Sledujte svoje telo a týchto 9 dôležitých znakov vám prezradí, či trpíte nedostatkom bielkovín a koľko ich naše telo presne potrebuje

Bielkoviny sú pre naše telo dôležitou živinou. Jedná sa o stavebný blok svalov a nachádza sa v potravinách, ktoré zvyšujú metabolizmus a spaľujú tuk. V skutočnosti je bielkovina palivom, ktoré dokáže podporiť všetky bunky a tkanivá v našom tele!

Pretože bielkoviny sa používajú na vývoj a udržiavanie každej časti nášho tela, sú pravidelne rozdelené, takže potrebujú stálu náhradu.

 

Príliš málo bielkovín môže viesť k týmto symptómom:

  • bolesť svalov, kĺbov a kostí
  • pomalý metabolizmus
  • slabá koncentrácia a problémy s učením
  • problém s úbytkom hmotnosti
  • nízka energia a únava
  • nízka imunita
  • problém vytvárania svalovej hmoty
  • šance na prítomnosť cukru v krvi
  • pomalé hojenie rán
  • nálady a zmyselnosť

9 znamení, že vaše telo nemá dostatok bielkovín

  1. Máte vysoký cholesterol

Vo väčšine prípadov sú vysoké hladiny cholesterolu a triglyceridov spôsobené konzumáciou tučných potravín. Avšak môžu byť výsledkom vysokej cukrovej diéty, zvýšeného zápalu a hormonálnej nerovnováhy.

  1. Cítite sa viac úzkostlivo a náladovo

Aminokyseliny sú stavebnými kameňmi neurotransmiterov zodpovedných za kontrolu nálady. Bielkoviny napomáhajú syntéze mozgu dopamínu a serotonínu, ktoré môžu podporiť vzrušenie, pokoj a pocity pozitívnosti.

  1. Váš tréning trpí

Je dobre známe, že proteín je potrebný na vytvorenie novej svalovej hmoty a zachovanie motivácie a energie. Ak máte diétu s nízkym obsahom bielkovín, máte väčšiu pravdepodobnosť vzniku tukov, strata svalov a únavy. Môžete dokonca trénovať viac, ale nedosiahnete zmysluplné výsledky!

  1. Nespávame dobre

Nespavosť a slabý spánok sú spojené so zvýšením kortizolu, poklesom produkcie serotonínu a nestabilnou hladinou cukru v krvi. Sacharidy potrebujú viac inzulínu ako bielkoviny alebo tuky.

Spotreba potravín bohatých na bielkoviny pred spaním podporuje produkciu serotonínu a tryptofánu, čo má minimálny vplyv na hladiny glukózy v krvi.
  1. Máte mozgovú „hmlu“

Skutočnosť, že proteín je nevyhnutný pre zdravú neurologické funkcie, uvádza, že problémy, ako je mozog hmla, zlé koncentrácie a nedostatok motivácie sú často symptómy nedostatku serotonínu, dopamínu, noradrenalínu a adrenalínu.

  1. Problémy s toaletou

Príjem aminokyselín môže byť veľmi dôležitý pre mnohé metabolické a tráviace funkcie. Nedostatok bielkovín môže viesť k únave a cítiť sa vyčerpaný. Ak áno, budete mať problémy s trávením, produkujúcimi enzýmy a svalové kontrakcie v trakte tráviaceho traktu.

  1. Nadváha

Diéta s vysokým obsahom bielkovín môže spôsobiť, že sa budete cítiť plnšie, čo sa nevzťahuje na sacharidy. To znamená, že strava s vysokým obsahom bielkovín môže zabrániť prejedaniu.

Proteín má schopnosť regulovať hladinu cukru v krvi, čo zase znižuje chute a udržuje viac svalov.

  1. Váš menštruačný cyklus je nepravidelný

Najčastejšími príznakmi syndrómu polycystických vaječníkov sú nepravidelné obdobia a neplodnosť. Prediabetes a obezita sú hlavnými faktormi, ktoré môžu spôsobiť túto chorobu.

  1. Často sa zraníte a pomaly sa zotavujete

Strava s nízkym obsahom bielkovín môže výrazne zvýšiť riziko osteoporózy, svalovej straty, slabosti kostí, pomalého hojenia kostí a pádu.

Proteín je potrebný na metabolizmus kostí a na absorpciu vápnika. Podľa mnohých štúdií je nízky príjem proteínov spojený so stratou kostí.

Koľko bielkovín potrebujeme presne?

Príjem bielkovín závisí od pohlavia, veku, telesnej hmotnosti a aktivity.

Ministerstvo poľnohospodárstva USA tvrdí, že odporúčaný denný príjem bielkovín pre dospelých s priemernou hmotnosťou a úrovňou aktivity je 46 gramov denne pre ženy a 56 gramov pre mužov.

Pre tých, ktorí sú veľmi aktívni, tehotní alebo chorí, môžu byť tieto sumy príliš nízke.

Najlepšie produkty na bielkoviny

Vegetariánske možnosti zahŕňajú fazuľa a strukoviny, ako je šošovka a fazuľa; mandle, čia, ľan a konope a zrná; Nespracované zrná, ako pohánka, quinoa a ovos.

Huby, kapusta, špenát, brokolica a ružičkový kel môžu tiež zvýšiť príjem bielkovín.

Pokiaľ ide o mäso, nezabudnite na losos, ekologické morky a kurčatá a laktatívne hovädzie mäso.

 Výhody bielkovín pre zdravie

Okrem toho, že pomáha pri zotavovaní svalov, pomáha pri liečbe chudnutia a spaľovania tuku, proteín je mimoriadne dôležitý pre:

  • Funkcia mozgu
  • Cholesterol
  • Diabetes a hladina cukru v krvi
  • Problémy s depresiou a mozgom

ZDROJ:fithacker.ru

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>