Tento dôležitý vitamín zdvojnásobuje vaše šance na prevenciu rakoviny prsníka, je možné ho veľmi ľahko získať

Boli vykonané mnohé štúdie, ktoré zdôrazňovali dôležitosť včasnej prevencie ako najlepšej šance proti všetkým druhom rakoviny. Najlepší spôsob, ako znížiť riziko tejto zničujúcej choroby, je začať meniť svoj životný štýl a zvyky.

Podľa zakladateľa spoločnosti GrassrootsHealth Carol Baggerly je 90% všetkých prípadov rakoviny prsníka spojených s nedostatkami vitamínu D a existuje veľa štúdií, ktoré túto skutočnosť podporujú.

 

Nedostatok vitamínu D môže viesť k mnohým zdravotným problémom, vážnym stavom, ktoré môžu mať ničivé následky pre celkové zdravie.

Môžeme dostať vitamín D z dvoch zdrojov: rastlín – vitamín D2 a priame slnečné svetlo – vitamín D3.

Ako sa vitamín D viaže na rakovinu prsníka?

V roku 2014 sa uskutočnila metaanalýza viac ako 4 500 pacientov s diagnostikovaným karcinómom prsníka. Analýza ukázala, že pacienti, ktorí mali vysokú hladinu vitamínu D, mali vyššiu mieru prežitia v porovnaní s pacientmi s nižšou hladinou vitamínu D. Analýza bola vykonaná počas 9 rokov a jej výsledky neboli porovnateľné.

Jeden zo spoluautorov štúdie, profesor Cedric F. Garland, podrobnejšie opísal vzťah medzi vitamínom D a rastom rakoviny. Vysvetľuje, že rast a proliferácia nádorových buniek je zabránené receptormi vitamínu D. V dôsledku toho boli pacienti s vyššou hladinou vitamínu D pravdepodobne prežili a bojovali proti tejto chorobe.

Ľudia za touto štúdiou vyzývajú lekárov a zdravotníckych odborníkov, aby kontrolovali hladiny vitamínu D u svojich pacientov ako jednu z najdôležitejších metód prevencie. Význam vitamínu D je tiež dôležitý, najmä u tých, ktorí už diagnostikovali rakovinu prsníka.

Podľa štúdie z roku 2011 znižuje hladina vitamínu D o 50 ng / ml pravdepodobnosť rakoviny prsníka o 50%.

Ako zvýšiť hladinu vitamínu D?

Venujte viac času trávenia vonku, najmä keď je slnečné počasie, vaše telo syntetizuje vitamín D z priameho vystavenia slnečnému žiareniu. Ale za to nemusíte stráviť celý deň na slnku, stačí pomerne krátky čas 15-20 minút každý deň. Ale vždy pamätajte, že slnečné lúče môžu byť dosť nebezpečné, takže musíte používať ochranu pred slnkom a vyhnúť sa riziku rakoviny kože.

Môžete tiež užívať doplnky, ale najskôr skontrolujte hladinu vitamínu D, aby ste sa uistili, že ho potrebujete, inak riskujete predávkovanie. Pred užívaním akýchkoľvek doplnkov sa poraďte s lekárom.

Jedzte jedlo bohaté na tento vitamín – huby, losos, sleď, sardinky a mlieko.

ZDROJ:fithacker

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>