Prijímate dostatočné množstvo bielkovín? Tu sa dozviete 10 znakov toho, že nie!

Keď premýšľate o proteínoch, môžu prísť do úvahy veľké svaly. Nemusíte však byť športovec, ktorý potrebuje bielkoviny. Proteín je dôležitý pre každé telo.

Prečo je bielkovina tak dôležitá?

Bielkovina je stavebným kameňom vašich svalov. To tiež pomáha zvýšiť váš metabolizmus a spaľovať tuky. Proteín pomáha udržiavať vaše telo. Pomáha pri raste, rozvoji, udržiavaní vášho zdravia, posilňovaniu imunitného zdravia a posilňovaniu vašej pokožky a vlasov.

Bielkoviny sú aminokyseliny s dlhým reťazcom, ktoré môžete získať z vašej stravy z rôznych potravín. Zatiaľ čo živočíšne potraviny – ako mäso, ryby, vajcia a mliečne výrobky – sú bežne známymi zdrojmi bielkovín, môžete splniť vaše potreby bielkovín aj prostredníctvom rastlinných zdrojov, ako sú napríklad fazuľa, orechy a semená.

Máte nedostatok bielkovín?

Zatiaľ čo nedostatok bielkovín nie je bežný, je určite možné, ak nemáte dostatok potravín bohatých na bielkoviny alebo dostatok kalórií celkovo.

Jesť príliš málo bielkovín môže mať za následok nepríjemné symptómy:

  • Pomalý metabolizmus
  • Problémy pri strate hmotnosti
  • Problémy pri budovaní svalovej hmoty
  • Bolesť svalov, kostí a kĺbov
  • Moodiness a nálady
  • Nízka hladina energie a únava
  • Nízka koncentrácia a problémy s učením
  • Zmeny krvného cukru, ktoré môžu viesť k cukrovke
  • Pomalé hojenie rán
  • Nízka odolnosť

10 známok, keď trpíte nedostatkom bielkovín

  • Máte vysoký cholesterol. Ak máte tendenciu nahradiť potraviny bohaté na bielkoviny mastnými a sladkými pochutinami a spracovanými potravinami, môže to viesť k vysokému cholesterolu a triglyceridom, ktoré môžu viesť k ochoreniu srdca.Pocit úzkosti a nálady. Aminokyseliny sú stavebnými kameňmi pre neurotransmitery, ktoré pomáhajú produkcii dopamínu a serotonínu. Nestačí môže viesť k nerovnováhe nálady.
  • Trpíte pri tréningu. Proteín je potrebný pre svaly hmotnosť a silu.
  • Nespávame dobre. Diéta s nízkym obsahom bielkovín a vysokým obsahom cukru môže viesť k výkyvom krvného cukru, čo môže viesť aj k ťažkostiam pri spánku.
  • Zdravý mozog. Rovnako ako pre vaše duševné zdravie, potrebujete bielkoviny pre celkové zdravie mozgu, zameranie a učenie.
  • Zlé trávenie je. Nízky príjem bielkovín môže viesť k problémom s trávením.
  • Vaše nohavice sú užšie. Proteín vám môže pomôcť pri nasýtení a znížiť riziko prejedania. Nízka bielkovinová strava môže mať vysoký obsah zlých tukov, nezdravých cukrov a príliš veľa kalórií, ktoré vedú k prírastku hmotnosti.
  • Váš menštruačný cyklus je nepravideľný. Nedostatok proteínov môže viesť k hormonálnym ťažkostiam.
  • Často sa zraneníte a pomaly sa liečite. Proteín je nevyhnutný na ochranu vašich kostí a na obnovu.
  • Vaše vlasy a nechty sú poškodené. Proteín nie je len stavebným kameňom vašich svalov, ale je potrebný aj pre zdravé vlasy a nechty.

Koľko proteínu potrebujete presne?

Denne potrebujeme priemerne 55 gramov bielkovín. Samozrejme, ak aktívne cvičíte potrebujete viac – 1,2 až 1,5 gramu na kilogram telesnej hmotnosti.

Najlepšie zdroje bielkovín:

  • Fazuľa a šošovka
  • Orechy
  • Tofu
  • Quinoa, pohánka, ovos a iné zrná
  • Určitá zelenina, ako je špenát, brokolica, ružičkový kel a huby
  • Hovädzie kŕmené trávou, organické kurčatá a morčacie mäso a divoko chovaný losos.

ZDROJ:fitlife.tv

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>