Starajte sa o svoj mozog! 11 včasných varovných príznakov demencie a ako mu pomôcť

Strata pamäti: kedy sa obávať

Ak sú zmeny myslenia alebo pamäťových zručností dostatočne závažné na to, aby ich vaša rodina a priatelia videli, pravdepodobnosť, že trpíte miernym kognitívnym postihnutím, je dostatočne veľká. Ide o mierny pokles kognitívnych schopností, ktoré zvyšujú riziko Alzheimerovej choroby, čo je forma vážnejšej demencie.

Ak sú tieto zmeny také závažné, že ovplyvňujú vašu schopnosť správne fungovať, môže to byť demencia. Napríklad, ak je ťažké nájsť to správne slovo, alebo budete naďalej zabúdať na slová a opakovať príbehy počas rozhovoru, mali by ste začať znepokojovať.

Ďalšie varovné príznaky demencie zahŕňajú:

  • Zložitosť výberu slov.
  • Zmeny v osobnosti alebo strata záujmu o vaše obľúbené aktivity.
  • Neschopnosť rozpoznať tváre alebo známe predmety.
  • Odmietnutie vnímania problému s pamäťou.
  • Zabudnutie, ktoré je nebezpečné pre život, napríklad nevypínanie plyn na sporáku.
  • Ťažkosti pri vykonávaní každodenných úloh, ako napríklad platenie účtov alebo starostlivosť o osobnú hygienu.
  • Opakovanie rovnakej otázky.

Včasné varovné príznaky Alzheimerovej choroby

Viac ako 5 miliónov Američanov trpí Alzheimerovou chorobou a toto číslo neustále rastie. V skutočnosti niekto v Spojených štátoch rozvíja Alzheimerovu chorobu každých 66 sekúnd. Odhaduje sa, že do roku 2050 dosiahne počet ľudí s touto chorobou 13,8 milióna ľudí.

Symptómy Alzheimerovej choroby / demencie:

  • Neschopnosť spravovať rozpočet.
  • Nesprávny úsudok a rozhodovanie.
  • Nesprávny stav vecí.
  • Strata v čase.
  • Ťažkosti s rozprávaním.
  • Typické vekové zmeny.
  • Neschopnosť nájsť správne slovo.
  • Strata pamäti z času na čas.

Ak trpí vaša pamäť, prejdite na ketogénnu diétu

Vysokokalorická, stredne proteínová a nízkokarbohydrátová ketogénna strava je veľmi dôležitá, pokiaľ ide o ochranu zdravia mozgu. Je založený na obmedzenie škrobovej rastlinných sacharidov, bielkovín, a ich nahradenie s nízkou, strednou a vysokou v dobrom tuku. Táto strava stimuluje telo k produkcii ketónov.

Ketóny vyživujú mozog a zabraňujú atrofii mozgu. Dokonca sú schopní obnoviť funkciu neurónov a nervov v mozgu po poškodení. Okrem ketogénnej stravy je kokosový olej jedným z najlepších zdrojov ketónov. Podľa British Journal of Nutrition: „Na rozdiel od väčšiny ostatných tukov s vysokým obsahom mastných kyselín s dlhým reťazcom, kokosový olej obsahuje mastné kyseliny so stredne dlhým reťazcom (MCFA). MCFA sú jedinečné v tom, že sú ľahko trávené a metabolizované v pečeni a môžu byť konvertované na ketóny. Ketónové telieska sú dôležitým alternatívnym zdrojom energie v mozgu a môžu byť užitočné pre ľudí, ktorí majú problémy s pamäťou, ako s Alzheimerovou chorobou. “

Ďalšie stravovacie stratégie, ktoré pomôžu predchádzať Alzheimerovej chorobe.

Okrem nasledujúcej ketogénnej diéty sa odporúčajú aj tieto stratégie:

  • Vyhnite sa cukru a rafinovanej fruktóze.
  • Vyhnúť sa lepku a kazeínu (predovšetkým pšenici a pasterizovaným mliečnym výrobkom a žiadne mliečne tuky, ako je napríklad maslo).
  • Zvýšte príjem všetkých zdravých tukov vrátane omega-3.
  • Optimalizujte svoju črevnú flóru pravidelným podávaním fermentovaných potravín.

ZDROJ:fithacker.ru

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>