Týchto 7 symptómov naznačuje, že vaše telo trpí nedostatkom bielkovín

Zbavila sa nespavosti a vypadávania vlasov, len zvýšila spotrebu bielkovín! Proteíny sú nevyhnutné pre telo vďaka dlhým reťazcom aminokyselín, ktorých funkciou je zabezpečiť náš rozvoj, rast a udržiavanie obnovy buniek.

Aby sme pochopili, koľko týchto aminokyselín potrebujeme, vedzte, že naše svaly, orgány a tkanivá sú štruktúrované zo zozbieraných bielkovín. Ide o proteíny, ktoré pomáhajú uzdravovať rany, regulovať hladinu cukru v krvi a neutralizovať baktérie.

Koľko je vhodné konzumovať bielkovín denne

V ideálnom prípade by ľudia mali konzumovať 1 gram bielkovín na kilogram svojej hmotnosti. Napríklad, ak vážite 60 kg, každý deň by ste mali konzumovať 60 gramov bielkovín. Takáto výživa dokonca pomáha spáliť kalórie, okrem udržiavania zdravých svalov.

Ďalší dôležitý detail:

čím rýchlejšie tempo života máte, tým viac bielkovín budete potrebovať. Prečo o tom hovoríme? Je to len to, že väčšina z nás má nedostatok bielkovín, ale ani o tom nevieme. Jedným z týchto dôkazov sú príznaky, ktoré sa objavujú, keď naše telo postráda proteíny. Pri nedostatku bielkovín nedokáže naše telo úplne odstrániť toxíny, ktoré sú známe ako voľné radikály. Keď sa hromadia, poškodia bunky a zvyšujú riziko ochorenia.

Najčastejšími príznakmi nedostatku bielkovín sú

1. Nespavosť

Keď telu chýba bielkovina, veľmi chceme jesť niečo sladké alebo múčne. A nadmerné používanie týchto výrobkov v priebehu času spôsobuje pretrvávajúcu nespavosť. Preto sa odporúča zahrnúť do stravy potraviny bohaté na bielkoviny. Keď do tela príde dostatočný počet bielkovín, zvyčajne zmizne túžba po sladkostiach a spánok sa normalizuje.

2. Kardiovaskulárne problémy

Nedostatok proteínov môže spôsobiť srdcové problémy, ako je diabetes typu 2. To je tiež príčinou hypoglykémie.

3. Červená kožná vyrážka a vypadávanie vlasov

Keď sa na koži objaví vyrážka a vlasy začnú výrazne klesať, môže to znamenať nedostatok bielkovín a vitamínov B. Aby sa predišlo tomuto problému, odporúča sa jesť huby, orechy, losos, makrela, sleď, avokádo, karfiol, banány a maliny.

4. Biele alebo červené škvrny na tvárach, rukách a bokoch

Môže to byť príznak nedostatku bielkovín. To tiež naznačuje nedostatok esenciálnych mastných kyselín a vitamínov A a D. Riešením tohto problému je prestať jesť veľa trans-tukov a zvýšiť príjem zdravých tukov. Potraviny, ako je losos, makrela, sleď, mandle, sezamové semienka, vlašské orechy, chia semienka a ľanového semienka, sú veľmi dobrým spôsobom, ako sa vysporiadať s škvrny. Odporúčame tiež jesť zelenú listovú zeleninu, repu, mrkvu, zeler.

5. Kŕče a bolesť v nohách

Pravdepodobne okrem proteínov to môže znamenať nedostatok vápnika, draslíka a horčíka. Odporúča sa jesť lieskové oriešky, banány, mandle, tekvica, jablká, čerešne, brokolica a zelenú listovú zeleninu.

6. Strata svalovej hmoty

Je to preto, že telo používa proteíny z tkanív a svalov.

7. Brnenie v tele

Ak nie je kyselina listová a vitamín B dostatočné, pocítime v tele tupo, najmä v rukách a nohách. Je spojená s periférnymi nervami a je obvykle sprevádzaná únavou, depresiou, úzkosťou a hormonálnou nerovnováhou. Riešením je častejšie konzumovať vajcia, pivovarské droždie a strukoviny (všetkých typov). Dobrým zdrojom sú aj mandle, ľanové semienko, chia, fazuľa, hrach, šošovka, ovos a quinoa. Pokiaľ ide o zeleninu, brokolica, kapusta, huby a špenát sú vynikajúcou voľbou. Najlepšie druhy mäsa na príjem bielkovín sú hovädzie mäso, divoký losos, morka a domáce kuracie mäso.

ZDROJ:webvinegret.ru

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>