Už to chápem prečo som taká nízka, keď som bola mladá nechcela som jesť potraviny, ktoré podporujú rastový hormón

Ľudský rastový hormón (HGH), tiež označovaný ako rastový hormón, je peptidový hormón, ktorý pomáha stimulovať rast, regeneráciu buniek a reprodukciu u ľudí. Hraje kľúčovú úlohu v našom fyzickom zdraví. Tento hormón, ktorý je produkovaný hypofýzou, je potrebný na liečenie zranení, zotavovanie sa z chorôb, svalového rastu a sily. Či už ste športovec, kulturista alebo len obyčajný človek, ktorý miluje denné cvičenie, musíte udržiavať vysoké hladiny tohto hormónu. Bohužiaľ, s vekom, hladiny HGH sa začínajú zhoršovať.

Avšak, môžete posilniť rastový hormón prirodzene tým, že malé zmeny v pravidelnej stravy a životný štýl. Nasledujú niektoré potraviny, ktoré pomáhajú pri zvyšovaní hladiny HGH:

maliny

Malina je bohatá na melatonín, ktorý podporuje uvoľňovanie rastových hormónov  v tele. Chemicky známy ako N-acetyl-5-metoxy tryptamín, melatonín zohráva kľúčovú úlohu pri regulácii spánku a bdelosti. Reguluje spánok a zbavuje sa nespavosti; čím sa zvyšujú hladiny HGH. Okrem posilnenia rastového hormónu pomáhajú malín aj pri strate hmotnosti.

Losos 

Losos je bohatý na vitamín D. Preto ho odborníci odporúčajú najmä tým jedincom, ktorí majú nízke hladiny HGH. Treba poznamenať, že nedostatok vitamínu D spôsobuje zníženie hormonálnych hladín mužov. Preto ak chcete zvýšiť hladiny HGH prirodzene, pridajte túto japonskú kuchyňu do vašej stravy.

Kokosový olej

Kokosový olej je historicky známy svojimi zdravotnými výhodami. Hoci niektoré zdravotnícke organizácie vzbudili obavy v dôsledku svojho oleja kvôli vysokej hladine nasýtených tukov, ale môžete získať pôsobivé zdravotné výhody, ak ich použijete múdro. Má schopnosť zvýšiť hladiny HGH. Navyše udržuje úroveň stresu pod kontrolou, čo vedie k lepšiemu spánku. V skutočnosti dôležitosť neprerušeného zdravého spánku získava miesto medzi zdravotníckymi odborníkmi a profesionálnymi športovcami. Preto môže kokosový olej zohrávať dôležitú úlohu pri podpore uvoľňovania HGH v tele.

Hovadzie mäso

Hovädzie mäso je bohaté na aminokyseliny, ktoré pomáhajú stimulovať produkciu rastového hormónu. L-arginín, ktorá je jednou z kľúčových zložiek hovädzieho mäsa, zvyšuje rastový hormón v tele až štyrikrát ako je obvyklé.

Fava fazuľa

Tiež známy ako Vicia faba, Fava fazuľa sú primárnymi zložkami rôznych jedál a receptov po celom svete. Sú známe svojimi výživovými výhodami. To vysvetľuje, prečo sú považované za kráľa fazule. Fava nielen podporuje rastové hormóny, ale podporuje aj produkciu dopamínu a testosterónu.

Vodné melóny

V posledných rokoch začal svet venovať pozornosť zdravotným prínosom tohto úžasného ovocia, ktoré je nielen chutné, ale má aj vysoký obsah vitamínov A, B a B6. Je tiež bohatá na citrulínovú aminokyselinu, ktorá sa po konzumácii premieňa na arginínovú aminokyselinu a zvyšuje hladiny HGH.

Orechy

V priebehu rokov získali orechy pomerne dobrú povesť, že sú potravinami bohatými na živiny. Zvyšujú vašu hmotnosť a zvyšujú rastový hormón v tele. Môžete konzumovať čierne vlašské orechy a mandle pre väčšie výsledky.

Jogurt

Organické a nepasterizované jogurty pomáhajú zvyšovať hladiny HGH v tele. Jogurt má kľúčovú zložku vo forme L-glutamínu, ktorá podporuje produkciu rastového hormónu. Môžete zahrnúť jogurt vo svojej každodennej strave pre väčšie zdravotné výhody. Môžete to mať jednoduché, alebo pridať nejaký med alebo ovocie na zvýšenie jeho chuti.

Surová čokoláda

Je bohatá na tryptofánovú aminokyselinu, ktorá podporuje produkciu hladín HGH. Okrem toho pomáha tiež pri zlepšovaní kvality spánku, čo je zvyčajne prospešné pre vyššie úrovne rastového hormónu v tele.

ZDROJ:womendailymagazine.com

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>