Poznáme potraviny, ktoré môžu spôsobiť rakovinu, je lepšie sa im vyhnúť

Niektoré výrobky, ktoré denne konzumujeme, môžu zvýšiť riziko vzniku rôznych typov rakoviny. Buďme teda opatrní, čo jeme, a obmedzíme niektoré potravinárske výrobky a zároveň ich nahradíme zdravšími.

Spracované mäso

WHO vykonalo 10 štúdií, ktoré ukázali, že konzumácia 50 g spracovaného mäsa stačí na zvýšenie rizika rakoviny hrubého čreva.

Alkohol

Ak pijete nápoj raz za čas, ak pijete alkohol, podľa amerického ministerstva zdravotníctva a sociálnej starostlivosti potrebujete iba 3,5 pohárov alkoholu denne, aby ste zvýšili riziko rakoviny úst, hrdla a hrtana trikrát. Riziko vzniku rakoviny hrubého čreva sa zvyšuje o 50%.

Pripečené mäso

Máte radi jesť aj mierne spálené mäso? Bohužiaľ sa pri spaľovaní mäsa vytvárajú sacharidy. Preto by ste sa mali vyhnúť príprave riadu týmto spôsobom.

Príliš teplé nápoje

Existujú ľudia, ktorí radi jedia veľmi teplé polievky alebo pitie horúceho čaju. Bohužiaľ, podľa agentúry Svetovej zdravotníckej organizácie pre výskum rakoviny, nápoj, ktorého teplota presahuje 65 stupňov Celzia, zvyšuje riziko rakoviny pažeráka.

Sýtené nápoje

Deň bez sýtených nápojov je stratený deň? Ak ich pijete každý deň, zvyšujete riziko rakoviny prostaty o 40%.

Biele cestoviny

Texanskí vedci si všimli vzťah medzi množstvom spotrebovaných bielych cestovín a rakovinou pľúc. Preto je lepšie, aby ste nepreháňali jeho množstvo.

Biely chlieb

Podobne s bielym chlebom. Zvyšuje riziko rakoviny pľúc o 49%. Preto je lepšie jesť celozrnný chlieb. Všeobecne sa to týka vysokého GI týchto produktov.

Paradajky v plechovke

Výskum z roku 2008 potvrdzuje, že výrobky z konzervovaných paradajok obsahujú bisfenol A. Podporuje vývoj rakoviny prsníka.

ZDROJ:dompelenpomyslow.pl

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>