Pravidelná 30 minútová chôdza je liek na tieto choroby. Tak šup do tenisiek a prechádzať sa

Vo vyspelých krajinách sa výskyt mnohých chronických chorôb zvyšuje pridaním sedavého spôsobu života k stravovacím návykom pripraveným na konzumáciu.

V mnohých krajinách vlády tiež vydávajú odporúčania v zdravotných politikách na zvýšenie fyzickej aktivity na prevenciu chronických chorôb.

„Chôdza iba 30 minút denne zvyšuje kardiovaskulárnu kondíciu, posilňuje kosti, redukuje nadbytok telesného tuku a pomáha udržiavať zdravie zvýšením svalovej sily a vytrvalosti.

  • Chôdza by mala byť svižná, čo najrýchlejšia. Ak však toto tempo spôsobuje príznaky, ako sú napätie, búšenie srdca alebo dýchavičnosť, mal by ste sa dať vyšetriť lekárom.

Ak počas natiahnutia dôjde k bolesti, tempo by sa malo znížiť. Postupné ochladzovanie na konci chôdze zabraňuje stuhnutiu a zraneniu svalov.

Ktoré choroby znižujú riziko pravidelnej chôdze denne?

Znižuje riziko Alzheimerovej choroby

Verte tomu alebo nie, chôdza môže byť skutočne dobrá pre vašu myseľ a celkové duševné zdravie.

Svaly

Mohlo by sa zdať celkom zrejmé, že cvičenie môže pomôcť budovať svalovú hmotu, ale to platí najmä, ak ide o chôdzu.

Zlepšuje zdravie srdca a znižuje krvný tlak

Každý, kto zažíva problémy so srdcom, by mal požiadať o radu lekára. Avšak, chôdza môže byť obrovská pomoc pri zlepšovaní zdravia srdca a pozitívne ovplyvňuje krvný tlak.

Hrubé črevo

Podľa životného štýlu Sarah Sarna, je známe, “ že chôda obmedzuje rakovinu hrubého čreva o 31 percent u žien.“ Pravidelný „peší“ režim dokonca 10 až 15 minút niekoľkokrát denne môže pomôcť telu a tráviacim funkciám systému. Cvičenie je zásadné pre pravidelné vyprázdňovanie.

Zlepšuje náladu

Ak sa cítite pod psa, riešením môže byť prechádzka po okolí. Podľa štúdie uverejnenej v časopise Journal of Psychiatric Research, jedinci, ktorí išli 30 až 45 minút prechádzky každý deň, päť dní v týždni, ukázal zlepšené nálady a zníženie pocitu depresie.

Zaháňa glaukóm (zelený zákal)

Pre tých, ktorí sú v ohrození pre glaukóm sa odporúčajú prechádzky, pretože pomáhajú zmierniť tlak v oku. Štúdie preukázali, že mierne cvičenie, ako je chôdza alebo beh trikrát alebo viackrát každý týždeň môže mať znižujúci efekt na tvorbu glaukómu.

Ovládať svoju hmotnosť

Môže byť upokojujúce vedieť, že nemusíme nutne robiť hodiny kardio, aby sme zvládli udržať svoju váhu.

ZDROJ: yeniakit.tr

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>