Pozrite sa na svoju tvár a hneď zistíte, ktorý dôležitý vitamín vám chýba

Počas zimy sa naša strava často mení. Obchody už nemajú taký veľký výber čerstvej zeleniny a ovocia ako v lete. K tomu sa pridáva nedostatok slnka a už sme vystavení nedostatku vitamínov. To všetko určite ovplyvní naše telo. Medzi príznaky patrí nespavosť, anémia, artralgia, zlá nálada, celková únava a nedostatok túžby po sexe.

Zaujíma vás, či vám chýbajú vitamíny? Pozrite sa na svoju tvár. Je to ona, ktorá prvýkrát odhalí príznaky nedostatku vitamínov a ďalších minerálov.

Nižšie uvádzame 5 príznakov označujúcich nedostatok vitamínov

Suché usta a kútiky

Ak sú rohy vašich úst suché a popraskané, je to najčastejšie spôsobené nedostatkom zinku, vitamínu B a železa. Tieto prísady môžete doplniť konzumáciou väčšieho množstva tuniaka, sušených paradajok, vajec, strukovín a arašidov. Odporúča sa tiež zaradiť do diétnych produktov, ktoré obsahujú veľa vitamínu C. Pamätajte, že tento vitamín pomáha vstrebávaniu železa.

Vypadávanie vlasov

Vypadávanie vlasov najčastejšie spôsobuje nedostatok vitamínu B7 alebo biotínu. Súčasne dochádza k zníženiu nálady, ospalosti a zápalu spojiviek. Nedostatok biotínu nie je iba dôsledkom nesprávnej stravy. Ak už berieme antibiotiká dlhšiu dobu, sme tiež vystavení riziku nedostatku tohto vitamínu. Ak chcete do tela dodať viac, jesť viac avokáda, banánov, karfiolu, lieskových orechov a vaječných žĺtkov.

Červené oči

Tieto problémy môžu byť spôsobené nedostatkom vitamínu K a železa. Diabetes alebo alergia môžu byť ďalším dôvodom. Ak však tento problém vyplýva z nesprávnej stravy, oplatí sa jesť veľa kapusty, hydiny, petržlenu, šošovice, brokolice a ružičkového kelu.

Akné

Ak máte často pupienky a škvrny na tvári, môžete trpieť nedostatkom vitamínu A a D. Môže byť tiež vinníkom nedostatok mastných kyselín. Do stravy pridajte viac lososa, mandlí, vlašských orechov, papriky, masla a mrkvy.

Suchá a bledá pokožka

Neprirodzene bledá a suchá pokožka môže byť príznakom nedostatku vitamínov A, C a B. Vitamíny môžu mať často horšiu náladu. Tieto nedostatky je vhodné nahradiť konzumáciou väčšieho množstva potravín bohatých na tieto vitamíny a zlúčeniny. Jedzte viac slnečnicových semien, orechov, zelenej a oranžovej zeleniny, vajec a ružičkových klíčkov. Nezabudnite tiež na ovocie!


ZDROJ.kobieceinspiracie.pl

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>