Tieto potraviny vám dokonale vyčistia vaše upchaté cievy, zoznámte sa s nimi a začnite ich jesť denne, zaručujú dlhý život

V Spojených štátoch sa kardiovaskulárne ochorenie považuje za hlavnú príčinu smrti a každoročne si vyžiada približne 600 000 životov. Je tiež známy ako tichý zabijak, pretože stav nespôsobuje žiadne príznaky. To znamená, až kým sa problém nestane vážnejším.

Symptómy upchatých tepien

Príznaky upchatých artérií pravdepodobne závisia od typu tepien, ktoré sú postihnuté.

  •  Karotidové artérie: Keď máte v mozgu upchaté tepny, ide o stav nazývaný ochorenie krčnej tepny. Plaketa zablokuje alebo zužuje karotické tepny a môžu byť prítomné príznaky mŕtvice. Symptómy zahŕňajú problémy s dýchaním, náhlu slabosť, zmätenosť, silné bolesti hlavy, strata vedomia, rozmazané videnie, problémy s rečou, ochrnutie, ťažkosti s chôdzou, závrat, nevysvetliteľné pády a strata koordinácie alebo rovnováhy.
  • Koronárne artérie: Keď sú tepny v srdci upchaté, nazýva sa to koronárna choroba srdca alebo CHD. V tomto prípade plak blokuje alebo zužuje koronárne tepny, keď srdcový sval nedosiahne dostatok krvi. Výsledkom je bolesť na hrudníku známa ako angína. Cíti, ako tlak tlačí hrudník, ale môžete ju tiež cítiť vo svojej čeľusti, krku, ramenách, ramenách alebo späť. Angína tiež niekedy pociťuje trávenie. Emocionálny stres tiež často vyvolá angínu. Ďalšie príznaky CHD zahŕňajú problémy so srdcom a dýchavičnosť.
  • Renálne artérie: Chronická choroba obličiek sa bude vyvíjať z upchatých renálnych artérií v obličkách. V priebehu času môže chronické ochorenie obličiek pomaly zhoršiť funkciu obličiek. Neexistujú žiadne príznaky včasného ochorenia obličiek; ale ak sa stav zhorší, môže to viesť k strate chuti do jedla , nevoľnosti, únave, problémom s koncentráciou, znecitliveniu alebo svrbeniu a opuchu chodidiel alebo rúk. Medzi ďalšie príznaky patrí zlyhanie obličiek a vysoký krvný tlak.
  • Periférne artérie: Periférne arteriálne ochorenie bude dôsledkom nahromadenia plaku v oblasti paží, nôh a panvy. Tieto tepny sú známe ako periférne artérie, a ak sú blokované alebo zúžené, môže sa objaviť bolesť alebo znecitlivenie. Príležitostne sú tu aj nebezpečné infekcie.

Čo spôsobuje zablokovanie tepien?

Ateroskleróza sa často označuje ako vytvrdnutie, zahustenie a zúžení tepien. Tenká vrstva endotelových buniek, ktoré pomáhajú udržiavať vnútorné tepny hladké a tónované líniou vašich tepien. Tento proces umožňuje, aby vaša krv neprúdila.

Viaceré faktory však poškodia endotelové bunky, vrátane buniek doštičiek, zvýšené hladiny homocysteínu a voľné radikály z toxínov a nedostatok antioxidantov. Tiež nedostatok vitamínu C a homocysteín poškodí tepny z degradácie látky podobnej gélu, ktorá sa nazýva podzemná látka. Nachádza sa medzi bunkami a pomáha udržiavať integritu epiteliálnej bunkovej bariéry.

Plaketa sa bude hromadiť, ak rôzne látky nie sú schopné migrovať z aterosklerotického lézie. Tieto látky zahŕňajú tuk, vápnik, toxické kovy, bunkový odpad a cholesterol, ako je LDL (lipoproteín s nízkou hustotou) cholesterol. Materiál, ktorý sa podieľa na zrážaní krvi nazývaný fibrín, sa tiež nahromadí, keď sú tepny upchaté.

Zatiaľ čo presná príčina upchatých tepien je záhadou, dôkazy ukazujú, že ateroskleróza je komplexný a pomalý stav, ktorý sa môže začať v detstve a vyvíjať sa, keď ste starší. Určité faktory môžu poškodiť vnútorné vrstvy tepien vrátane fajčenia, vysokého krvného tlaku, cukrovky typu 1, cukrovky typu 2 a inzulínovej rezistencie.

Ďalšími faktormi, ktoré prispievajú k ateroskleróze, sú nedostatok cvičenia, nadváha, osobnosť typu A, expozícia ťažkých kovov, zvýšené triglyceridy a chronický zápal z chorôb, infekcií, lupusu alebo artritídy. Vysoký cholesterol a tuky v krvi sú tiež možné príčiny aterosklerózy. V zriedkavých prípadoch môže genetika hrať aj faktor so zvýšenou produkciou cholesterolu spojeným s aterosklerózou.

Ateroskleróza môže byť tiež spôsobená oxidačným stresom prostredníctvom vyčerpania vitamínu C alebo iných antioxidantov . Nedostatky alebo nerovnováhy v živinách môžu tiež viesť k ateroskleróze. Môžu zahŕňať horčík, draslík, vlákninu, antioxidanty a metylové donory. Medzi diétne faktory patrí aj diéta s vysokým obsahom cukru, spracovaných škrobov a poškodených tukov z prehriateho oleja.

10 prírodných potravín, ktoré odkryjú vaše arty

Chcete vedieť, ako odkryť vaše tepny a zvrátiť aterosklerózu? Váš lekár môže predpisovať lieky znižujúce hladinu cholesterolu, ako sú statíny alebo beta-blokátory, ktoré znižujú krvný tlak. Pomôžu spomaliť postup tvorby plakov.

Existuje však aj veľa dobre skúmaných potravín, ktoré môžu prirodzene oddeliť vaše tepny:

1. Kurkuma

Kurkuma je populárne korenie používané v indickej a ayurvédskej kuchyni. Primárny polyfenol v kurkum nazývanom kurkumín je už dlho známy svojimi kardioprotektívnymi účinkami. Extrakt zkurkuma sa predpokladá, že znižuje hladinu LDL cholesterolu a tvorbu plaku v tepnách.

V štúdii z roku 2011 publikovanej v časopise Molecular Nutrition & Food Research výskumníci zistili, že kurkuma by mohla znížiť hladinu cholesterolu a potlačiť skoré aterosklerotické lézie lepšie ako liek na zníženie hladiny cholesterolu lovastatín. Aj štúdia z roku 2006 na myšiach naznačila, že kurkumín pomáha predchádzať poškodeniu tepny spojenému s blokovaním karotickej artérie.

2. Cesnak

Cesnak je tiež považovaný za jednu z najlepších potravín, ktoré odkryjú vaše tepny. Štúdie zistili, že cesnak môže pomôcť predchádzať srdcovým chorobám, znížiť krvný tlak a spomaliť aterosklerózu. V štúdii publikovanej v časopise Atherosclerosis v roku 1999 výskumníci zistili, že cesnak môže zabrániť tvorbe plakov v tepnách.

Prehľad publikovaný v časopise Nutrition v roku 1997 zistil, že klinické testy na cesnaku mali pozitívne účinky pri prevencii a liečbe aterosklerózy. Ďalšia štúdia z roku 1999 tiež zistila, že cesnak môže znížiť riziko mŕtvice a srdcového infarktu o viac ako 50%. Cesnak pomáha pred údermi a srdcovými záchvatmi, pretože cesnak pôsobí ako riedidlo krvi.

3. Zázvor

Chcete vedieť, ako mať čisté tepny prirodzene? Použite zázvor! Zázvor má neuveriteľné protizápalové a antioxidačné účinky. Zázvor obsahuje zlúčeniny chrániace srdce, ako sú šggaoly a gingeroly , ktoré môžu účinne zabrániť tvorbe povlakov a uvoľniť tepny znížením celkového cholesterolu. Podľa štúdie publikovanej v časopise Journal of Nutrition v roku 2000 výskumníci zistili, že zázvorový extrakt môže znížiť aortálnu aterosklerotickú oblasť lézie, cholesterol a triglyceridy v krvi, peroxidy tukov viazané na LDL a agregáciu LDL .

4. Kajanské korenie

Niečo pikantné môže tiež pomôcť uvoľniť vaše tepny. Zlúčenina kapsaicín, ktorá sa nachádza v kajenskom korení, môže pomôcť znížiť hladinu LDL cholesterolu v krvi. Cayenne pepper tiež môže znížiť riziko mŕtvice a srdcového infarktu a zlepšiť krvný obeh. Vysokoaktívna antiretrovírusová terapia (HAART) s inhibítorom HIV proteázy ritonavirom je tiež spojená s urýchlením aterosklerózy a hypertenzie pľúcnej artérie. Štúdia zverejnená v roku 2009 zistila, že korením sa môže pomôcť predchádzať pľúcnym a cievnym komplikáciám spojeným s HAART liekmi.

5. Citrón

Pridávanie citrónovej šťavy vo vašej rannej vody je zdravý zvyk a je dobré pre vaše srdce. Citrón je známy tým, že znižuje hladinu cholesterolu v krvi a pomáha tepnám predchádzať oxidačnému poškodeniu. Citróny sú tiež veľkým zdrojom silného antioxidantu vitamínu C. Zistilo sa, že vysoké dávky vitamínu C posilňujú tepny, znižujú celkový cholesterol, zvyšujú lipoproteín s vysokou hustotou (HDL), inhibujú agregáciu krvných doštičiek a znižujú zápal.

6. Škorica

Skorica môže pomôcť znížiť množstvo rizikových faktorov spojených s aterosklerózou a srdcovým ochorením. Štúdia zverejnená v časopise Diabetes Care v roku 2003 zistila, že jeden gram, tri gramy alebo šesť gramov škorice denne môže znížiť hladinu glukózy, triglyceridov, LDL cholesterolu a celkového cholesterolu u diabetikov 2. typu. Štúdia pozorovala 60 diabetikov počas 40 dní. Výskumníci dospeli k záveru, že škorica môže pomôcť znížiť rizikové faktory kardiovaskulárnych ochorení.

7. Semená ľanové semienko

Ľanové semienko je ďalším dôležitým jedlom pre zdravie srdca. Ľanové semienko môže pomôcť uvoľniť tepny s vysokým obsahom vlákniny. Je tiež dobrým zdrojom kyseliny alfa-linolenovej, kyseliny omega-3, ktorá môže znížiť zápal a krvný tlak. Na druhej strane tepny nebudú upchaté. V štúdii z roku 1997, publikovanej v časopise Atherosclerosis , výskumníci zistili, že ľanové semienko znížilo vývoj aortálnej aterosklerózy o 46% u králikov.

8. Sezamové semienko

Sezamové semená môžu pomôcť uvoľniť zablokovanú tepnu. Dôkazy ukazujú, že môžu pomôcť zabrániť progresii aterosklerózy. Troj mesačná štúdia uverejnená v časopise Journal of Medicinal Food v roku 2006 naznačuje, že obsah mastných kyselín v sezamovom oleji môže účinne inhibovať tvorbu lézií aterosklerózy, cholesterolu v krvi, triglyceridov a hladiny LDL cholesterolu u myší.

9. Šťava z granátového jablka

Vysoký obsah antioxidantov a kyselina punicová v šťave z granátových jabĺk sa považujú za pomôcku pri znižovaní tvorby plakov, pri odlúčení tepien a pri boji proti ateroskleróze. Šťava z granátového jablka tiež obsahuje dôležité živiny pre zdravie srdca, ako je horčík a selén. V štúdii publikovanej v American Journal of Cardiology v roku 2009 výskumníci zistili, že pitie 240 mililitrov (ml) šťavy z granátového jablka denne až 18 mesiacov spomalilo progresiu ochorenia karotickej artérie u pacientov s rizikom koronárneho ochorenia.

Ďalšie prírodné prostriedky pre upchaté tepny

Ďalšie potraviny, ktoré oddelia vaše tepny, zahŕňajú špargľu, avokádo, brokolicu, chia, semená senovky a kokosový olej. Potravinové doplnky a živiny, ktoré môžu pomôcť pri ateroskleróze, zahŕňajú metyl donory ako vitamín B6, cholín, kyselina listová a vitamín B12, rovnako ako antioxidanty, ako je vitamín C, vitamín E, luteín, zeaxantín, extrakt z hroznových semien a extrakt z borovej kôry ,

Medzi ďalšie dôležité živiny patrí L-arginín, vitamín D, vitamín B3, rybie oleje a koenzým Q10 (CoQ10). Nutričná chelácia je tiež vysoko dávková výživa, ktorá podporuje odstránenie povlaku. Ďalšie doplnky zahŕňajú horčík, selén, resveratrol, meď, chróm a trimetylglycín.

Nakoniec, cvičenie je považované za rovnako dôležité ako diéta na uvoľnenie tepien. Cvičenie, ktoré znižuje stres, sú dôležité, vrátane meditácie, jogy, tai chi a qigongu. Aerobic cvičenia, záhradníctvo, chôdza alebo beh môžu tiež pomôcť bojovať s aterosklerózou. Cvičte aspoň 30 minút denne päť dní v týždni.

Prajeme pevné zdravie!

ZDROJ:myhealthylifevision.net

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>