Správnym jedlom zaženiete úzkosť: 5 TOP potravín, ktoré ovplyvnia vašu zlú náladu

Psychologička vysvetľuje spojenie medzi črevom a mozgom.

Miliardy baktérií v čreve vám pomáhajú nielen tráviť, ale aj povzbudzovať imunitu. Mikrobióm, ako sa tento tím nazýva, podľa doktorky Megan Arroll a nových štúdií hrá významnú rolu aj v boji proti nervozite, úzkosti, či depresii. Dobré baktérie, ktoré poznáte pod návzom probiotiká, sa tak začínajú označovať aj ako „psychobiotiká“

Ak máte správnu skladbu stravy, dokážete lepšie odolať stresu aj „mozgovej hmle“. Ako však spojenie mozog-črevo vlastne funguje? „Os mozog-črevo je obojsmerná. Nervový systém v hlave, veľký mozog, má na starosti rovnováhu trávenia, apetítu a kontroly hmotnosti. Vplyv na zdravie však má aj malý mozog v čreve,“ vysvetľuje psychologička. Ako docieliť zdravé zloženie baktérií? Stavte na ich top zdroje. Všimnite si, že sú typickou súčasťou stredomorskej stravy.

Potraviny proti depresii 

Orechy

Dokázateľne zlepšujú náladu a zvyšujú IQ. Zo všetkých orechov majú najvyšší obsah železa pistácie. Okrem neho všetky druhy orechov obsahujú aj dostatok vitamínu A, E a B, tiež draslíka a tiamínu. Horčík a zinok prospeje mysleniu a pamäti.

Jogurt

Jogurty a kyslomliečne výrobky sú spoľahlivý zdroj probiotík. Dôkladne si však všímajte dátum spotreby. Čím starší jogurt je, tým menej živých kultúr v ňom bude. Aj v posledný deň spotreby by ich však malo byť toľko, čo sľubuje výrobca. Teda až desať miliónov baktérií mliečneho kvasenia v jedinom grame.

Probiotické syry

Oproti jogurtom majú jednu výhodu. Probiotické baktérie sú pri prechode tráviacim traktom uzavreté v matrici syra. Nevýhodou však je, že ich konzumujete podstatne menej ako jogurtov. Aby ste docielili zdravotný efekt, musíte denne zjesť viac ako 108 živých baktérií, teda aspoň dva plátky syra.

Morské plody a ryby

Už dávnejšie je známe, že strava bohatá na omega-3-mastné kyseliny podporuje dobru náladu u žien, ktoré trpeli depresiou v tehotenstve. Túto spojitosť odhalili britskí vedci. Ukázalo sa, že ak konzumovali tri a viac porcií morských plodov a rýb týždenne, o polovicu menej trpeli príznakmi depresie.

Olivový olej

Štúdia expertov z Monellskej a Severozápadnej univerzity v USA označila olivový olej za významný liek proit Alzheimerovej chorobe. Extra panenský olivový olej totiž obsahuje látku oleocanthal, ktorá degeneráciu nervových buniek potláča. V inej štúdii zas mali dobrovoľníci o 48 percent nižšie riziko depresie, ak mali stravu bohatú na tučné ryby a rastlinné oleje, ktoré sú základom stredomorskej kuchyne.

ZDROJ:dompelenpomyslow.pl

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>