Zabudnite na drahé doplnky kolagénu, tieto potraviny ich bez problémov nahradia

Zabudnite na doplnky, pretože tu máte 7 potravín, ktoré prirodzene zvyšujú produkciu kolagénu v tele. Už nebudete musieť kupovať drahé prášky alebo pilulky.

Konzumujte iba tieto potraviny, aby mali mladšiu pokožku, zdravšie kĺby a silnejšie vlasy.

7 potravín, ktoré zvyšujú kolagén

1. Avokádo

Avokádo je nielen potravou, ktorá má silné antioxidačné účinky, ale poskytuje vitamín E, ktorý pomáha predchádzať rozkladu kolagénu. Obsahuje tiež zdravé tuky, ktoré pomáhajú zlepšovať zdravie kožných buniek.

Štúdia vykonaná v krýs kŕmených stravou s použitím avokádový olej vykázala výrazný nárast rozpustného kolagénu, čo naznačuje, že by mohla tiež pomôcť zvýšiť produkciu kolagénu u ľudí.

2. Kostný vývar

Keď pijete vývar z kostí, skutočne jete varený kolagén. Je to veľmi účinný spôsob, ako obnoviť kolagén pokožky a spôsobiť vrásky.

Áno, na etikete je možné nájsť veľa produktov so slovom „kolagén“, ale kolagén v potrave je účinnejší, pretože vstrekuje kolagén do vašich buniek.

Okrem toho želatína odvodená od kolagénu, ktorú prehltnete v kostnom vývare, pomáha liečiť Váš tráviaci trakt, čo je neomylný spôsob, ako zabrániť zápalu a starnutiu pokožky.

3. Citrusové plody

Štúdie ukazujú, že citrusové plody vrátane limet, pomarančov, grapefruitov a citrónov sú plné vitamínu C, ktorý má schopnosť pomôcť prolínu a aminokyseline lyzínu stať sa kolagénom.

Antioxidant vitamín C je tiež veľmi dôležitý pri neutralizácii voľných radikálov, ktoré napádajú a odbúravajú elastín a kolagén pokožky.

4. Tmavá listová zelenina

Produkcia kolagénu môže zvýšiť tmavá listová zelenina, bohatá na vitamín C, napríklad kel a špenát.

V lokálnych produktoch „vitamín C má antioxidačné vlastnosti, ktoré pomáhajú stabilizovať messengerové enzýmy, ktoré štiepia kolagén. Okrem toho chráni pred voľnými radikálmi, aby sa vyhlo slabému kolagénu “ podľa dermatológa Dimitry Palceski z Orlanda (Florida) .

5. Cesnak

Cesnak je naplnený živinami, aby bola taká malá zelenina. Je bohatá na kyselinu lipoovú, síru a taurín, takže cesnak pomáha obnovovať kolagénové vlákna, ktoré boli v priebehu rokov poškodené.

Cesnak môžete pridať do takmer akéhokoľvek receptu, takže keď budete pripravovať jedlo, pridajte ďalší strúčik cesnaku na zlepšenie pleti.

6. Zelenina a červené ovocie

Červená zelenina, najmä tie, ktoré obsahujú antioxidant lykopénu, pôsobia ako stimulátor kolagénu a prírodný krém na opaľovanie.

Preto pri najbližšej návšteve obchodu s potravinami skontrolujte, či sa vo vašom nákupnom zozname nenachádzajú potraviny, ako sú paradajky, paprika a jahody.

7. Losos

Už viete, že by ste mali jesť ryby pre svoje zdravé tuky, ale vedeli ste, že tieto tuky môžu tiež pomôcť chrániť vašu pokožku pred vráskami a výrazovými líniami?

Najmä losos je okrem zmiernenia zápalu skvelým zdrojom zdravých omega-3 mastných kyselín, ktoré bránia rozkladu kolagénu spôsobenému poškodením životného prostredia podobným lykopénu.

„Nadmerné vystavenie slnečnému žiareniu podporuje zápal kože a môže narušiť syntézu kolagénu,“ uviedla výskumná pracovníčka Ashley Barrient, bariatrická dietetička v nemocnici Northwestern Memorial Hospital na webovej stránke Health Prevention.com . „Jesť omega-3 mastné kyseliny, ktoré prevládajú v rybách, pomáha pôsobiť proti zápalom a chráni váš kolagén.“

ZDROJ:salusinteligente.info

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>