Zaujímavé a menej známe fakty o kávových zrnkách

Milujete pitie kávy a pijete ju každé ráno s vedomím, že na vás má magický efekt začať deň lepšie. Tu je niekoľko zaujímavých faktov, ktoré vám pomôžu objasniť všetky tajomstvá tohto krásneho čierneho aromatického nápoja.

Káva obsahuje živiny, ktoré sú nevyhnutné pre vaše zdravie

Živiny nachádzajúce sa v káve sa nachádzajú aj v mnohých druhoch potravín, ale dobrá správa je, že z každého šálky kávy máte zdravotné výhody. Jedna šálka kávy obsahuje vitamín B2 – 11%, vitamín B5 – 6%, mangán a draslík – 3% a horčík – 2%. Káva bez cukru pomáha spaľovať tuk a môže zvýšiť metabolizmus o 11%.

Ľadová káva je drahšia, pretože obsahuje viac zložiek

Zdroje potrebné na prípravu ľadovej kávy sú početnejšie ako zdroje na prípravu horúcej kávy. Kávové zrná určené na prípravu za studena sa vyrábajú iným a zložitejším spôsobom, a preto je šálka studenej kávy takmer dvakrát drahšia ako šálka horúcej kávy.

Kofeín obsahuje kryštály

Kofeín obsahujúci malé množstvo kryštálov, vďaka čomu sme výrazne zvýšili energiu.

Pred spracovaním kávové zrná vyzerajú ako červené gule

Verte tomu alebo nie, pred spracovaním kávové zrná vyzerajú ako ríbezle. Vlastne z týchto veľkých červených guličiek sa neskôr vyrábajú kávové zrná.

Káva pôsobí veľmi rýchlo

Od chvíle, keď vypijete prvý dúšok kávy, budete potrebovať iba 10 minút, aby ste pocítili obrovský efekt.

Kofeín zvyšuje dobrý účinok vášho cvičenia

Kofeín zvyšuje hladinu adrenalínu a pomáha spaľovať tuk, čo vedie k lepšej fyzickej zdatnosti. Vypite šálku kávy pár minút pred tréningom.

Upozornenie: Tento článok má len informačný charakter a jedná sa o preklad zo zahraničných webov. Nenahrádza lekársku liečbu, vyšetrenie lekárom ani konzultáciu iným odborným zdravotníckym pracovníkom. Príspevky môžu obsahovať informácie, ktoré sa nezhodujú s názormi redakcie. Prehlasujeme, že autori ani prevádzkovateľ webu nepreberajú zodpovednosť za prípadné ujmy spôsobené využívaním liečebných metód v tomto článku. Hoci sú recepty, rady alebo liečebné metódy v tomto článku písané s najlepším svedomím autora textu, ich použitie je na vlastné nebezpečenstvo a malo by prebiehať výlučne po konzultácii s vašim lekárom.

ZDROJ:womendailymagazine.com

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>