Vyspite sa do krásy! Ak ležíte takto, koledujete si o vrásky

Spánok je neoddeliteľnou súčasťou nášho života a v priemere prespíme takmer 1/3 dňa. Dobrý spánok je veľmi dôležitý na regeneráciu tela aj na pamäť, avšak jeho kvalita závisí od rôznych faktorov. Patrí medzi ne nielen dĺžka spánku, vhodne zvolený matrac, ale aj správna poloha pri spánku. Tá totiž ovplyvňuje naše zdravie, napríklad fungovanie svalov, trávenie, činnosť srdca ako aj vrásky.

Spíte na bruchu, na boku alebo na chrbte? Nikto však neleží v posteli rovnako celú noc. V priemere sa počas noci pretočíte 8- až 12-krát. Každá spánková pozícia má však svoje výhody i nevýhody. Možno sa pridáte k 10% populácie, ktorá spánkové pozície pravidelne mení. Bez problémov sa potom vyspíte na chrbte, bruchu i boku. Oplatí sa vám tú vašu zmeniť?  

Spánok na chrbte

Táto pozícia je ideálna pre ľudí s bolesťami kĺbov. V ľahu na chrbte uvoľníte plecia, chrbát či krk, telesná hmotnosť sa rovnomerne rozloží, takže žiadna časť tela nie je preťažená. Navyše, ak dlhodobo spíte v tejto pozícii nebudete zbytočne prehlbovať vrásky. V ľahu na chrbte je bezproblémová aj cirkulácia krvi. Tvár si totiž „nekrčíte“ na vankúši. Spánok na chrbte však nie je vhodný pre ľudí, ktorí majú sklon k chrápaniu. Príliš sa totiž uvoľní sánka i jazyk a výsledkom je nepríjemný zvuk. 

Spánok na bruchu

Nočný oddych na bruchu neprináša príliš veľa pozitív. Určite je však vhodnejšia pre tých, ktorí chrápu. Hrdlo totiž v ľahu na bruchu nie je zúžené tak ako pri ležaní na chrbte. Túto pozíciu by vám najradšej zakázali zubári. V ľahu na bruchu vzniká tlak na spodnú sánku, ktorá sa tak posúva mierne vpred, čo vyústi k väčšiemu tlaku na zuby. Ak sa k tomu pridá nesprávny, obrovský vankúš, zbytočne vzniká napätie v oblasti krku a pliec. Navyše v ľahu na bruchu porušujete prirodzené zakrivenie chrbtice.

Spánok na boku

Túto pozíciu uprednostňuje 40% ľudí. Pre toho, kto má problémy so žalúdočnými kyselinami je to ideálna pozícia. Najmä, ak spíte na ľavom boku. Ešte viac vám pomôže, keď hornú časť tela budete mať oproti žalúdku trochu vyššie. Pomôže vám bojovať aj proti refluxu. Táto pozícia však výrazne podporuje prehlbuje vrásky. Tvár máte totiž zatlačenú vo vankúši.Z

Ak spíte na boku v takzvanej embryonálnej polohe, teda s pokrčenými kolenami, výborne uvoľníte spodnú časť chrbta. Príliš vysoký či naopak nízky vankúš môže viesť k napätiu v oblasti krku. Používajte anatomický vankúš, ktorý vyplňuje medzeru medzi hlavou a plecami.

ZDROJ:cosdobrego.pl

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>