Prečo je skvelé jazdiť na bicykli? Okrem toho, že schudnete, spôsobí aj toto…

Okrem vynikajúceho kardio cvičenia pre vaše telo spaľuje kalórie a rýchlo vás zavedie do požadovaného cieľa. Cyklistika je veľmi zábavná aktivita, ktorá vás naplní pocitom šťastia. Teplé letné dni sú ideálne pre túto zábavnú aktivitu, ktorú je možné rovnako dobre praktizovať samostatne aj v spoločnosti.

Nižšie nájdete niekoľko ďalších dôvodov, prečo je potrebné zobrať bicykel z garáže a začať ho častejšie používať.

Spaľujte kalórie a tónujte vaše nohy

Cyklistika je skvelý spôsob, ako spáliť veľa kalórií bez vynaloženia mimoriadneho fyzického úsilia. Vaša váha, odpor, na ktorom je bicykel nastavený, tempo stlačenia pedálov a dĺžka cesty, ktorú ste sa rozhodli jazdiť, ovplyvňuje počet spálených kalórií počas jazdy.

Zároveň tónujete vaše nohy a boky a pri pravom sedení na bicykli aktivujete brušné svaly. Cyklistika posilňuje chrbát a občas vstávanie zo sedadla a otáčanie pedálov slúži na vytvorenie zadku.

Zmierňuje stres

Každodenné starosti a problémy vás môžu vyčerpať a zvýšiť úroveň stresu. Vaša myseľ a telo to cítia. Urobte si láskavosť, vyberte si bicykel a začnite jazdiť kvôli vynikajúcemu terapeutickému účinku. Odchodom do prírody a čerstvým vzduchom budete cítiť okamžitú úľavu a zlepšenie.

Čím viac si užívate pri fyzickej aktivite, tým skôr sa zbavíte stresu. Otáčanie pedálov bude pôsobiť ako meditácia. Zamerajte sa úplne na správne otáčanie a blokujte všetky negatívne myšlienky. Bicykel je skutočne magická úľava od stresu a úzkosti.

Ovláda chuť do jedla

Štúdia z University of Surrey zistila, že jazda na bicykli môže pomôcť zvládnuť chuť do jedla. Toto cvičenie skrotí túžbu po väčšom jedle.

Tí, ktorí sa štúdie zúčastnili, zjavne mali rovnaké raňajky a potom sa rozdelili do dvoch skupín. Zatiaľ čo jeden zostal odpočívať, iní išli na bicykli. Zistilo sa, že iba 60 minút cyklovania spúšťa hormóny, ktoré znižujú hlad, čo významne prispieva k spotrebe menej jedla a kalórií.

Zvyšuje energiu a pocit šťastia

Iba 30 minút jazdy za deň je všetko, čo potrebujete na zvýšenie hladiny energie bez ďalších stimulantov, na ktoré ste zvyknutí, ako obrovské množstvo kávy. Mýlite sa, ak si myslíte, že fyzická aktivita vás vyčerpá. Stimuluje vás a dáva vám viac energie na vykonávanie každodenných úloh.

Ako každá iná fyzická aktivita, cyklistika vás naplní pocitom uspokojenia. Uvoľňuje serotonín a dopamín „šťastný hormón“, prispieva k spokojnosti a motivácii.

Chráni srdce

Bolo dokázané, že bicyklovanie znižuje riziko kardiovaskulárnych chorôb. Toto zábavné cvičenie vám zabezpečí zníženie rizika rôznych chorôb, ako sú srdcové komplikácie, cukrovka 2. typu alebo rakovina. Stabilizuje krvný tlak a výrazne znižuje pravdepodobnosť srdcového infarktu.

Cyklistika je kompletné „cvičenie“ pre vaše srdce, krvné cievy a pľúca.

Udržuje zdravé kĺby

Cyklistika je kardiovaskulárna činnosť, ktorá poskytuje menšie trenie a zaťaženie kĺbov, na rozdiel od fyzických aktivít, ako je aerobik alebo beh. Šanca na zranenie je minimálna vzhľadom na skutočnosť, že práve chôdza aktivuje kolená viac. Ak máte problém s kolenami, nie je pochýb o tom, že cyklistika je tým pravým riešením.

Poskytuje lepší a kvalitnejší spánok

Cyklistika vám počas dňa poskytuje energiu a tiež zaručuje, že budete spať ako dieťa v noci. Kvalitný spánok je jedným z kľúčových faktorov pre uvoľnenie tela a mysle, svieži vzhľad a stratu týchto ďalších kilogramov. Odborníci však odporúčajú pozrieť sa na čas, kedy jazdíte na bicykli, aby ste sa vyhli jazde 4 hodiny pred spaním.

Zvyšuje koncentráciu a stimuluje mozog

Rannú „múdrosť“ mysle hneď po prebudení možno ľahko vyčistiť pár minútami na bicykli. Spinning pedále výrazne zlepšujú cirkuláciu krvi z nôh, do mozgu, čo ovplyvňuje funkciu a koncentráciu mozgu.

Prispieva k tomu, aby ste vyzerali mladšie

Na bicykli sa budete cítiť a vyzerať mladšie, nielen v duchu, ale aj v tele a tvári.

Rovnako ako každá iná fyzická aktivita, pravidelná jazda na bicykli podporí jasnú a pevnú pokožku. Skutočnosť, že sa pri jazde na bicykli skutočne tešíme, vám na vašej tvári spôsobí úprimný úsmev.

Zlepšuje sexuálny život

Prináša telu skvelý tvar, nielenže sa cítite sexy, ale vyrovnáva aj hladinu tzv. Pohlavných hormónov v tele.

Hoci väčšina výskumov naznačuje, že fyzická aktivita je priamo spojená s endorfínom, stále nepochybne ovplyvňuje pohlavné hormóny, ako je testosterón. Ženy, ktoré sú v dobrej fyzickej kondícii, oddialujú menopauzu. „Čo je dobré pre vaše srdce, je dobré pre váš sexuálny život.“

Cyklistika je skvelá spoločenská aktivita, ktorá zabezpečí kvalitnú zábavu a spoločnosť priateľov alebo rodinných príslušníkov.

A najlepšie zo všetkých – je to zadarmo. Nemusíte investovať veľa peňazí, aby ste naplnili svoj voľný čas množstvom zábavy a priateľstva. Je to šport, v ktorom si doslova celá rodina pochutná.

Upozornenie: Tento článok má len informačný charakter a jedná sa o preklad zo zahraničných webov. Nenahrádza lekársku liečbu, vyšetrenie lekárom ani konzultáciu iným odborným zdravotníckym pracovníkom. Príspevky môžu obsahovať informácie, ktoré sa nezhodujú s názormi redakcie. Prehlasujeme, že autori ani prevádzkovateľ webu nepreberajú zodpovednosť za prípadné ujmy spôsobené využívaním liečebných metód v tomto článku. Hoci sú recepty, rady alebo liečebné metódy v tomto článku písané s najlepším svedomím autora textu, ich použitie je na vlastné nebezpečenstvo a malo by prebiehať výlučne po konzultácii s vašim lekárom.

ZDROJ: healthylifetricks.com

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>