Tento prášok má viac antioxidantov ako čučoriedka, viac železa ako špenát a viac vitamínu A než mrkva

Prvý krát svet počul o spiruline pred niekoľkými rokmi. Najprv sa to nazývalo ako zelený zázrak mora a tajná zbraň Aztékov.

Dnes vieme, že spirulina ponúka veľa bielkovín pre vegánov a vegetariánov. Je tiež plný dôležitých antioxidantov, enzýmov, vitamínov a minerálov.
Okrem toho obsahuje dvakrát viac živín ako 5 porcií čerstvého ovocia a zeleniny.


Takže, čo je na spiruline tak zvláštne?

V skutočnosti to sú cyanobaktérie alebo modro-zelené riasy, ako vysvetľujú odborníci. Spirulina dostala svoje meno po svojej jasnej farbe. Väčšina pigmentov je biologicky dostupná a zdravá, najmä beta-karotén a chlorofyl-a.

Riasy produkujú kyslík prostredníctvom fotosyntézy, čo z nej robí celkom podobnú rastlinám. Je tiež plná mnohých prospešných živín.


Kde sa prvýkrát našli cyanobaktérie?

Dnes ju môžeme nájsť všade, vrátane oceánov, sladkej vody, vlhkej pôdy, vlhkých skál v púštiach, skálách a pôde a dokonca aj v Antarktíde. Veľké percento komercionalizovanej spirulíny v našej krajine sa vyberá z brehov na Havaji a Južnej Amerike.

Neskôr sa predáva v práškovej forme, pilulky a vločky. Prichádza čistá alebo v kombinácii s inými zložkami.

Zdravie a výhody Spiruliny

Spirulina je takmer 60% bielkovín a je vynikajúcou alternatívou k zdrojom mäsových bielkovín. Výživcovia hovoria, že je to jeden z mála zdrojov rastlín vitamínu B-12.

Spirulina obsahuje ALA, (omega-3), LA (omega-6), GLA (znižuje zápal) a DHA (hlavná zložka mozgu). Tieto zdravé lipidy nesú veľa dôležitých úloh.

1gram spiruliny obsahuje:

  • 3 100% viac beta-karoténu (vitamín A) ako mrkva
  •  o 5.500% viac železa ako špenát
  • 280% viac antioxidantov ako čučoriedky
  • Modro zelené riasy obsahujú vitamíny B1 (tiamín) (nikotínamín), B6 ​​(pyridoxín), B9 (kyselina listová), C, D a E.
  • Je to vynikajúci zdroj draslíka, vápnika, chrómu, medi, horčíka, mangánu, fosforu, selénu, sodíka a zinku.

Dodatočné výhody:

  • Zmierňuje alergie
  • Zvyšuje imunitu
  • Reguluje krvný tlak
  • Normalizuje cholesterol
  • Zabraňuje rakovine
  • Stimuluje priateľské baktérie v črevách
  • Znižuje riziko katarakty a vekom podmienenej degenerácie makuly
  • Poskytuje silný protizápalový a antimikrobiálny potenciál
  • Ponúka skvelú antivírusovú aktivitu proti HIV, oparu a hepatitíde
  • Posilňuje inzulínovú rezistenciu
  • Zabraňuje poškodeniu pečene spôsobenému chemickými liekmi
  • Najlepší spôsob, ako používať Spirulinu

Môžete len prehltnúť pilulku alebo pridať ¼-1 čajovú lyžičku prášku do vašeho smoothie. Odborníci na výživu naznačujú, že na začiatku jedzte malé množstvá, pretože ich chuť je trochu sladká a niekto to neznesieť. Spirulina je tiež dostupná ako predvarený, balený bielkovinový prášok.

ZDROJ:theorganicwellness.com

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>