Viete, ktoré 3 vitamíny naše telo potrebuje najviac? Ak nie, teraz sa to dozviete

Neexistuje správna odpoveď na to, koľko musíte piť vitamíny a minerály. Závisí to od životného štýlu, výživy a anamnézy osoby. Možno niekomu chýba viac vápnika. A pre iných – vitamín C. Najčastejšie však existuje nedostatok určitých troch vitamínov.

Imunolog Heather Modey sa o nich rozhodol hovoriť. Vďaka tomu budete predovšetkým vedieť, na aké výživné látky sa musíte zamerať:

1. Vitamín B

Môžeme získať všetky druhy vitamínov B (okrem B12) z rastlinných a živočíšnych potravín. Napriek tomu veľa ľudí trpí nedostatkom týchto látok. Prečo?

  • Používajú sa na celý život nášho tela. Na detoxikáciu v energetickom, nervovom a imunitnom systéme. Naše telo sa pri vykonávaní mnohých funkcií spolieha na túto skupinu vitamínov. Spotreba potravín bohatých na vitamín B preto nestačí.
  • Nedostatok vitamínu B je zvyčajne sprevádzaný črevnými problémami. Niektoré bežné príznaky deficitu B12 sú syndróm zarastania v tenkom čreve a syndróm netesnosti čreva.

2. Zinok

Myslíte si, že zinok nie je pre naše telo dôležitý minerál? Nie je to tak. Pomáha nášmu imunitnému systému v boji proti škodlivým baktériám a vírusom. Zinok tiež prispieva k tvorbe esenciálnych bielkovín v tele.

Ako sa vyhnúť nedostatku? Jedzte viac morských plodov. Ustrice, mušle, klíčky pšenice sú veľmi bohaté na zinok.

3. Horčík

Tento vitamín je tiež dôležitý pre naše zdravie. Pretože naše telo vďaka nemu vykonáva 300 (!!!) biochemických reakcií. Vo výrobkoch bohužiaľ nie je ich veľa. Imunolog preto odporúča zásoby doplňovať.

Existujú rôzne formy horčíka. Heather Modey berie glycinát horečnatý. Pomáha znižovať úzkosť a zlepšuje spánok a nemá laxatívny účinok.

ZDROJ: lifter.com.ua

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>