Pozor na športové a energetické nápoje. Áno, dodajú energiu, ale čo spravia s vašimi zubami?

Zatiaľ čo tieto tvrdé cukríky sa zdajú byť neškodné, jedenie vo veľkom množstve a neustále vystavenie cukru môže byť škodlivé pre vaše zuby. Tvrdé bonbóny tiež ohrozujú vaše zuby, pretože okrem toho, že sú plné cukru, môžu tiež spustiť zubnú pohotovosť, ako napríklad zlomený alebo štiepaný zub. Lepšia alternatíva? Žuvačku bez cukru.

Ľad je na chladenie, nie na žuvanie

Budete prekvapení, koľko ľudí si myslí, že ľad je dobrý pre zuby. Napokon je vyrobený z vody a neobsahuje žiaden cukor alebo iné prísady. Ale žuvanie tvrdých látok môže zubom zanechávať zraniteľnú zubnú pohotovosť a poškodiť smalt. Odporúčanie: Zrušte tento návyk a vychutnajte si vodu v tekutej forme.

Sledujte príjem citrusov

Pravdou je, že časté vystavenie kyslým potravinám môže erodovať sklovinu, čím sa zuby stávajú častejšie rozpadu. Takže aj keď sa stlačenie citróna alebo limetky môže obrátiť jednoduchy pohár vody do zábavného nápoja, nie je to vždy najlepšia voľba pre vaše ústa. Citrusové ovocie a šťavy môžu tiež dráždiť vredy v ústach. Uistite sa, že pijete dostatok čistej vody.

Nie vždy káva je pre vás dobrá

Vo svojej prirodzenej forme môže byť káva a čaj zdravým nápojovým výberom. Bohužiaľ, príliš veľa ľudí nemôže odolávať pridávaniu cukru. Káva a čaj môže tiež vyschnúť ústa. Časté nápoje z kávy a čaju môžu tiež spôsobiť škvrny na zuboch. Ak ich spotrebujete, uistite sa, že pijete dostatok vody a pokúste sa udržať ich na minimum.

Zdravé potraviny sú najhoršou nočnou morou v ústach

Keď príde na zdravé občerstvenie, mnohí ľudia si dávajú sušené ovocie na začiatok zoznamu. Ale mnohé sušené ovocie sú lepkavé. Tieto potraviny môžu poškodiť zuby, pretože majú tendenciu zostať na zuboch dlhšie ako iné druhy potravín. Ak často jete sušené ovocie, potom ich opláchnite vodou alebo starostlivo umyte.

Dajte si pozor na chipsy

Kto nemá rád peknú, uspokojujúcu chuť zemiakového čipu? Bohužiaľ zemiakové lupienky sú naplnené škrobom, ktorý má tendenciu uviaznuť vo vašich zuboch. Ak sa rozhodnete dopriať takýchto občerstvení, dávajte si pri starostlivosti v tento deň pozor na starostlivosť, aby ste odstránili všetky čiastočky jedla, ktoré môžu viesť k tvorbe plaku.

Vymeňte sódu za vodu

Keď budete jesť sladké potraviny alebo popíjať sladké nápoje dlhú dobu, baktérie plaku používajú tento cukor na produkciu kyselín, ktoré napádajú sklovinu, tvrdý povrch vášho zuba. Väčšina sýtených nealkoholických nápojov, vrátane sódy na výživu, sú kyslé, a preto sú pre zuby zlé. Kofeinové nápoje, ako napríklad cola, môžu tiež vysušiť vaše ústa. Ak konzumujete nealkoholické nápoje, skúste piť radšej šálku vody.

Obmedzte konzumáciu alkoholu

Alkohol spôsobuje dehydratáciu a sucho v ústach. Ľudia, ktorí nadmerne pijú, môžu zistiť, že ich tok slín je v priebehu času znížený, čo môže viesť k zubnému kazu a iným perorálnym infekciám, ako je ochorenie ďasien. Veľké užívanie alkoholu zvyšuje riziko rakoviny ústnej dutiny.

Pozor na športové nápoje

Znie to zdravo, ale cukor je najvyššou zložkou mnohých športových a energetických nápojov. Americká pediatrická akadémia hovorí, že športové nápoje môžu byť užitočné pre mladých športovcov, ktorí sa zaoberajú dlhotrvajúcimi, intenzívnymi fyzickými aktivitami, ale vo väčšine prípadov zbytočne. Pred ďalšou dúškou skontrolujte štítok, aby ste sa uistili, že váš výber nápoja má nízky obsah cukru alebo pite vodu.

ZDROJ:Lushzone.com

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>