Tu je 7 vecí, ktoré môžete urobiť na prirodzené zlepšenie príznakov ekzému

Ekzém je stav pokožky, ktorý je veľmi častý v detstve, ale môže postihnúť aj dospelých všetkých vekových kategórií. Presné príčiny ekzému sú neznáme. Je to stav, ktorý je veľmi často genetický a často súvisí so zdravím nášho tráviaceho a imunitného systému.

Najhoršou liečbou pre ekzém je aplikácia lokálnej steroidnej masti alebo podobnej látky, ktorá potláča symptómy a nijako nehovorí o základnej príčine zápalu alebo stavu. Ak nesprávne liečba trvá dostatočne dlho, zápal sa aj naďalej vytláča do tela a môže viesť k hlbším príznakom, ako je astma a alergie.

Kľúčom k zvládnutiu a zlepšeniu príznakov ekzému je liečenie zvnútra von. Chcete zistiť, čo spôsobuje ekzém, a chcete posilniť zdravie tráviaceho a imunitného systému, ako aj znížiť celkový zápal.

Tu je 7 vecí, ktoré môžete urobiť na prirodzené zlepšenie príznakov ekzému:

1. ODSTRÁŇTE SPÚŠŤACIE POTRAVINY

Väčšina ľudí s ekzémom má potravinové alergie a / alebo potravinové intolerancie. Dávajte si pozor na bežné potravinové alergény, ako sú lepok, mliečne výrobky, kukurica, vajcia, orechy a sója. Zelenina – ako sú paradajky, baklažán a zemiaky – rovnako ako cukor, umelé farby a konzervačné látky môžu byť tiež problematické. Diéta môže byť veľmi užitočná na zistenie a odstránenie spúšťacích potravín.

2. JEDZTE ZDRAVÉ TUKY

Zdravé tuky sú rozhodujúce pre celkové zdravie, ale sú veľmi dôležité pre zdravie našej pokožky a znižujú zápal. Zdravé tuky sa nachádzajú v celých potravinách, ako je avokádo, kokosový olej, orech a semená, rovnako ako voľne žijúce ryby, vajcia z pasienkov a organické zvieratá, ktoré sa živia trávou. Tuky zo živočíšnych zdrojov sú tiež veľkým zdrojom vitamínov A a D, rovnako ako omega-3 mastných kyselín DHA, ktoré sú veľmi dôležité pre zdravie pokožky. Ak konzumujete potraviny pre zvieratá, vyberte skôr kvalitu než kvantitu.

3. ZNÍŽTE ZÁPAL

Drž sa ďalej od spracovaných potravín a cukru, rafinovaných zŕn, rovnako ako väčšina rastlinných olejov, skrátenia a margarín, čo môže viesť k zápalu v tele a ovplyvniť zažívacie a imunitný systém. Namiesto toho jesť jedlo v najprirodzenejšej forme a pokúste sa variť viac doma, aby ste mohli kontrolovať kvalitu potravín, ktoré jesť. Môžete tiež použiť protizápalové koreniny a bylinky vo varení, ako je kurkuma, kari a zázvor. Omega-3 sú tiež silné protizápalové účinky.

5. ZVÝŠTE ZDRAVÉ BAKTÉRIE

Fermentované potraviny a nápoje, ako sú natto, kyslá kapusta, kimchi, jogurt a kefír alebo vodný kefír, sú veľkým zdrojom zdravých baktérií. Zdravé baktérie zlepšujú trávenie zdravia, upokojujú zápaly, pomáhajú utesniť vytečené črevá, posilňujú imunitný systém a sú veľmi prospešné pre zdravie pokožky. V ideálnom prípade by mali byť fermentované potraviny a nápoje organické a nepasterizované. Ak nie sú, vyberte výrobky, ktoré sú čo najprirodzenejšie.

6. DÁVAJTE SI POZOR NA ENVIRONMENTÁLNE SPÚŠŤAČE

Dávajte pozor na tvrdé chemikálie, ktoré sa nachádzajú v rôznych výrobkoch na starostlivosť o pleť a čistiace prostriedky. Môžu zničiť dobré baktérie na koži a môžu spôsobiť ekzém. Čo najčastejšie, vyberte ekologické produkty, alebo vytvorte si vlastné. Ak chcete udržiavať pokožku vlhkú a vyživovanú, aplikujte vitamín E, bambucké maslo, mandľu, jojobu, castor alebo kokosový olej. Použitie esenciálnych olejov môže byť tiež užitočné na upokojenie zápalu a svrbenia, ako aj na podporu relaxácie a posilnenie imunity. Tiež sa uistite, že pijete dostatok čistej vody denne. Pomôže to udržať pokožku hydratovanú a vyplachovať toxíny z tela.

 7. DOPLŇTE STRAVU

Doplnky môžu posilniť tráviaci a imunitný systém, ako aj pomôcť pokožke. Možno budete chcieť zvážiť užívanie tráviacich enzýmov, ktoré pomáhajú rozložiť potraviny, vysokokvalitné probiotiká a L-glutamín, ktoré pomáhajú liečiť črevné obloženie a fermentovaný olej z tresčích pečení pre esenciálne mastné kyseliny a vitamíny A, D a E.

ZDROJ:consciouscooking.com

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>