Vedci konečne vysvetlili, prečo spať vedľa mobilného telefónu je veľmi škodlivé pre naše zdravie

Ak spíte a máte mobilný telefón vedľa teba, nebude poriadny. Osem z desiatich ľudí ísť do postele, nechať v blízkosti zariadenia a používať ich aj ako budík. Štúdie však ukázali, že spánok vedľa telefónu nemôže byť úplný. Lekárka -terapeutka Inna Reshetová z rakúskeho zdravotného strediska Verba Mayr hovorí, prečo sa to deje.

Vedci sa domnievajú, že popularita mobilných zariadení značne porušuje cyklus spánku, pretože svetlo vyžarované z digitálnych obrazoviek ovplyvňuje ľudské biologické hodiny. Výskumníci tvrdia, že také moderné zariadenia, ako sú smartfóny, tablety, prenosné počítače, prideľujú v priemere 30 až 50 luxov, čo sa dá prirovnať k polovici osvetlenia, čo prináša bežná žiarovka.

Poruchy spánku

Porucha spánku je spôsobená predovšetkým modrým svetlom vyžarovaným mnohými mobilnými zariadeniami. Ovplyvňuje produkciu fotopigmentu melanopsín a necháva ľudí bez spánku po určitú dobu. Nedávno ľudstvo prišlo k objaveniu: ukáže sa, že melanopsín je obsiahnutý v gangliových bunkách sietnice, čo robí oči citlivé na modré svetlo.

Mozog teda reaguje na modré svetlo a omylom ho považuje za denné svetlo. Svetlo preniká cez uzavreté viečka do buniek sietnice a potom vstúpi do mozgu. V tomto okamihu dochádza k uvoľňovaniu hormónu kortizolu zodpovedného za vivacitu a potlačenie produkcie melatonínu zodpovedného za spánok, t.j. dochádza k narušeniu vnútorných biologických hodín.

Štúdie uskutočnené v Spojených štátoch ukázali, že expozícia svetla z obrazovky mobilného prístroja za 2 hodiny môže znížiť produkciu melatonínu o 22 až 23% .

Zatiaľ čo melatonín vykonáva v tele veľmi dôležité funkcie. Jeho hlavné úlohy zahŕňajú:

  • reguláciu endokrinného systému
  • krvný tlak
  • periodicitu spánku
  • redukcia emocionálne aktivita (melatonín je schopný meniť negatívne emócie
  • zníženie úzkosti, ktorý je vyvolaný rôznymi stresory)
  • zvyšujú tvorbu protilátok
  • spomaľuje proces starnutia

Melatonín zvyšuje účinnosť imunitného systému, má antioxidačné vlastnosti (najsilnejšie známe endogénne absorbéry voľných radikálov). Navyše, melatonín sa podieľa na regulácii funkcií tráviaceho traktu, práce mozgových buniek. To znamená, že pochopíte, že ak sa nevyrába v dostatočnom množstve, potom trpí telo.

Mimochodom, hladina melatonínu závisí od toho, akú tmu je miestnosť, v ktorej je osoba, a či je telo pripravené na spánok. Štúdia vedená vedcami z Arizony potvrdila, že vypnutie zvýraznenia tablety, môžete posilniť svoju vlastnú túžbu zaspať. Ak napríklad vypnete zvýraznenie a zdvihnete modul gadget bližšie k očiam, úroveň osvetlenia bude menšia, aby sa zabránilo zaspávaniu. Takže s minimálnym jasom, jeden z populárnych smartfónov poskytne osvetlenie 8 luxov.

Mobilné zariadenia ovplyvňujú nielen kvalitu a trvanie spánku, ale aj zabraňujú omladeniu a regenerácii buniek tela. Neľahké mobilné zariadenia spôsobujú, že osoba je počas spánku veľmi pozorná. To samozrejme bráni úplnému odpočinku.

Švédski vedci tvrdia, že hovoriť o mobilnom telefóne pred spaním môže vyvolať nielen nespavosť, ale aj bolesti hlavy. Rok a pol švédski vedci uskutočnili experiment s cieľom zistiť vplyv mobilných telefónov na pohodu človeka.

Za týmto účelom bola prijatá skupina 70 osôb (žien a mužov) vo veku 18 až 45 rokov, ktorí boli ožiarení každý deň pred spaním s podobnými signálmi ako sú prítomné na mobilnom telefóne. V dôsledku experimentu sa účastníci začali sťažovať na časté bolesti hlavy a poruchy spánku. Tiež bolo poznamenané, že mobilné zariadenie môže byť hlavnou príčinou narušeného zdravého spánku, aj keď je jednoducho v tej istej miestnosti ako osoba, ktorá spí.

ZDROJ:7days.ru/health/zhenskoe-zdorovie/

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>