S cukrovkou môžete žiť prakticky bez komplikácií, so správnymi informáciami môže človek žiť zdravo aj s cukrovkou.

Cukrovka je, bohužiaľ, dosť častým ochorením a postihuje zvyčajne starších ľudí, ale aj mladých. Neexistuje žiadny liek na cukrovku, ale stále môžete žiť šťastný a naplnený život starostlivým riadením choroby.

Cukrovka je porucha metabolizmu a sú opísané 3 hlavné typy:

  • Typ 1
  • Typ 2
  • Gestačný diabetes

Diabetes 1. typu sa vyskytuje, keď vaše telo nevytvára inzulín. Naše bunky potrebujú inzulín, aby sa glukóza z potravín, ktoré jeme. Keď nie je inzulín, glukóza nemôže byť použitá bunkami.

Diabetes 2. typu je najbežnejším typom a vyskytuje sa vtedy, keď telo nepoužíva inzulín správne.

Gestačný diabetes môže postihnúť tehotné ženy a zvyčajne po pôrode zmizne. U týchto žien a ich detí je však pravdepodobnejšie, že sa u nich neskôr vyvinie diabetes.

Ako s tým žiť?

Cukrovka prináša veľa problémov, ktoré závisia od veku, pohlavia a podobných faktorov. Dobrou správou je, že sa dá liečiť a kontrolovať. Tu sú cvičenie a strava najdôležitejšími faktormi. Musíte neustále kontrolovať krvný tlak, cholesterol a hladiny cukru.

  • Urobte si plán liečby diabetu. Toto nie je niečo, čo musíte, alebo by ste mali robiť sami. Poraďte sa so svojím lekárom a diabetologickým pedagógom, aby ste definovali plán a režim, ktorý by ste mali dodržiavať. Dostanete radu, ako zostať aktívny a zdravo sa najesť. Každý liečebný plán sa robí podľa pacienta, čo znamená, že sa často plány u jednotlivých pacientov líšia.
  • Sú niektoré lieky, ktoré vám môžu pomôcť postarať sa o seba. Jedným z nich je Toujeo, čo je značkový liek na predpis používaný pre diabetes typu 1 a typu 2 a. Tento liek obsahuje glargín, ktorý je formou inzulínu klasifikovaného ako dlhodobo pôsobiaci inzulín. Mali by ste sa poradiť so svojím lekárom skôr, ako začnete užívať akýkoľvek nový liek, pretože kombinácia špecifických typov liekov môže byť nebezpečná a spôsobiť oveľa viac škody ako úžitku.
  • Jedzte menšie porcie starostlivo vybraných potravín. Jesť menšie porcie častejšie počas dňa namiesto jesť veľké menej denne môže pomôcť udržať hladinu cukru v rovnováhe. Tiež celé zrná, ktoré zahŕňajú celozrnnú múku, hnedú ryžu, ovos môže kontrolovať hladinu cukru. Obilniny a cestoviny sú tiež dobrou voľbou pre diabetikov.
  • Žiadne sladké nápoje a potraviny. Mali by ste sa držať vody a nesladených nápojov. Ovocie na raňajky sa odporúča, zatiaľ čo spracované potraviny by sa mali vždy vyhnúť.
  • Cvičte pravidelne. Malé zmeny fyzickej aktivity môžu znamenať obrovský rozdiel. Pravidelné cvičenie udrží vaše hladiny cukru stabilné. Samozrejme, mali by ste sa poradiť so svojím lekárom o tom, aké druhy cvičení sú pre vás najlepšie a ako často ich máte robiť.

Držaním sa svojho plánu a riadnou starostlivosťou o to, čo jete a ako často cvičíte, môžete svoj život urobiť oveľa jednoduchším a zábavnejším!

ZDROJ:thefrisky.com

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>