Presne toto sa stalo s mojim telom za 1 mesiac, keď som jedol jednu uhorku denne

Každý vie, že deň potrebujete piť aspoň dva litre vody. Ale nie každý môže nútiť jeho telo, aby spotrebovalo také množstvo tekutiny denne, dokonca aj v porciách. Existuje vynikajúca alternatíva k vode – uhorky. Skladajú sa z 95-97% vody.

Ale zostávajúce tri percentá – vlákna, chlorofyl, karotén, PP vitamíny, C a B, makro- a mikroprvkov, draslíka, horčíka a jódu.

Jar je čas tepla a dehydratácie. Jedzte aspoň jednu uhorku denne. Nech je dokonca aj zo skleníka. Je to v poriadku. Táto zelenina ešte prinesie veľa úžitku telu.

Je zaujímavé, že krajina uhorky je subtropické oblasti Indie, úpätí Himalájí. V prírodných podmienkach stále rastie. A v Biblii sa spomína ako zelenina Egypta.

Od dávnych čias nás nimi kŕmili Gréci, potom Rimania. A len v dobe Karola Veľkého sa uhorka rozšírila v krajinách strednej Európy. Skutočný cestovateľ.

Rusko je teraz na druhom mieste na svete v pestovaní uhoriek, hoci prvýkrát v moskovskom štáte počuli o uhorkách až v polovici 16. storočia. Dokončenie rozdelenia do histórie tejto zeleniny, nemôžeme si pomôcť, ale pýtame sa: „Čo je tak užitočné, že každý ju tak veľmi miluje?“

Skoré uhorky sú užitočné

  1. Pri varení
    Sú uhorky hlavnou zložkou letných šalátov. A nenahraditeľná ochrana jesenného a zimného obdobia. Ľahko solené uhorky, nakladané a solené – dobré predjedlo pre takmer akékoľvek jedlo. Oh, obdivujem najskoršie uhorky, sú veľmi čerstvé …
  2. V dietetike
    Uhorky pomáhajú regulovať metabolizmus, obsahujú zložité organické látky, ktoré stimulujú chuť do jedla a zlepšujú asimiláciu potravín.Treba poznamenať, že čerstvé uhorky zvyšujú kyslosť žalúdka. Preto sa majú používať s opatrnosťou u ľudí s vredmi alebo gastritídou. To je jediná vec, ktorá škodí uhorkám.

    V uhorke je veľa vlákniny, ktoré nie sú absorbované ľudským telom. Ale urýchľuje prechod jedla cez črevný trakt, odstraňuje prebytok cholesterolu z tela, reguluje hladinu cukru, odstraňuje toxíny.

    Obsah kalórií čerstvej uhorky – iba 13,5 kcal na 100 gramov. Bez ohľadu na to, koľko ju budete jesť, nebude vám zle. Ale zároveň je bohatý na vitamíny skupiny B, kyselina askorbová, vitamíny E, PP, draslík, jód a minerálne látky.

  3. V medicíne sa
    Odvar z uhoriek môže piť namiesto vody. A je to užitočné, a nie bez chuti. Maslo čerstvých uhoriek sa používa ako diuretikum, choleretikum a preháňadlo. Obsahuje draslík zlepšuje prácu obličiek a srdca.Uhorky vynikajúco zvládajú popáleniny, ošetrujú pokožku, zvlhčujú a uzdravujú. Zdravotné výhody uhoriek sú nepopierateľné.

  4. V kozmetike
    Uhorky v práškovej forme sú zahrnuté v mnohých maskách, pleťových krémoch na ruky. Majú bieliaci účinok, zmierňujú akné, zvyšujú elasticitu pokožky.

RADA

Pri výbere uhorky dbajte predovšetkým na odtieň jej kôry. Mala by byť jasne zelená a bez lesku. A tiež na chvost uhorky. Ak je vyblednutá, zelenina už nie je dobrá.

Uhorky by mali mať strednú veľkosť.

A posledná vec je vôňa. Uhorka by mala voňať ako uhorka. Skoré uhorky v skleníku môžu byť pestované pomocou chemických hnojív a stimulantov rastu.

Užitočný článok? Po prečítaní zdieľajte s ostatnými na sociálnych sieťach.

ZDROJ:takprosto.cc