Vedeli ste, že niektoré druhy mrazenej zeleniny sú zdravšie ako čerstvé? Znie to zvláštne, ale je to tak…

Na prvý pohľad, vyhlásenie, že mrazená zelenina je užitočnejšia ako čerstvá, znie aspoň divne. Je však potrebné preskúmať túto problematiku podrobnejšie. Podľa štúdií uskutočnených na takých plodinách ako hrach, kukurica a špargľa je ešte užitočnejšia mrazená zelenina. Pozrime sa podrobnejšie:

1. Zelený hrášok

½ šálky čerstvého hrášku obsahuje 58 kalórií, 4 gramy bielkovín a vlákien, 7 mg sodíka, 11% vitamínu A, 48% vitamínu C a 23% vitamínu K.

V rovnakom množstve predvareného mrazeného produktu – 62 kalórií, 4 gramy vlákniny a bielkovín, až 34% vitamínu A, 24% vitamínu K, ale len 13% vitamínu C.

2. Kukurica

V jednom klase surovej kukurice obsahuje 132 kalórií, 23 mg sodíka, vlákno – 4 g, proteín – 5 g, 21% tiamín, kyselina listová, 18% a 17% vitamínu C.

Rovnaké množstvo mrazené varené kukurice – takmer polovica kalórií – 62,58, 4 g vlákniny a bielkovín, takmer trikrát menej tiamínu (8%), 12% kyseliny listovej a rovnaké množstvo vitamínu C ako čerstvý produkt.

3. Špargľa

V 1 šálke nasekanej surové špargle obsahuje 27 kalórií, 3 g bielkovín a vlákniny, 3 mg sodíka, 16% železa, 70% z celku, vitamínu K, vitamín A 20% a 13% vitamínu C.

V rovnakom množstve zmrazeného produktu – bielkovín a sodíka je viac, vitamínu A je 29%, železa je menej – len 6%, ale vitamínu K je o 2,5 krát viac. A pozornosť, vitamínu C v zmrazenom produkte je oveľa viac – 73%!

Vyvoďte závery!

ZDROJ:FITHACKER.RU

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>