V okamihu, keď si všimnete zhoršenia vášho zraku začnite jesť tieto potraviny

Zapamätajte si tento zoznam! Môže sa vám hodiť.

Vitamín A je životne dôležitý pre zdravý zrak a jeho optimalizované hladiny v tele zabraňujú suchým očiam, zápalu očí a nočnej slepote.

Tento vitamín je tiež užitočný pri liečbe niektorých ďalších zdravotných problémov. Odporúčaný denný príjem tohto vitamínu pre dospelých je 5 000 IU.

Potraviny bohaté na vitamín A, ktorých spotreba vám pomôže zvýšiť jeho hladinu v tele a tým zlepšiť váš zrak

Paradajky

Paradajky sú bohaté na vitamíny a minerály, rovnako ako na nízky obsah kalórií. Jedna stredná paradajka dodáva telu 20% denného vitamínu A. Paradajky sú okrem toho výborným zdrojom vitamínu C a lykopénu.

Melón

Melón je vysoký obsah vitamínov a živín, ale s nízkym obsahom tuku a kalórií. Len jedna skichka poskytuje 120% odporúčaného denného množstva vitamínu A.

Hovädzia pečeň

Hovädzia pečeň je bohatým zdrojom vitamínov C a A a je výborným liekom na liečbu anémie. 100 gramov porcie hovädzej pečene obsahuje 300% denného príjmu vitamínu A.

Ľadový šalát

Ľahký zelený ľadový šalát je naplnený vitamínmi A a šálka ľadového šalátu obsahuje len 10 kalórií, takže je to vynikajúce, zdravé a chutné jedlo, ktoré poskytne množstvo živín.

Broskyne

Broskyne sú veľmi výživné plody a bohatým zdrojom draslíka, železa, horčíka, vitamínu C, vápnika a fosforu. Okrem toho stredne veľká broskyňa obsahuje 10% priemernej dennej ľudskej spotreby.

Sladké zemiaky

Sladké zemiaky sú naplnené živinami a majú príjemnú chuť. Sladký zemiak poskytuje vitamín A.

Červená paprika

Vkusná a všestranná červená paprika je plná vitamínov A, C a lykopénu.

Olej z tresčích pečení

Olej z tresčej pečene sa môže konzumovať v dvoch formách, v kvapalnej aj vo forme kapsúl, a je bohatý na mastné kyseliny vitamínu D, vitamínu A a omega-3.

Mango

Tieto sladké, šťavnaté plody sú veľmi výživné a pohár poskytuje 36% denného odporúčaného množstva vitamínu A.

Špenát

Špenát je neuveriteľne zdravé jedlo a bohatým zdrojom vitamínu A, C, K, železa, vápnika a mangánu. Jedna šálka špenátu obsahuje 49% odporúčaného denného príjmu.

Ovsené vločky 

Mnoho obilnín a mliečne výrobky sú bohaté na základné vitamíny, ako sú vitamíny A a D. Šálka ​​ovsených vločiek poskytuje viac ako 29% dennej potreby tohto vitamínu.

Plnotučné mlieko

Bohatá chuť a množstvo živín robia plnotučné mlieko alebo odstredené mlieko vynikajúcou a zdravou alternatívou. Je bohatý na vitamíny D a A, bielkoviny, vápnik a horčík.

Mrkva

Mrkva je bohatá na vitamín A a jedna priemerná mrkva predstavuje viac ako 200% denných potrieb vitamínu A. Mrkva je tiež bohatá na vlákninu, horčík a vitamíny C, K a B.

Sušená bazalka

100 g sušenej bazalky poskytuje 15% odporúčanej dennej dávky vitamínu A.

Paprika

Paprika je obľúbeným korením v indickej, juhoamerickej a španielskej kuchyni a polievková lyžica je 69% odporúčaného denného príjmu vitamínu A. Okrem toho je tiež bohatá na draslík, vápnik a vitamín C.

Hrášok

Jedna dávka hrášku (pol pohára) obsahuje 134% odporúčaného množstva vitamínu A a obsahuje iba 62 kalórií. Okrem toho obsahuje vysoký obsah vitamínov B, C a K.

Sušené marhule

Sušené ovocie sú vždy fantastickým zdrojom antioxidantov, živín a energie. Sušené marhule majú vysoký obsah vitamínu A, pretože pohár obsahuje 94% odporúčaného denného množstva vitamínu A.

Sušená majoránka

Sušená majoránka je jedným z najbohatších rastlinných zdrojov vitamínu A, pretože 100 gramov porcie poskytuje 161% odporúčaného denného vitamínu A.

Papája

Plody tropickej papáje sú vitamín A, antioxidanty, minerály, iné vitamíny a enzýmy. Malá papaya môže poskytnúť organizmu 29% dennej odporúčanej hodnoty.

Vitamín A je rozhodujúci pre zdravie našej pokožky, pre imunitný systém a pre správny vývoj, fungovanie a udržiavanie vízie.

Najlepšie je, že môžete optimalizovať svoje úrovne tým, že konzumujete rôzne druhy zeleniny, ovocia, rýb, mliečnych výrobkov a mäsa, a tým sa tešiť mnohým zdravotným prínosom.

ZDROJ:jenpsrav.ru

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>