Nie a nie schudnúť a keď už aj niečo zhodíte, okamžite príde jojo efekt? My vieme, prečo sa tak deje

Ak ste už vyskúšali všetky diéty, vylúčili bielkoviny, sacharidy, tuky, je dosť možné, že sa vám stratené kilogramy opäť vrátili naspäť. My vieme, prečo sa tento jav neustále deje. 

Toto sú dôvody prečo sa vám nedarí schudnúť

Jete bielkoviny a uhľohydráty oddelene

Vyznávači zdravej výživy vám povedia, že bielkoviny a sacharidy by sa nemali jesť spolu. Je to najmä preto, že sacharidy v žalúdku nemajú čas na spracovanie a asimiláciu spolu s bielkovinami.

Toto tvrdenie však nie je celkom pravdivé. Koncentrácia kyseliny chlorovodíkovej v žalúdku a látky v tenkom čreve umožňujú trávenie bielkovín, ako aj sacharidov. Čo je však isté, na štiepenie bielkovín a sacharidov slúžia rozdielne enzýmy.

Nepoužívate nôž

Náš mozog potrebuje asi 20 minút na to, aby si uvedomil, že telo prijalo potravu, a že je žalúdok sýty. Kedy sa vám naposledy podarilo obedovať dlhšie ako 20 minút?

Ak si chcete nahnať nejaké minúty, skúste k jedlu zapojiť nôž. Krájajte si všetko, čo sa dá a na maličké kúsky, ktoré budete dôkladne prežúvať. Spomalíte tak proces jedenia a pocit hladu zažijete po menšom objeme jedla, a teda zjete menej.

Príliš veľa zdravého jedla

Máte pocit, že ľudia, ktorí jedia veľa zeleniny, chudého mäsa a ovocia majú spravidla krásnu postavu? Žiaľ, nie je to celkom tak. V jednej polievkovej lyžici olivového oleja je približne 150 kalórií, to sa teda rovná asi polovičke avokáda. Pridajte k tomu paradajky, uhorky a olivy. Na svete je v podstate kalorický šalát, ktorý vo veľkom množstve obsahuje viac kalórií ako bežná žemľa.

Najnovšie štúdie ukazujú, že príliš veľa zdravého jedla nám škodí. Jedinou cestou je sledovanie veľkosti porcií, čo už trochu hraničí s posadnutím jedlom, na čo si treba dávať pozor.

Príliš často detoxikujete

Šťavy z čerstvej zeleniny a ovocia či smoothies sú pre telo skvelé a užitočné, no netreba to preháňať. Takýto nápoj by určite nemal nahrádzať všetky plnohodnotné jedlá dňa. Telo stráca vodu, svalovú hmotu, no nie tuk. V dôsledku toho získate zhodenú váhu rýchlo naspäť, keď ukončíte detox a nabehnete na klasický stravovací režim

Preto je lepšie konzumovať zeleninu a ovocie v celku, aby ste telu dodali aj vlákninu.

Kalórie- ach tie kalórie

Aj keď sú na obale uvedené kalórie, to, koľko ich vaše telo reálne spáli, vypočítať neviete. Ak rátate každú kalóriu a dodržiavate presné počty s tým, že si nedoprajete ani o 10 viac, tento problém odporúčame konzultovať s lekárom. Mohlo by sa jednať o vážnu poruchu stravovania, ktorú by ste určite nemali podceňovať.

Snažte sa vyberať si skôr kvalitné potraviny, nepozerajte kalórie. Vaša strava by mala byť pestrá, najviac by ste mali prijať bielkovín, potom tuky a na záver sacharidy.

ZDROJ:adme.ru

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>