Tekvicové semená majú pre fungovanie nášho tela neoceniteľný prínos, ak chceme pocítiť ich výhody, musíme ich jesť každý deň

Pokiaľ si pamätám, moja babička mala na parapete vždy list pergamenového papiera a vysušené sušené tekvicové semená. Príležitostne (v krátkych prestávkach medzi domácimi prácami) moje babička vyložila na stôl tieto semená a ponúkla mi ich. Odmietol som, pretože som bol príliš lenivý, aby som sa hral zo škrupinami a chuť sa zdala divná.

Roky prešli a teraz nemôžem nechať ujsť príležitosť chytiť tekvicu so slnečnicovými semenami. Pretože to nie je len vitamínová bomba, je to prirodzená náhrada za polovicu domácej lekárskej súpravy! „S chuťou“ vám povie, prečo musíte každý deň jesť tekvicové semená a ako to urobiť správne.

Zloženie tekvicových semien

Predstavte si, že 100 g semien pokryje každodennú potrebu:

  • mangánu o 214%
  • horčík – o 155%
  • fosfor – o 168%
  • zinok – o 80%
  • železo
  • draslík
  • vápnik
  • meď
  • kyselina listová je prítomná v menšom množstve, ale rastlinný proteín v semenách je až 30 g na 100 g.

Aj v zložení tekvicových semien sa nachádzajú fytosteroly, ktoré sú zodpovedné za zníženie hladiny zlého cholesterolu v krvi a tiež aminokyseliny, ktoré sa podieľajú na produkcii serotonínu. No, posledné oh, potrebujeme to!

Priaznivý účinok na nervový systém prispieva k celému súboru vitamínov B, ktoré sú tiež obsiahnuté v tekvicových semenách. Pamätáme si prítomnosť horčíka a dospievame k záveru, že niekoľko semien je alternatívou syntetického vitamínového komplexu pre mentálnu rovnováhu a zlepšenie funkcie mozgu. A všimnite si: pri skladovaní sa koncentrácia živín v semenách zvyšuje!

Užitočné vlastnosti tekvicových semien

Uvádzame dôležité zdravotné problémy, ktorým pomôžu tekvicové semená.

  1. Hypertenzia a tenké steny krvných ciev. Vzhľadom na obsah horčíka, tekvicové semená pomáhajú riediť krv, neumožňujúc krvné zrazeniny, vitamín K v kompozícii je zodpovedný za posilnenie cievnych stien.
  2. Ateroskleróza. Ako už bolo uvedené, fytosteroly, ktoré sú súčasťou semien, znižujú hladinu zlého cholesterolu v krvi. Očakávajte tento účinok len pri každodennom používaní.
  3. Zápcha. Vďaka veľkému počtu rastlinných vlákien a mastných kyselín majú tekvicové semená mierny laxatívny účinok, zlepšujú motilitu čriev.
  4. Kosti a kĺby. Vďaka všetkým rovnakým mastným kyselinám pomáha odstraňovať artritické zápaly kĺbov. Triada „vápnik-horčík-zinok“ zabraňuje osteoporóze.
  5. Clay invazia. Tekvicové semená obsahujú cucurbitin – jed pre červy a spásu pre človeka. Na rozdiel od dobre známeho mnohých detských nápojov na báze pelyne, je oveľa príjemnejšie konzumovať semená! Dôležité: zbaviť sa červov, musíte jesť tekvicové semená jesť surové.
  6. Krása na vlasy a pokožku. Pre zachovanie elasticity kože a pružnosť, lesk a zdravý rast vlasov vitamíny B stretávajú v tandeme s vitamínom A a E. Vrecko semien v sáčku zabráni nielen predčasnému starnutie, ale tiež pomáhajú skrotiť hlad útok.
  7. Zápal prostaty. Je dôležité nielen pre starších mužov, pretože podľa štatistiky je zápalový proces prostaty nájdený u 30% mužov vo veku 25 rokov. Mastné kyseliny, zinok a špeciálne fytohormóny obsiahnuté v semenách tekvíc pomáhajú udržiavať zdravie mužov po mnoho rokov.
  8. Morské choroby. Ak máte problémy s vestibulárnym prístrojom, jedzte tekvicové semienka na ceste. Aktivita odvádza pozornosť a oleje v kompozícii zmierňujú nutkanie na zvracanie.
  9. Zrak. Vďaka vitamínu A, ktorý sa podieľa na syntéze rhodopsínu (vizuálny pigment sietnice), tekvicové semená zlepšujú videnie za súmraku, ako aj vnímanie a rozpoznávanie farieb.
  10. Nedostatok bielkovín. Spása pre vegetariánov, surové potraviny a pôst, ktoré potrbujú ďalšie zdroje bielkovín.

S opatrnosťou by tekvicové semená mala konzumovať tehotné ženy, ako aj ľudia s vysokou kyslosťou v žalúdku, ktorí trpia kolitídou, peptickým vredom a inými gastrointestinálnymi ochoreniami v akútnej forme.

Pripomeňme, že najužitočnejšie sú tekvicové semená len v surovej forme. Semená, ktoré sa extrahujú z tekvice, položte na povrch absorbujúci vlhkosť a vysušte ich na čerstvom vzduchu a premiešajte ich z času na čas. Pri zahrievaní nad 45 stupňov sa stratí viac ako polovica účinných látok. Uchovávajte suché semená v plátenej taške.

Upozornenie: Tento článok má len informačný charakter a jedná sa o preklad zo zahraničných webov. Nenahrádza lekársku liečbu, vyšetrenie lekárom ani konzultáciu iným odborným zdravotníckym pracovníkom. Príspevky môžu obsahovať informácie, ktoré sa nezhodujú s názormi redakcie. Prehlasujeme, že autori ani prevádzkovateľ webu nepreberajú zodpovednosť za prípadné ujmy spôsobené využívaním liečebných metód v tomto článku. Hoci sú recepty, rady alebo liečebné metódy v tomto článku písané s najlepším svedomím autora textu, ich použitie je na vlastné nebezpečenstvo a malo by prebiehať výlučne po konzultácii s vašim lekárom.

ZDROJ:sovkusom.ru

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>