Testosterón robí muža mužom. Ale, čo keď sa jeho hladina zníži, väčšinou začnú problémy a nie len v posteli

Pokiaľ ide o zdravie mužov, hormón testosterónu zohráva dôležitú úlohu pri udržiavaní niektorých kľúčových prvkov mužského tela, ako je svalová hmotnosť, hustota kostí, produkcia červených krviniek, produkcia spermií a čo je najdôležitejšie, má priamy vplyv na pohlavný styk.

Aj pred narodením tento hormón hrá dôležitú úlohu pri vývoji mužských pohlavných orgánov. Keď muž dosiahne pubertu, tento hormón pomáha pri vývoji sekundárnych sexuálnych charakteristík. Preto je dôležité, aby mužské telo vytvorilo správne množstvo hormónu testosterónu. Keď mužské telo nevyprodukuje dostatočné množstvo testosterónu, potom trpia hypogonadizmom. Zvyčajne muži starší ako 30 rokov zažívajú pokles hladiny testosterónu. Nízka hladina hormónov testosterónu môže spôsobiť mnohé zdravotné problémy, ako napríklad:

  • Znížená sexuálna chuť
  • Abnormálne zvýšenie veľkosti prsníka
  • Znižuje produkciu spermií
  • Náhle záchvaty depresie
  • Obezita
  • Ochorenie srdca
  • Diabetes typu 2
  • Znížená hustota minerálov
  • Nízka fyzická sila

Existujú však niektoré prirodzených spôsobov, ktorými tento hormón môže byť posilnený.

Pozrime sa na niektoré z nich:

  • Konzumujte viac tuku  zaujímavé je, že diéty s vysokým obsahom tukov môžu zvýšiť hladinu testosterónu v porovnaní s diétami s nízkym obsahom tuku. Konzumácia mono-nasýtených tukov (olivového oleja, avokáda a orechov) a nasýtených tukov (syr, maslo, mliečne výrobky z plnotučného mlieka, mastné mäso a kokosový olej) môže prirodzene zvyšovať testosterónový hormón.
  • Konzumujte viac zinku – muži s nízkym obsahom testosterónu trpia nedostatkom zinku. Zinok sa zistilo ako hlavný stimul pri zvyšovaní hladiny hormónu testosterónu u mužov aj u žien. Prírodné potraviny ako špenát, fazuľa, ustrice, melón, ľanové semená, tekvicové semená a hovädzie mäso sú bohaté na zinok. Môžete jesť niektoré z týchto pravidelne, aby ste doplnili nedostatok.
  • Získajte adekvátny spánok – Väčšina hormónov zohráva dôležitú úlohu pri spánku, preto je dôležité mať správny spánok. Výskumníci zistili, že muži, ktorí spali 7-8 hodín denne, produkovali viac testosterónového hormónu v porovnaní s tými, ktorí majú len 4-5 hodín hlbokého spánku.
  • Pridajte vitamín D do vašej stravy – Podobne ako mnohé ďalšie výhody, vitamín D bol uznaný ako hlavný prispievateľ testosterónového hormónu. Každodenné jedlo, ak je bohaté na vitamín D, vám môže pomôcť bojovať proti problému nerovnováhy testosterónu. Stačí pridať potraviny ako pomarančový džús, syr, sójové mlieko a vaječný žĺtok do vašej každodennej stravy a zistite, aký dopad máte na seba.
  • Nevyhýbajte sa cholesterolu – aj keď sme presvedčení, že cholesterol je pre naše zdravie zlé, ale pravdou je, že v našom tele potrebujeme určité množstvo cholesterolu na vyrovnanie hladiny testosterónu. Testosterónové hormóny sú odvodené od cholesterolu; preto je dôležité ho pridať do našej stravy. Niektoré z najznámejších potravín obsahujúcich cholesterol sú červené mäso, vaječné žĺtky, krevety, celé vajcia a homáre. Podľa vlastného výberu ich môžete pridať do svojej dennej stravy.
  • 60 minút tréningu – Muži milujú telocvičňu; telesná stavba je viac ako vášeň, ako potreba. Ale vedeli ste, že zvýšené cvičenie môže mať za následok zníženie hladiny testosterónu. Aj dlhé prestávky na odpočinok medzi tréningom môžu ovplyvniť vaše hormóny. Odporúčaná dĺžka trvania je teda 60 minút cvičenia s kratšou dobou odpočinku.

Okrem uvedených prírodných spôsobov môžete konzultovať s lekárom a ísť na liečbu testosterónovou terapiou, pri ktorej pacient užíva umelú verziu hormónu. Táto liečba môže okamžite zvýšiť hladinu testosterónu. Výsledok tejto liečby môže zvýšiť vašu kostnú hustotu, svalovú hmotu, citlivosť na inzulín, energetické hladiny a psychické zdravie. Odporúča sa však, aby ste pred pokusom o túto liečbu; musíte vyskúšať prirodzené spôsoby zvýšenia hladiny testosterónu.

Hoci testosterón je pre mužov rozhodujúci, je dôležité vedieť, že aj ženy produkujú tento hormón, ale hladiny sekrécie sú veľmi nízke. Ženy, ktoré trpia syndrómom polycystických vaječníkov, zvyčajne majú vysokú hladinu hormónov testosterónu, čo vedie k nezrovnalosti v menštruačnom cykle a môže tiež ovplyvniť plodnosť.

Ak máte podozrenie, že máte nízky testosterón, ihneď sa poraďte so svojím lekárom a urobte krvný test.

ZDROJ:womendailymagazine.com

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>