Viete aký je rozdiel medzi orechmi a pekánmi, pokiaľ ide o výživový obsah. Jedno je isté, oba orechy sú zdravé

Väčšina z nás vie, že orechy a pekany sú dobré pre srdce a majú vysoký obsah antioxidantov, ale menej ľudí vie, koľko úžasných prínosov pre zdravie sú skutočne v týchto orechoch a aký je nutričný rozdiel medzi týmito dvoma.

Poďme sa pozrieť na to, ako sa orechy a pekanové rastliny porovnávajú, pokiaľ ide o výživový obsah!

Vlašské orechy

Jedna hrsť orechov obsahuje 185 kalórií, menej ako 4 karbohydráty a takmer 25% denne odporúčaného príjmu nenasýtených tukov. Tieto nenasýtené tuky obsahujú srdcovo výživné omega-3 mastné kyseliny. Jedna hrsť orechov vám poskytuje takmer 10% vašich denných potrieb na bielkoviny.

Vlašské orechy obsahujú množstvo minerálov a vitamínov vrátane:

  • Kyselina listová
  • Vitamín A
  • Vitamín E
  • Vitamíny B
  • Antioxidanty

Vlašské orechy obsahujú o niečo menej cukru, tuku a sacharidov a menej kalórií v porovnaní s pekanami. A majú trochu viac bielkovín, aj keď rozdiel nie je veľmi významný.

Vlašské orechy majú viac tiamínu, riboflavínu, vitamínu B-6 a kyseliny listovej než pekanové. A pokiaľ ide o lipidy, vlašské orechy majú viac polynenasýtených mastných kyselín v porovnaní s pekanami.

Pekan

V každej hrsti pekanov, dostanete asi 200 kalórií. Toto množstvo vám dodáva približne 5% dennej bielkoviny a 25% denného odporúčaného príjmu mono- a polynenasýtených tukov, ktoré chránia vaše srdce.

Pecans sú energetickým zdrojom vitamínov a minerálov, vrátane:

  • Vitamíny A
  • Vitamíny B
  • Vitamíny E
  • Magnézium
  • Draslík
  • Zinok
  • Antioxidanty

Pekány majú viac vápnika, železa, horčíka, fosforu, draslíka a sodíka v porovnaní s vlašskými orechmi. Majú tiež menej zinku než ich súperiaci orech. Pekani majú vyšší obsah vitamínu C, niacínu, vitamínu E a vitamínu K.

Ani vlašské orechy, ani pekanové plody nemajú žiadny B-12, vitamín D, kofeín alebo cholesterol. A pokiaľ ide o obsah lipidov, pekány majú viac nasýtených a mononenasýtených mastných kyselín v porovnaní s vlašskými orechmi.

Oba vlašské orechy a pekány

Oba tieto orechy ponúkajú skvelý a chutný doplnok takmer ku každému jedlu. Či ich hodíte na svoj šalát, pečiete ich v panvici alebo ich jete surové, keď sledujete svoju obľúbenú show, pekány a vlašské orechy vždy sú dobré.

Obaja vám poskytujú nasledujúce výhody:

  • Podporujú chudnutie a udržiavanie hmotnosti
  • Znížujú zápal
  • Pomôžu chrániť srdce

Či váš chuť túžia po pekanoch alebo vlašských orechoch, naozaj nič nemôžete pokaziť. Každý z týchto orechov má svoje vlastné výhody a bláznivosť.

zdroj:care2.com

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>