Zbavte sa týchto 10 najčastejších návykov, ktoré poškodzujú Vaše obličky a verte mi nebudete ľutovať, lebo začnú pracovať na 100 %

Obličky sú jedným z najdôležitejších orgánov ľudského tela. Detoxikujú krv a pomáhajú organizmu odfiltrovať odpadový materiál močom. Okrem toho ich hlavnými funkciami sú odstránenie nadbytočnej vody z tela alebo jej udržanie v prípade potreby. Regulujú hladiny fosfátov, vápnika a ďalších minerálov v tele.

Obličky pomáhajú pri regulácii krvného tlaku, pretože produkujú dôležité hormóny potrebné pre túto funkciu, ako aj pri tvorbe červených krviniek, ktoré nesú dôležité živiny a kyslík v tele.

Ako vidíte, obličky majú v našom tele nespočet dôležitých funkcií, takže je dôležité, aby sme ich udržali správne. Zvyčajné príznaky problémov s obličkami zahŕňajú: zmenené množstvo a farbu moču, vracanie, závrat, problémy s dýchaním, anémia, únava alebo únava, zápach, pocit studenej väčšiny času, náhla bolesť v tele a svrbivá koža.

Navštívte svojho lekára, ak spozorujete niektoré z týchto príznakov, aby ste vylúčili možnosť ochorenia obličiek. Problémy s obličkami môžu byť spôsobené rôznymi dôvodmi, ale ľudia prijali mnoho zvykov, ktoré môžu tiež spôsobiť vážne poškodenie obličiek.

Vaše obličky môžu byť poškodené nasledujúcimi 10 bežnými návykmi:

1. Odkladanie nutkania na urináciu

Jednou z hlavných príčin poškodenia obličiek nie je vyprázdnenie moču včas. Týmto spôsobom zostane moč v močovom mechúre dlhšie, čo umožní množenie baktérií v moči. Tieto nebezpečné baktérie môžu viesť k infekcii obličiek alebo močových ciest. Uchovávanie moču môže spôsobiť inkontinenciu moču a zlyhanie obličiek, pretože zvyšuje tlak na obličky.

Ak ste jedným z tých, ktorí zvyčajne odkladajú nutkanie močiť, je čas zmeniť to skôr, než bude príliš neskoro.

2. Nedostatočný príjem vody

Vaše obličky môžu byť vážne poškodené, ak nepijete dostatok vody. Ak vaše telo postráda vodu, vaša krv bude koncentrovaná, takže do obličiek dôjde k menšiemu prietoku krvi. To bráni schopnosti obličiek vypláchnuť toxíny z tela a čím viac toxínov v tele, tým viac zdravotných problémov.

Odporúčané denné množstvo tekutiny spotrebovanej zdravým dospelým je minimálne 10 až 12 pohárov. Týmto spôsobom bude telo dobre hydratované a obličky zdravé. Na druhej strane nekonzumujte zas príliš veľa tekutiny, lebo to tiež nemá priaznivý vplyv na obličky.

3. Vysoký príjem soli

Konzumácia príliš veľa soli pravidelne môže viesť k vážnym poškodeniam obličiek a ďalším zdravotným problémom. 95% sodíka spotrebovaného v potravinách sa metabolizuje obličkami. Ak budete konzumovať príliš veľa soli, vaše obličky budú musieť pracovať oveľa ťažšie, aby vylučovali nadmerné množstvo soli. To môže mať za následok zníženú funkciu obličiek, čo vedie k zadržaniu vody vo vašom tele. Zadržiavanie vody môže zvýšiť krvný tlak, ako aj riziko ochorenia obličiek.

Podľa mnohých štúdií príjem soli zvyšuje množstvo močových bielkovín, čo je ďalší rizikový faktor vzniku ochorenia obličiek. Každé množstvo vyššie ako 5 gramov denne je škodlivé tak pre obličky, ako aj pre vaše celkové zdravie. Jedna lyžička soli je približne šesť gramov.

4. Pravidelné užívanie analgetík

Mnoho ľudí užíva analgetiká alebo lieky proti bolesti, ktoré znižujú zápal a horúčku a kontrolujú bolesť. Avšak tento zvyk môže spôsobiť poškodenie obličiek a iných orgánov. Podľa prieskumu môžu analgetiká cez pult znížiť tok krvi do obličiek a zhoršiť ich fungovanie. Dlhodobé alebo ťažké používanie analgetík spôsobuje akútne poškodenie obličiek alebo intersticiálnu nefritídu, ktorá je chronickým ochorením obličiek.

Tí, ktorí majú zníženú funkciu obličiek, by sa mali poradiť so svojím lekárom skôr, Analgetiká sa majú užívať na najkratšiu dobu a pri najnižšej možnej dávke, a to aj u pacientov s normálnou funkciou obličiek.

5. Vysoká bielkovinová strava

Nadmerný príjem bielkovín na báze bielkovín, ako je červené mäso, môže zvýšiť riziko ochorenia obličiek. Obličky majú ďalšiu dôležitú úlohu, a to je metabolizovať a eliminovať dusíkaté odpady z tela, ktoré sú vedľajšími produktmi proteínového trávenia. Vysoký príjem proteínov chronicky zvyšuje glomerulárny tlak a hyperfiltráciu, čím zvyšuje metabolické zaťaženie obličiek, čo zvyšuje riziko vzniku problémov s obličkami.

Preto najlepšou vecou pre obličky je obmedziť spotrebu červeného mäsa a tí, ktorí už majú problém s obličkami, by mali okamžite prestať konzumovať červené mäso, pretože to môže zhoršiť ich problém.

6. Pitie príliš veľa alkoholu

Alkohol je toxín, ktorý spôsobuje veľa stresu pečene a obličiek. To je dôvod, prečo pitie nadmerného množstva môže viesť k vážnemu poškodeniu obličiek, takže by ste sa mali vždy pokúšať piť s mierou.

Ak pijete nadmerné množstvo alkoholu, kyselina močová sa uchová v renálnych tubuloch, čo spôsobí tubulárnu obštrukciu, ktorá zvyšuje riziko vzniku zlyhania obličiek. Okrem toho vedie alkohol k dehydratácii a bráni normálnemu fungovaniu obličiek. Zdravé množstvo konzumovaného alkoholu denne je 1 nápoj pre ženy a starších ľudí a 2 nápoje pre mužov.

7. Fajčenie

Fajčenie nie je len zlé pre obličky, ale pre takmer každý orgán v našom tele, ako to uvádza Centrum pre kontrolu a prevenciu chorôb. Vzťah medzi fajčením a ochorením obličiek preukázali mnohé štúdie. Ako vysvetľuje Americká asociácia pacientov s obličkami (AAKP), fajčenie je najdôležitejšou príčinou ESRD (konečné štádium ochorenia obličiek).

Fajčenie zvyšuje srdcovú frekvenciu a krvný tlak, znižuje tok krvi a zužuje krvné cievy v obličkách. Tento nezdravý zvyk môže zhoršiť existujúcu chorobu obličiek a môže urýchliť stratu funkcií obličiek. Najlepší spôsob, ako tomu zabrániť, je prestať fajčiť, pretože tento zvyk je škodlivý pre každú časť tela.

8. Spotreba príliš veľa kofeínu

Ak budete konzumovať príliš veľa kofeínu, zvýši sa krvný tlak, čo bude zaťažovať funkciu obličiek. Počas dlhších časových období môže dôjsť k poškodeniu obličiek. Kidney International publikovala štúdiu z roku 2002, podľa ktorej konzumácia kofeínu má silný vzťah k obličkovým kameňom. Kofeín môže zvýšiť vylučovanie vápnika v moči.

Napriek tomu väčšina ľudí nebude mať problém, ak konzumujú kofeín v miernom množstve. Takže konzumácia 3 šálky čaju, 1 až 2 šálky kávy denne je úplne v poriadku. Nemali by ste však zabudnúť na iné zdroje kofeínu, ako sú energetické nápoje, kakao, nealkoholické nápoje, čokoláda a niektoré lieky, takže sa uistite, že ich obmedzujete aj ich množstvo.

9. Ignorovanie bežných infekcií

Ignorovanie kašľa, nachladnutia, chrípky, tonzilitídy, faryngitídy a iných bežných infekcií môže spôsobiť vážne poškodenie obličiek. Tí, ktorí majú ochorenie obličiek, často hlásili, že nemajú žiadny odpočinok, keď sú chorí, a to sú často osoby citlivé na počasie, ktoré často ochorejú.

Ak nechcete liečiť bežnú infekciu, vírusy alebo baktérie môžu spôsobiť poškodenie obličiek. Preto vždy, keď dostanete bežnú infekciu, liečte ju správne a včas. Odložte svoje telo a správne si vezmite antibiotiká.

10. Nedostatok spánku

Veľa ľudí ignoruje dôležitosť správneho spánku kvôli svojmu zaneprázdnenému životnému štýlu. 6 až 8 hodín spánku je rozhodujúci pre celkové zdravie človeka. Tkanivá orgánov obnovujú počas spánku, takže ak nedostanete dostatok spánku, prerušíte tento proces, čo povedie k poškodeniu mnohých orgánov vrátane obličiek.

Podľa mnohých štúdií nesprávny spánok môže spôsobiť zvýšené upchávanie tepien (ateroskleróza) a vysoký krvný tlak, čo zvyšuje riziko poškodenia obličiek. Vždy sa snažte zachovať dobrú rovnováhu medzi prácou a odpočinkom a prijať zdravé spacie návyky. Týmto spôsobom budete chrániť obličky a vaše celkové zdravie.

ZDROJ:      myhealthylifevision.net

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>