Potraviny, ktoré vám pomôžu zachovať dobrý sluch

Potraviny bohaté na špecifické minerály môžu výrazne zvýšiť celkové zdravie a správnu funkciu našich tiel. Vápnik je skvelý pre kosti a zuby, zinok je vynikajúci pre imunitný systém, ale aké sú minerály, ktoré zlepšujú náš sluch?

V tomto článku budeme hovoriť o potravinách, ktoré vám pomôže zachovať váš sluch.

Draslík

Draslík je veľmi dôležitým minerálom zodpovedným za reguláciu tekutín v krvi a tkanivách tela. Dôvod, prečo je draslík dôležitý, je to, že tekutiny v našom vnútornom uchu sú závislé od stabilného toku draslíka. Ako starneme, hladiny draslíka v našej krvi a tkanive majú tendenciu klesať, čo ďalej prispieva k presbycusis – strata sluchu súvisiaca s vekom.

Medzi potraviny bohaté na draslík patria zemiaky, špenát, paradajky, banány, melóny, pomaranče, jogurt, mlieko, fazuľa lima, hrozienka, marhule a ďalšie.

Kyselina listová

Kľúčovým minerálom zodpovedným za generovanie rastu nových buniek bola kyselina listová, ktorá bola dôvodom, prečo sa väčšina ľudí presbycusis rozvíja. Viaceré lekárske štúdie zistili, že u ľudí s nízkymi hladinami kyseliny listovej v ich tele je pravdepodobnejšie, že u nich dôjde k strate sluchu. Doplnky kyseliny listovej odporúčajú lekári pre pacientov so stratou sluchu a dokázali, že fungujú pomerne účinne. Dobrá cirkulácia je veľmi dôležitá pre udržanie zdravých vlasových buniek vnútorného ucha. Kyseliny listové sa nachádzajú v niekoľkých druhoch potravín, ako sú mäsové výrobky, špenát, brokolica a špargľa.

Magnézium

Horčík je ďalším dôležitým minerálom, ktorý je zodpovedný za veľa dobrých vecí v našom tele. Štúdie však zistili, že horčík môže chrániť ľudí pred rozvojom straty sluchu. Hlasné zvuky produkujú voľné radikály. To sú veľmi zlé pre vaše vnútorné ucho, a horčík bol nájdený pomerne účinný pri ochrane nás pred účinkami voľných radikálov. Tieto štúdie tiež zistili, že nedostatok horčíka vo vnútornom uchu môže viesť k zmenšeniu krvných ciev v dôsledku nedostatku kyslíka.

Existuje mnoho potravín, ktoré sú bohaté na horčík, ako sú banány, artičoky, zemiaky, špenát, brokolica, paradajky a ďalšie. Zo všetkých týchto potravín, artičoky pomáhajú najviac pri ochrane vášho sluchu. Vynikajúci tip je kombinovať artičoky s jogurtovým dipom, ktorý vám poskytne ďalšie hladiny draslíka.

Zinok

Zinok, podobne ako horčík, sa nachádza v mnohých potravinách, ako je hovädzie mäso, bravčové mäso, kuracie mäso z tmavého mäsa, mandle, kešu orechov, arašidy, fazuľa, hrášok, šošovica, ustrice, tmavá čokoláda a ďalšie. Najefektívnejšie jedlo, ktoré môžete jesť, že bude mať obrovské množstvo zinku je granola bary. Kombinácia tmavej čokolády s orechmi vám poskytne veľmi potrebný príjem zinku, ktorý bude viac ako dosť pomáhať chrániť váš sluch. Ostatné zložky, ako je ovos, prasknuté quinoa, hrozienka, sušené brusnice, kokosové vločky a goji bobule robia zázraky pre váš sluch. Takže uistite sa, že oživíte svoju stravu s jednou z týchto potravín.

ZDROJ:thefrisky.com

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>