Prečo, by sme mali milovať morské riasy? Totiž táto, nie veľmi lákavá rastlina obsahuje MEGADÁVKU VITAMÍNOV

Ľudia z juhovýchodnej Ázie už dlho používajú morské riasy. V Japonsku už bolo započítaných tristo receptov na najrôznejšie jedlá s ich použitím a Číňania dokonca pridali morský kel do národného registra liekov! Prečo je to užitočné pre naše telo?

Predovšetkým morské riasy sú nevyhnutné ako bohatý zdroj vitamínov, minerálov a aminokyselín. Pokiaľ ide o tieto ukazovatele, predstihuje množstvo zvyčajného ovocia a zeleniny. Zoberme si na porovnanie bielu kapustu: uvidíme, že riasy obsahujú dvakrát toľko fosforu, 11-krát toľko horčíka, 16-krát toľko železa a až 40-krát viac sodíka! Morské riasy navyše dodávajú ľudskému telu ľahko stráviteľný jód, vitamíny A, B1, B2, B12, C, D, E a draslík, ako aj ďalšie mikro a makro prvky.

Vďaka bohatému obsahu vlákniny, alginátov a polysacharidov morské riasy pomáhajú tráveniu a začínajú čistiace procesy, odstraňujú toxíny a prebytočný cholesterol. Jeho pravidelné používanie normalizuje štítnu žľazu a zlepšuje zloženie krvi, čo je podporené obsahom vitamínov B a železa.

Laminária je okrem toho vynikajúcim prostriedkom na čistenie tela toxínov, najmä ako sa zbaviť chronickej zápchy. Pomáha znižovať hmotnosť a zbaviť sa opuchov a zlepšuje váš stav pomocou aterosklerózy, hypertenzie, koronárnych chorôb. Nedávne štúdie ukázali, že morské riasy môžu dokonca zastaviť rast nádorov, čo znamená, že slúži ako vynikajúce preventívne opatrenie proti rakovine.

Kelp rastie po celom svete. Najvyššia liečivá a výživná hodnota je však v morskom kale severných morí, pretože obsahuje viac rôznych biologicky aktívnych látok. V týchto studených vodách hnedé riasy riasy dorastajú až do výšky 25 metrov a dokážu akumulovať celý sklad užitočných vlastností.

Populárne riasy

Nori – červená riasa, balí sa do nej hlavne suši, ale pridáva sa aj do polievok, ryže, cestovín alebo šalátov. Má nižší obsah soli, pred použitím ju treba uvariť alebo popražiť.

Dulse – červená riasa s orieškovou príchuťou, ktorú netreba variť. Do šalátu aj do polievok.

Kombu – hnedá riasa, pridáva sa do polievok, zvýrazňuje chuť. Sušenú treba pol hodiny máčať vo vode a desať minút variť.

Wakame – jesť sa môže surová v šalátoch alebo varená s rybami alebo s mäsom. Má sladkastú chuť. Sušená a drvená je výborným korením.

Kelp – obsahuje veľa jódu, pomáha spaľovať tuky.

Arame – hnedá riasa s vysokým obsahom manitolu, vhodného pre diabetikov, jemne sladká.

Prajem vám veľa zdravia!

ZDROJ:justcoolidea.ru

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>