Neuveríte tomu ako umelé sladidlá potichu ničia vaše pľúca, mozog a obličky

Veľa ľudí pravidelne konzumujú rôzne nápoje, minerálky či džúsy sladené umelými sladidlami. Veria pritom, že tým robia niečo pre svoju váhu a zdravie.

Musíme vás však vyviesť z omylu. Umelé sladidlá vášmu zdraviu nepridávajú, ale ho skôr ničia.

Podľa expertov by štátne zdravotnícke úrady mali pred týmito produktmi varovať podobne, ako to robia v prípade cigariet, alkoholu či nápojov sladených klasickým cukrom.

Suzan E. Swithers, PhD., profesorka psychológie a neurológie na Purdskej univerzite, hovorí, že by sme mali limitovať nielen príjem cukrov, ale rovnako aj príjem umelých sladidiel.

Preštudovala si viacero súčasných štúdií, ktoré sa zaoberali vplyvom umelých sladidiel na zdravie človeka. Zistila, že až 30% dospelých a 15% detí konzumuje výrobky s obsahom aspartámu, sukralózy či sacharínu.

Ako uvádza:

„V dnešnej dobe sú veľké tlaky na riešenie problémov s nadváhou a obezitou, z ktorých sa stávajú chronické ochorenia.

Pre potravinársky priemysel sa tak vytvára obrovský priestor pre zisk z predaja produktov, ktoré obsahujú málo kalórií.“

Z tejto témy sa dokonca stáva politická diskusia, pretože mnohí politici prichádzajú s návrhmi zaťažiť potraviny s vysokým obsahom cukru extra daňami alebo obmedzovať ich dostupnosť, napríklad v školách či nemocniciach.

Toto jr hlavný problém umelých sladidiel

Problém je, že väčšina z týchto opatrení sa netýka umelých sladidiel, keďže sa na ne nazerá ako na zdravšiu alternatívu cukru. To však nie je pravda.

Ukazuje sa totiž, že umelé sladidlá mätú prirodzenú schopnosť tela kontrolovať spracovanie kalórii.

Je tomu tak preto, lebo po ich konzumácii dochádza k oklamaniu organizmu, že skonzumovalo cukor, pričom cukor sa tam v skutočnosti nenachádzal.

Takéto klamanie tela zvyšuje až dvojnásobne riziko rozvoja metabolického syndrómu.

Čo sa deje vo vašom tele po konzumácii umelých sladidiel

Výskumy ukázali, že pravidelná konzumácia umelých sladidiel vedie k nasledovným zdravotným problémom:

1. Cukrovka a metabolický syndróm

Žurnál Diabetes Care (Liečba cukrovky) publikoval v roku 2009 Štúdiu, ktorá ukázala, že konzumácia umelých sladidiel zvyšuje riziko metobolického syndrómu o 36% a cukrovky typu 2 až o 67%.

Umelé sladidlá narúšajú spojenie medzi tráviacim traktom a mozgom, čo vykoľaľuje metabolizmus.

Experti z Vedeckého inštitútu vo Weizmanne v Izraeli zistili, že tieto nápoje dokážu nepriaznivým spôsobom zmeniť vašu črevnú mikroflóru.

Kŕmili myši sladidlami s nulovým obsahom kalórií ako sú sacharín, aspartám a sukralóza. Takto kŕmene myši si časom vyvinuli intoleranciu glukózy.

2. Depresia

Konzumácia viac ako 4 pohárov nápojov s umelými sladidlami denne predstavuje o 30% väčšie riziko cukrovky.

Na druhej strane, vypitie 4 šálok kávy (neprisladzovanej) toto riziko znižuje o 10%.

3. Poškodenie pľúc

Umelé sladidlá zvyšujú riziko astmy a chronickej obštrukčnej choroby pľúc.

Podľa jednej austrálskej štúdie, 13% pacientov s astmou a 16% pacientov s chronickou obštrukčnou chorobou pľúc konzumovali viac než 2 poháre diétnych nápojov denne.

4. Poškodenie obličiek

Experti na Harvarde skúmali  ľudí, ktorí pili nápoje s umelými sladidlami viac než 20 rokov.

Zistili, že u týchto ľudí to viedlo až k 30% zníženiu funkcie ich obličiek.

 5. Srdcovocievne ochorenia

Štúdia vykonaná na Miamskej a Kolumbijskej univerzite zahŕňala 2000 dospelých, ktorých skúmala počas 10 ročného obdobia.

Došla k záveru, že tí, ktorí konzumovali uvedené nápoje, mali vyššie riziko srdcového infarktu a mozgovej príhody. Mali tiež oveľa vyššie riziko úmrtia na ochorenia srdca.

6. Poškodzuje mozog

Aspartám, ktorý je často používaným umelým sladidlom v mnohých nápojoch, poškodzuje antioxidačné obranné mechanizmy mozgu.

Jeho dlhodobá konzumácia zvyšuje nerovnováhu oxidačných procesov, hlavne prostredníctvom glutatiónového obranného mechanizmu.

Navyše, ukázalo sa, že aspartám výrazne zvyšuje aj riziko vzniku nádorov na mozgu.

ZDROJ:jensprav.ru

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>