Trápi vás často zablokovaná krčná chrbtica? Takto jej dáte zbohom

Podľa štatistík okolo 10% ľudí v ktoromkoľvek časovom momente trpia bolesťami krku a až 65% ľudí aspoň raz v priebehu svojho života.

Najčastejšími príčinami zablokovanej krčnej chrbtice sú nadmerné cvičenie, zlá spánková poloha, sedenie v tej istej polohe príliš dlhú dobu či vysoká úroveň stresu.

Dnes vám prezradíme 9 ľahkých a prirodzených spôsobov, ako dať vašim problémom s krkom navždy zbohom.

1. Pre akútnu bolesť – vrecko ľadu

Vezmite kocky ľadu, podrvte ich, vložte do vrecúška z plastu, zabaľte ešte do bavlnenej utierky a tú si potom priložte na krk na približne 15 minút.

Ľad a chlad sú najúčinnejším riešením na akútne opuchy, pretože do nich znižujú prítok krvi.

Ľad nikdy neprikladajte priamo na kožu, vždy ho vložte do niečoho. Zrovnomerníte tým aplikáciu chladu do postihnutého miesta a vyhnete sa tak šoku alebo omrzline.

2. Pre chronickú bolesť – aplikujte teplo

Zohrejte bavlnené vrecúško naplnené ryžou alebo pšenicou v mikrovlnke počas približne 2 minút (prípadne na panvici nad ohňom).

Presvedčte sa, že nie je príliš horúce, aby ste sa nepopálili a potom ho aplikujte na miesto, kde je zablokovaná krčná chrbtica. Nechajte ho tam pôsobiť 15 minút.

Pre najlepší výsledok túto procedúru vykonávajte ráno po zobudení alebo pred cvičením.Tiež pomáha horúci kúpeľ, do ktorého si môžete pridať epsomskú soľ.

Horčík z epsomskej soli pomôže upokojiť bolesť v svaloch a šľachách.

3. Kurkuma

Zdravotné prínosy kurkumy získate jednoducho tak, že si ju začnete pridávať do svojich jedál.

So zaseknutými stavcami pomáha tým spôsobom, že obsahuje silné antioxidanty, vrátane protizápalových a bolesti tíšiacich látok.

Nejde teda priamo o uvoľnenie zablokovaní, ale sekundárne riešenie bolestí z toho vyplývajúcich.

4. Jedlá bohaté na vitamín B12

Vitamín B12 pomáha zmierňovať bolesti tak, že stimuluje hrubnutie ochranných vrstiev nervov. Takto dobre odizolované nervy budú potom menej reagovať na bolestivé podnety.

Medzi jedlá bohaté na vitamín B12 patrí mäso, morské plody, ryby, pečeň, syry a vajíčka. Alternatívou je jeho dopĺňanie výživovými doplnkami.

Dajte si tiež pozor na to, že sa vitamín B12 nebude vo vašom tele nadmerne odbúravať alebo zle vstrebávať.

5. Rotačné cvičenia na zablokovanú krčnú chrbticu

Nasledujúce cvičenie pozostávajúce z 3 krokov nielenže odstráni bolesť, ale aj posilní krčné svaly.

1. Rotujte krkom krúživým pohybom. Urobte to 3 krát do jednej aj druhej strany.

2. Nakloňte hlavu doľava tak veľa, ako to len ide. Potom to isté doprava. Zopakujte cvik 3 krát.

3. Hýbte krkom dopredu a dozadu. Opäť, urobte to 3 krát.

6. Cvičenie s uterákom

Nesprávne sedenie a dlhé telefonovanie sú najčastejšími príčinami bolestí hlavy a krčnej chrbtice.

Bolesť spôsobenú natiahnutím svalov môžete odstrániť nasledovne:

1. Zrolujte uterák a dajte si ho za krk. Rukami držte jeho konce.

2. Hlavu zatlačte dozadu tak, že brada sa priblíži ku krku (nie k hrudníku).

3. Mierne potiahnite za uterák, aby ste napli krčné svaly.

4. Držte túto pozíciu, až pokým nezačnete vo svaloch pociťovať slabú únavu.

7. Masáž

Ak vás často sužujú bolesti, ktoré spôsobuje zablokovaná krčná chrbtica, navštívte masážneho terapeuta.

Masáž dokáže robiť malé zázraky pri uvoľňovaní stuhnutých svalov, znižovaní zápalov a úľave od bolesti. Pomocou masáže sa tiež zbavíte depozitov soli v krku.

Akupresúra

Bolesť v krku vám pomôžu odstrániť tieto 4 akupresúrne body:

A) Ramenná studňa

Tento bod sa nachádza na pleciach tam, ako je to zobrazené na obrázku ženy hore vľavo. Nájdete ho medzi palcom a prostredníkom, ak chytíte trapézový sval.

Tlak aplikuje smerom dole pomocou ukazovákov. Miesto masírujte 4 až 5 sekúnd.

B) Brána vedomia

Tento bod sa nachádza na zadnej časti krku v mieste, kde je priehlbinka v blízkosti lebky, ako to ukazuje obrázok muža hore vpravo.

Pomocou palcov oboch rúk masírujte túto oblasť počas 4 až 5 sekúnd.

C) Zhong Zhu

Bod Zhong Zhu sa nachádza na chrbte ruky medzi prstenníkom a malíčkom, ako to ukazuje obrázok dole vľavo.

Aplikujte silný tlak na tento bod a miesto masírujte 4 až 5 sekúnd.

D) He Gu

Posledný akupresúrny bod pre potlačenie bolestí krku sa nachádza na chrbte ruky medzi palcom a ukazovákom (dolný obrázok vpravo).

Aplikujte naň silný tlak a masírujte ho opäť počas 4 až 5 sekúnd.

9. Zmeny v životnom štýle

Mnoho problémov s krkom vyplýva z nezdravého životného štýlu. Urobenie hoc i len drobných zmien dokáže niekedy znamenať veľký rozdiel pri predchádzaní bolestí.

A) Oddych

Zablokovaná krčná chrbtica je neraz dôsledkom stresu z opakujúcich sa pohybov, dlhého sedenia za počítačom či spania v nesprávnej polohe.

Hneď keď začnete pociťovať bolesti, prestaňte robiť činnosť, ktorú ste práve robili a ktorá zrejme bolesť vyvolala. Dajte si niekoľko dni od nej pokoj (ak to je možné), prípadne ju obmedzte na minimum.

Bolesť v krku sa zvykne do pár dní vyliečiť aj sama, ak jej k tomu dáte príležitosť. Ak to nepomôže, vyhľadajte odbornú pomoc.

B) Zmena spánkovej polohy

Najlepšia spánková poloha je na chrbte. Druhá najlepšia poloha je na boku. Vyhýbajte sa spatiu na bruchu.

Nepoužívajte viac než jeden vankúš a nech je radšej tenší ako hrubší. Odporúča sa používať ortopedický vankúš. Tiež si môžete dať menší vankúšik pod kolená.

Záver

Mávate aj vy problémy s krčnou chrbticou? Ak nie, potom ste šťastný človek a určite sa s nami poraďte o vaše tajomstvo, ako sa tomu vyhýbate.

No a u tých z vás, ktorých krk občas potrápi, dúfame, že vám naše rady pomôžu. Ak sa tak stane, potom ich nezabudnite zakomponovať do vášho života a robiť ich pravidelne.

ZDROJ.jensprav.ru

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>