Rozhodujete medzi bielym cukrom alebo hnedým? Zistili sme ktorý je lepší pre vaše zdravie

Najbežnejšie typy cukru sú biely cukor a hnedý cukor. Existuje všeobecná mylná predstava, že hnedý cukor je zdravšie sladidlo, pretože obsahuje vodu a melasu a predpokladalo sa, že je sladší ako jeho biely. Ale vedecké štúdie nám hovoria inak. Zistite pravdu o týchto cukroch a zistite, ktoré z nich je skutočne dobré pre vaše zdravie.

Biely alebo hnedý

Pokiaľ ide o farbu a textúru, hnedý cukor má zrejme tmavšie farby a je svojou povahou hrubý. Je to spôsobené melasou, ktorú obsahuje. V podstate hnedý cukor je nespracovaný cukor, ktorý robí jeho sladšiu, bohatšiu chuť. Hnedý cukor, keď prechádza procesom, odstraňuje obsah melasy vedúci k bielemu cukru. Textúra bieleho cukru je zrnitá a suchá a je menej sladká ako hnedý cukor.

Výživové hodnoty

Všetci máme túto predstavu, že hnedý cukor je výrazne výživnejší v porovnaní s bielym cukrom. Pravdou je, že tieto dva druhy cukru nemajú toľko rozdielov, pokiaľ ide o výživové hodnoty.

Biely cukor je čistého charakteru, pretože obsahuje 99,99% sacharózy, zatiaľ čo hnedý cukor tvorí 97% sacharózy, 2% vody a 1% ďalších látok.

Napríklad ak spotrebujete jednu čajovú lyžičku cukru, dostanete aspoň 16 kcal, zatiaľ čo dostanete 17 kcal z konzumácie hnedého cukru. Napriek tomu, že medzi týmito dvoma cukrami nie je veľký rozdiel, pokiaľ ide o kompozíciu sacharózy, hnedý cukor je výhodnejší vďaka obsahu melasy. Melasa samotná je výživnejšia, pretože obsahuje vápnik, železo, horčík a draslík. Tieto zlúčeniny nie sú prítomné v rafinovanom bielom cukre. Aj keď hnedý cukor obsahuje minerály, nemusí to znamenať, že je to zdravšie sladidlo. Je to spôsobené tým, že tieto živiny prichádzajú len v minútových koncentráciách – nie sú dostatočné na to, aby zabezpečili primerané potreby tela.

Ktorý by ste si mali vybrať na konzumáciu?

Na základe informácií, ktoré sme poskytli skôr, naozaj nie je veľký rozdiel medzi bielym cukrom a hnedým cukrom. Na konci dňa sa všetko znižuje podľa vašich osobných preferencií. Hnedý cukor je preferovaný tým, ktorí chcú bohatú, sladkú chuť a tí, ktorí chcú jednoduché sladidlo sa rozhodnú pre biely cukor. Možno budete chcieť zvážiť zníženie spotreby cukru úplne, pretože príliš veľa cukru môže viesť k rozvoju chorôb, ako je cukrovka typu 2, srdcový záchvat a obezita medzi mnohými inými.

ZDROJ:wellnessbin.com

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>