Vieto, čo majú spoločné čokoláda, víno a zelený čaj? Budete sa diviť

Pri pohľade na tri potraviny v názve by vám bolo odpustené, že si myslíte, že nemajú veľa spoločného. Ide však o bežnú mylnú predstavu, pretože zelený čaj, čokoláda a víno sú v skutočnosti super potraviny, čo znamená, že sú poskytovateľmi úžasných prínosov pre zdravie, o ktorých by iné jedlá mohli len snívať. Môžete si spochybniť, ako by čokoláda a víno mohli mať významný vplyv na vaše zdravie, ale je to pravda … Prečítajte si, prečo by ste mali robiť všetko, čo je v našich silách, aby ste zadelili týchto 9 super ingrediencií do vašej stravy.

Zelený čaj

Podľa vedcov na Scrantonskej univerzite môže konzumácia zeleného čaju zabrániť vytvrdzovaniu tepien, čo spôsobuje predchádzanie infarktu, mŕtviciam a vážnym upchatiu pľúc. Takže, prečo nie vymeniť pravidelný čaj za zelený čaj raz za čas, zdravá náhrada vášho srdca bude určite poďakovať za vás.

Tmavá čokoláda

Pre mnohých ľudí je prekvapenie, že tmavá čokoláda obsahuje antioxidanty, ktoré môžu znížiť krvný tlak, zlepšiť prietok krvi a všeobecne udržať vaše srdce zdravé. Čokoláda tiež zvyšuje vašu náladu, čo znamená, že môžete byť súčasne šťastní a zdraví. Vyberte čokoládu, ktorá je 70% kakaa, a vychutnajte si ďalšie výhody denného ošetrenia.

Červené víno

S mierou, červené víno je považované za superfood, alebo super-nápoj. Prekvapivo obsahuje vitamíny A, B, K a G a malé percento vápnika a železa, čo robí to skvelé pri odstraňovaní prechladnutí a môže dokonca pomôcť pri chudnutí. Ak ste fanúšikom červeného tipple, zvážte nákup vína zo Sardínie, Čile alebo Francúzska, pretože sa hovorí, že produkujú najzdravšie hrozno.

 

Bobule goji

Tieto bobule sú obrovským zdrojom vitamínov a minerálov, ktoré obsahujú všetkých 8 esenciálnych aminokyselín, ako aj vitamín A, C, železo a antioxidanty – celkom úžasné pre malé bobule! Výskum ukázal, že môžu pomôcť zlepšiť váš imunitný systém a pomôcť vám zostať na ceste s diétou, pretože obsahujú veľa energie v malých porcií. Môžete si urobiť rôzne občerstvenie s týmito bobuľami.

Petržlen

Petržlen má široké spektrum zdravotných výhod, o ktorých mnohí ľudia pravdepodobne nevedia. Najvýraznejšie to môže pomôcť znížiť zápal, aby sa zlepšili príznaky artritídy. Je to spôsobené olejom nazývaným eugenol, ktorý môže pomôcť zabrániť opuchu kĺbov. Parsley je docela ľahké dostať do vašej stravy, pretože je to jedna z najčastejšie používaných bylín; ak si nie ste istí, vyskúšajte toto pečené hovädzie mäso s korenistou petržlenovou paradajkovou omáčkou recept na Vašu nedeľu.

Paradajky

Toto ovocie / zelenina sa považuje za superfood boj proti rakovine. Obsahujú lykopén, ktorý bojuje proti ochoreniu srdca spolu s vitamínmi A, C a E, čo podľa výskumu pomáha predchádzať rakovine. Paradajky sú takou bežnou zložkou, ktorá je súčasťou mnohých šalátov a cestovinových omáčok, nemali by ste mať problém s ich prítomnosťou vo vašej strave aspoň niekoľkokrát týždenne.

Losos

Ryby sa často diskutujú o svojich prínosoch pre zdravie vďaka tomu, že obsahujú omega 3 a aminokyseliny. Najmä losos je bohatý na minerály, ako je vápnik a vitamíny A a B. Je tiež známe, že zlepší pamäť a udrží mozog aktívny dlhšie. Na rýchle a ľahké jedlo sa pokúste pripraviť filé z lososa s citrónovou šťavou a sladkými zemiakovými hranolkami na boku.

Kel

Skvelá náhrada za kapustu a rozhodne niečo, čo sa pokúsi doplniť do vašej stravy, kale obsahuje veľké množstvo vitamínu C (asi štyrikrát toľko ako špenát), rovnako ako mimoriadne množstvo vitamínu K na prevenciu krvných zrazenín.

Vlašské orechy

Jedenie len 14 polovíc orechov vám môže poskytnúť dvakrát toľko kyseliny alfa-linolénovej ako cieľovú dennú dávku. Prekvapujúco obsahujú aj omega 3, takže podobne ako losos môžu tiež zlepšiť pamäť a dokonca aj koordináciu. Skúste pridávať niektoré nakrájané vlašské orechy na misku na cestoviny alebo šalátu.

ZDROJ:positivemed.com

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>