitamínu:

Nedostatok vitamínov

  • únava, tmavší zrak, koža a únava, náchylnosť k ochoreniu

Nedostatok vitamínu B

  • nespavosť, únava, napätie, depresia, strata hmotnosti, srdce a tráviace ťažkosti

Nedostatok vitamínu B12

  • ochorenia oka, mastné vlasy, pruritus kože, dermatitída

Nedostatok vitamínu B3

  • môže to spôsobiť bolesti hlavy, slabosť, túžbu, anorexiu

Nedostatok vitamínu B5

  • pocit horúčavy v končatinách, nespavosť, nevoľnosť, únava

Nedostatok vitamínu B6

Kožné problémy, vypadávanie vlasov, dermatitída, svalové kŕče

Nedostatok vitamínu B12

  • strata chuti do jedla, hormonálne poruchy, hnačka, depresi

Nedostatok vitamínu C

  • mierne zjazvenie, črevá a črevá, artritída, poruchy trávenia

Nedostatok vitamínu D

  • osteoporóza, duté zuby, obličkové kamene

Nedostatok vitamínu E

  • pomalé reflexy, nerovnováha

Aby ste sa uistili, že máte nedostatok vitamínov alebo minerálov, vykonajte potrebné testy. Používajte výživové doplnky iba vtedy, ak vám to lekár odporučil.

ZDROJ:ketkes.com

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>