To je dôvod, prečo musíte kupovať banány len s čiernymi škvrnami! Doteraz som si vždy myslela, že tie už patria do smetí

Banány sú jedným z najviac podceňovaných plodov. Exoticky, sú nižšie ako ostatné ovocie, napríklad mango.

Ale faktom zostáva, banány sú chutné, výživné a obsahujú veľa vitamínov a iných užitočných látok. Tieto látky potrebujeme každý deň. Napríklad majú veľa vlákniny, sacharózy, fruktózy.

Mnohí z nás, ktorí si kupia strapec banánov, to nezjedia naraz. Často sú uložené doma niekoľko dní alebo dokonca týždeň.

Banány majú zelenožltej farby, ale dozrievajú postupne. Vyberte napríklad čísla pod 5 až 7.

Nakoniec sa začínajú objavovať tmavé škvrny a potom sa úplne stávajú hnedé. Ale na rozdiel od iných druhov ovocia to neznamená, že banán sa zhoršil.

Naopak, čím je banán tmavší, tým viac špecifický extracelulárny proteín obsahuje – TNF.

Takto sa dešifruje – faktor nekrózy nádorov. Čo je to? Je to protirakovinová látka, ktorá pomáha bojovať proti abnormálnym bunkám v tele.

Štúdie potvrdzujú, že prezreté banány obsahujú TNF, ktorý inhibuje rast nádorových buniek a zabraňuje ich šíreniu.

Spolu s vysokou úrovňou antioxidantov, ktoré sú pri banánoch veľmi veľa, posilňuje TNF imunitný systém .

Japonskí vedci zistili, že čím silnejší banán dozrieva, tým viac obsahuje vlákninu, vitamín C, vitamíny B, draslík a antioxidanty.

Ale tieto blahodarné vlastnosti zatmavených tmavých banánov nie sú všetky výhody týchto plodov.

Čo iné sú užitočné? A tu je to, čo:

  1. Banány majú protinádorovú vlastnosť. Pomáha zbaviť kyslého refluxu a kyslého refluxu. Jeden banán, ktorý je zjedený, môže priniesť hmatateľnú úľavu.
  2. Banány pomáhajú znižovať krvný tlak. Vzhľadom na to, že majú veľa draslíka, ale málo sodíka, sú vynikajúcou prevenciou proti mŕtvici alebo infarktu. Banány sú zdravé jedlo pre srdce.
  3. Pridávajú dodatočnú energiu. Ak budete jesť 1-2 banány pred tréningom, to vám poskytne energiu navyše na hodinu intenzívneho tréningu. Nízky glykemický index uhľohydrátov v banánoch, vitamínoch a mineráloch zvyšuje vytrvalosť vášho tela a draslík zabraňuje svalovým kŕčom.
  4. Banány sú užitočné pri anémiách. Obsahujú potrebnú dávku diétneho železa, ktoré stimuluje tvorbu červených krviniek a hemoglobínu, čím sa zvyšuje prietok krvi.
  5. Banány sa môžu konzumovať bez obmedzenia , aj keď trpíte žalúdočným vredom. Mäkká a hubená textúra obklopuje žalúdok a chráni ho pred agresívnymi kyselinami.
  6. Banány pomáhajú vyrovnať sa s depresiou. A to všetko preto, že obsahujú vysoký obsah tryptofánu, ktorý naše telo spracováva na serotonín (samotný „hormón šťastia“). Serotonín je neurotransmiter mozgu. Pomáha človeku relaxovať, cítiť šťastný a len zlepšuje náladu.
  7. Banány pomáhajú zlepšiť trávenie. A majú tiež laxatívny účinok. Všetko preto, že majú veľa vlákniny, ktoré stimulujú pravidelné pohyby čriev a poskytujú úľavu od zápchy.
  8. Banány sú vhodné na nervové poruchy a PMS. Pomáhajú regulovať hladinu cukru v krvi. Dokonca aj v nich je veľa vitamínov B, ktoré upokojujú nervový systém a pomáhajú uvoľniť.
  9. Pomáhajú termoregulácii tela. Ak budete jesť banán v horúcom dni, pomôže to znížiť telesnú teplotu. To isté sa môže urobiť napríklad pri chlade.

Ale nielen zrelé banány sú užitočné

Podľa www.onegreenplanet.org sú potrebné aj nezrelé ovocie. Najmä v nich je málo cukru, takže môžu byť konzumované ľuďmi s druhou fázou cukrovky. Okrem toho obsahujú probiotické baktérie .

Tiež kvôli vysokému obsahu škrobu , nezrelé banány rýchlo spôsobujú pocit sýtosti.

Banány sú vo všeobecnosti užitočné. A čo je najdôležitejšie, nebojte sa zrelých banánov. Sú oveľa užitočnejšie a chutnejšie, ako si myslíte.

Ktoré si radšej kúpite?

ZDROJ:fithacker.ru

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>