To, že sú pistácie chutné vie asi každý, ale viete, že sú veľmi prospešné pre naše zdravie

Pistácie sú pravdepodobne jedným z najobľúbenejších orechov. S ich neodolateľne hladkou textúrou a mierne sladkou, ale slanou chuťou je ľahké pochopiť prečo. Dobrou správou je, že toto návykové občerstvenie, s mierou, je tiež dobré pre vaše zdravie. Napríklad prínosy pre zdravie pistácií zahŕňajú udržanie zdravých hladín cholesterolu, podporu zdravia srdca a podporu zdravých sexuálnych funkcií. Okrem toho môžu pistácie podporovať zdravé sexuálne funkcie. Prečítajte si viac informácií o výžive z pistácií, a prečítajte si zoznam nižšie.

1. Cholesterol a srdcové zdravie

Pistácie: Výživa a cholesterol

Zdravotné výhody pistácie začínajú schopnosťou znižovať hladinu cholesterolu. Napríklad výskumníci študovali 28 dospelých, ktorých hladiny LDL cholesterolu boli vyššie ako normálne, ale boli inak relatívne zdravé. Subjekty, ktoré konzumovali pistácie dvakrát denne, znížili hladiny LDL do konca štúdie.

Pistácie: Výživa a prevencia srdcového ochorenia

Táto štúdia uvedená vyššie ukazuje, že prínosy pre zdravie pistácií zahŕňajú zníženie hladiny cholesterolu. Keďže vysoký LDL je obrovským rizikovým faktorom koronárnych ochorení srdca, pridanie potravín, ktoré znižujú hladinu cholesterolu, ako sú pistácie, je tiež inteligentná voľba srdca.

2. Regulácia hmotnosti

Keď už hovoríme o rozumných voľbách, pistácie sú skvelou voľbou pri občerstvení, keď sa snažíte dosiahnuť a udržiavať zdravú váhu. Zdravé tuky, vláknina a bielkoviny z výživy z pistácie vám pomôžu zostať plný medzi jedlami. Zdravotné prínosy pre pistácie významne prevažujú nad prínosom balených diétnych potravín, ako sú čipy alebo sušienky. Každá strava, ktorá dosiahne zdravú hmotnosť, by mala obsahovať množstvo výživných potravín a výživa z pistácií určite zapadá do účtu.

3. Zdravie očí

Zdravotné prínosy pre pistácie zahŕňajú ochranu očí. Je to spôsobené luteínom a zeaxantínom, ktoré tieto orechy obsahujú. Tieto dve zložky, známe ako karotenoidy, sú jediné dve zložky, ktoré sa nachádzajú v sietnici a šošovke oka. Môžu pomôcť predchádzať vekom podmienenej makulárnej degenerácii ako aj kataraktu.

4. Sexuálna funkcia

Vzhľadom na to, že z vysokého množstva arginínu sú prínosy pre zdravie pistácií, patrí aj schopnosť zlepšiť sexuálnu vitalitu. Napríklad v roku 2011 výskumníci skúmali ženatých mužov vo veku od 38 do 59 rokov, ktorí mali erektilnú dysfunkciu. Zistili, že títo muži videli zlepšenie svojho stavu po začlenení pistácií do stravy.

5. Komplikácie z diabetu

Zdravotné prínosy pre pistácie zahŕňajú aj liečbu komplikácií z diabetu. V štúdii v roku 2015 sa skúmali účinky pistácií na profil lipidov / lipoproteínov, kontrola krvného cukru, zápalové markery a cirkulácia dospelých s diabetom 2. typu. Zistili, že zatiaľ čo sa zdá, že pistácie nemajú vplyv na hladiny glukózy, majú pozitívny vplyv na pomery cholesterolu a triglyceridy.

Diabetes vás vystavuje vyššiemu riziku srdcových ochorení ako aj mozgovej príhody. Zdravotné výhody pistácie však zahŕňajú kontrolu týchto rizikových faktorov.

ZDROJ:davidwolfe.com

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>