Raňajkujte každý deň túto potravinu a sledujte, ako vám bude miznúť tuk z tela

Všade čítame a počujeme, ako je raňajky základ dňa, pretože sa jedná o najdôležitejšie jedlo celého dňa, ktoré by nám malo dodať to najdôležitejšie do tela.

Jedlo, ktoré zjeme ráno na raňajky, nám dodáva energiu na celý deň a aktivuje náš metabolizmus. To sú tie hlavné dôvody prečo nemáme nikdy raňajkách vynechávať, kor pri diéte. V opačnom prípade sa vystavujete riziku nezvládnuteľné chuti na jedlo a nočnému jedenie.

Štúdia, ktorej výsledky boli publikované v časopise Annals of Nutrition & Metabolism, preukázala, že jednou z najvhodnejších raňajkami sú ovsené vločky! Štúdia bola vykonaná na 36 ženách a mužoch rozdelených do 3 skupín.

Všetky skupiny raňajkovali potraviny s energiou max. 350 kalórií. Prvá skupina zjedla na raňajky ovsené vločky, druhá kukuričné ​​lupienky a tretia pila iba čistú vodu. Úlohou účastníkov štúdie bolo zaznamenávať pocit sýtosti v nasledujúcich troch hodinách.

Ďalej sa vykonávala priebežné meranie hladiny cukru a inzulínu v ich krvi. Všetci účastníci potom skonzumovali zhodný obed.

Vedci zistili, že prvá skupina mala počas dopoludnia a popoludní najmenšiu chuť na jedlo a pri obede zjedla o 31% menej kalórií. Tým sa preukázalo, že ovsené vločky sú najvhodnejšie raňajkami pre obézne osoby, pretože na obed následne skonzumovali o 50% menej kalórií.

Osoby v ostatných dvoch skupinách pociťovali po trojhodinovej prestávke od raňajok hlad.

Ovsené vločky totiž zostávajú v žalúdku dlhší čas, zatiaľ čo po požití kukuričných lupienkov dôjde k rapídnemu zvýšeniu hladiny cukru v krvi, ktorá však následne opäť veľmi rýchlo klesne.

Mnoho ďalších štúdií preukázalo, že ovsené vločky sú najvhodnejšie a nepřínosnější raňajkami, pretože podporujú úbytok hmotnosti a znižujú príjem kalórií o 30 – 50%. Účinky ovsených vločiek sú navyše dlhodobé.

Okrem toho, že sú ovsené vločky veľmi zdravé, sú tiež chutné a možno ich pridať do nespočetných rôznych pokrmov, koktailov, dusených jedál, šalátov a dezertov.

Poskytujú pocit zasýtenie

Ovsené vločky sú veľmi vhodným pokrmom pri chudnutí, pretože zvyšujú pocit sýtosti a tým znižujú chuť do jedla. Napomáhajú tiež lepšiemu tráveniu.

Znižujú krvný tlak

Ovos veľmi dobre reguluje krvný tlak, pretože obsahuje lignan, rastlinný proteín, ktorý pri pravidelnej konzumácii dokáže znížiť krvný tlak až o 30%.

Znižujú hladinu cholesterolu

Ovsené vločky sú bohaté na vlákninu, ktorá sa viaže na tuk a znižuje hladinu LDL cholesterolu v krvi (tzv. Zlého cholesterolu). Ovsené vločky pôsobí ako prevencia kardiovaskulárnych chorôb a znižujú riziko srdcového zlyhania a infarktu myokardu, pretože blahodárne pôsobí na srdce i cievy.

Pôsobí ako prevencia rakoviny

Časopis British Medical Journal publikoval výsledky štúdie, ktorá preukázala, že ovos môže znížiť riziko rakoviny prostaty, prsníka, vaječníkov a hrubého čreva.

Ak teda budete pravidelne konzumovať na raňajky ovsené vločky, ľahko a rýchlo zhodíte nadbytočné kilá! Proces chudnutia je však nevyhnutné podporiť a zlepšiť tiež fyzickou aktivitou, najlepšie kardio cvičením s početnosťou 2 – 3 krát týždenne.

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>