Nestaňte sa ľadovým medveďom, 6 spôsobov, ako sa vyrovnať s ospalosťou v chladnej sezóne

Aj keď my, podobne ako mnoho iných živých bytostí, prepadáme v zimnom období, dá sa povedať do zimného spánku, naše telo sa snaží tráviť menej energie, aby nezmrzlo. Robí tak všetko, aby získalo dobrú „otepľujúcu“ vrstvu. Našťastie, so zimnou apatiou sa môžete celkom úspešne bojovať. Spozornite ponúkame šesť najefektívnejších spôsobov, ako sa túto zimu sa nestať spiacim medveďom. 

1.METÓDA 

 Kontrolné hormóny

V zime človek prirodzene mení hormonálne pozadie. Po prvé, psychologicky a fyzicky trpíme nedostatkom jedného z „hormónov šťastia“ – serotonínu. Z tohto dôvodu, tradičné zimné depresie a zvýšená chuť na sladkosti, vysoká únava a zlý spánok. Nedostatok serotonínu v zimnom období je spojený s krátkymi denného svetla. Je to najlepšie, sa prejsť po ulici, na čerstvom vzduchu. A v tme sa obklopte svetlými žiarivkami.

Sacharidy stimulujú produkciu serotonínu, rovnako ako tryptofán, látku, ktorá obsahuje napríklad, čokoláda, tvrdý syr, slepačie vajcia, šošovica, fazuľa, šampiňóny, hlivy ustricové, chudého mäsa, banány. Ale ak si zvýšiť dávku sacharidov v potrave, dajte pozor, aby nedošlo k prekročeniu celkového príjmu kalórií, a nezískaťli ste extra nadváhu.

2.METÓDA

 Zabezpečte si vitamíny. 

Nedostatok určitých vitamínov môže vyvolať potlačujúci účinok na mnohé funkcie tela a na našu náladu. V zimnom období, tento problém je obzvlášť akútne pri absencii sezónneho ovocia a zeleniny, ktoré podporujú rovnováhu našich potravín v iných obdobiach roka.
Hypovitaminóza môžu ovplyvniť nepriamo na ľudskom tele (napr., Nedostatok vitamínu B vedie k zníženiu serotonínu hormónu pozri vyššie).Priamo naše apatia a malomyseľnosť môže byť spojené s nedostatočnou produkciou tzv „slnko“ vitamínu, a to – vitamínu D. Ako hormónu serotonínu, že je produkovaný pôsobením slnečného žiarenia. Akonáhle dôjde k poklesu hladiny tohto hormónu v dôsledku čoho trpí imunita, máme sezónu chrípky a rôznych prechladnutí. Kosti a zuby tiež trpia, čo môže viesť k vážnemu zraneniu v ľadových podmienkach.

Aby ste sa vyhli takýmto problémom, vyhľadajte vitamín D v jedle. Našťastie tie, ktoré obsahujú dostatok tohto vitamínu, sú v zime k dispozícii: mlieko, tvaroh, vajcia, syry a hlavne väčšina morských plodov. Možno má zmysel pripomenúť si rybí olej, ktorý sa nachádza v každej lekárni.
Pokiaľ je to možné, navštívte solárium, ale nepoužívajte ho. Po prvé, nadmerné opaľovanie v zime stále nie je príliš prirodzené a po druhé, predávkovanie ultrafialovým žiarením nie je pre pokožku užitočné.
Vo všeobecnosti sa pokúste urobiť vašu stravu čo najrôznejšou a najplnejšou. Vytiahnite zo skrine matkin džemu alebo čerstvé bylinky z mrazničky, kúpte si citrusové plody.

3.METÓDA 

Pohyb

Keď je zima, musíte sa pohybovať. Pravidelné cvičenie vám pomôže odolať prechladnutiu, poskytnúť všeobecný tón, zlepšiť spánok a celkovú pohodu. Takzvaný „sval radosť“, ktorý sprevádza cvičenie alebo iná aktívna fyzická aktivita, umožňuje kompenzovať nedostatok serotonínu „hormónu šťastia“ – endorfínov.

Hriech nevyužiť skutočnosti, že v zime poskytuje veľké množstvo aktívnej zábavy, ktorý pozdvihne nielen náladu a vypáli niekoľko sto kalórií, ale aj na posilnenie rodiny, ak sa uvoľní všetko dohromady.

Okrem toho je potrebné navštíviť telocvičňu 3-4 krát týždenne. Aktívna práca všetkých svalových skupín tela vám umožňuje neustále udržiavať „svalovú radosť“ a vysokú vitalitu.

4. METÓDA

 Voda je život

Vodné procedúry sa tiež môžu stať spôsobom, ako uniknúť zo zimnej únavy.
Urobte si voňavý kúpeľ, navštívte kúpele alebo saunu. Vyskúšajte kúpeľ s bylinami, ktoré pomáhajú uvoľniť nervový systém: mäta, melíza, harmanček, ľubovník bodkovaný.

Nezabudnite piť dostatok vody, čo je potrebné pre normálnu termoreguláciu. Okrem toho ohrievače v miestnosti výrazne sušia pokožku. Preto sa tiež cítime nepríjemne. Nedostatok tekutiny vedie k bolestiam hlavy a nadmernej únavnosti.

4.METÓDA

Dajte si nové emócie

Jedným z faktorov, ktoré zhoršujú januárovú alebo februárovú melanchóliu, môže byť nudná rutina a monotónnosť. Preto použite zimu, aby ste získali nové pocity.
Ak vaša práca zahŕňa dovolenku počas tohto obdobia – ísť niekde spolu so svojimi blízkymi a deťmi. Odporúča sa nielen ležať na pláži, niekde v Góve a získať veľa rôznych dojmov. Choďte do hôr, navštívte podzemné mesto, prehliadnite mestá zaujímavej krajiny. Ak čas a finančné príležitosti vám neumožňujú plánovať také veľké výlety, nájdite v okolí neobyčajné výlety.
Skúste niečo, čo ste predtým nikdy nevideli. Ak si myslíte, že ste nemotorní, začnite tancovať. Ak sa bojíte výšky – skočte s padákom.

Nezabudnite na nové chute a vône. Znamená to veľa v našich životoch. Zmena parfumov, kúpte voňavú kúpeľňovú penu a vonné sviečky. Skúste každý deň na týždeň variť nové jedlo.

6. METÓDA

Komunikácia

Je celkom zrejmé, že ľudia nedávno začali komunikovať menej, aspoň žiť. Súčasne sa stáva čoraz viac ľudí, ktorí si sťažujú na zimnú apatiu a zlé zdravie.
Človek je spoločenská bytosť. A prvým znakom jeho odchodu z normálneho života je túžba vyliezť  z domu a nie s nikým hovoriť. Aspoň do jari. Podivné, ako sa môže zdať, jedným z najlepších liekov zo zimnej apatie je komunikácia s ľuďmi, ktorí sú pre vás drahí a zaujímaví. Ak ste chorí s depresiou, je čas zoznámiť sa s novými priateľmi a pamätať na starých.

Keď komunikujeme, zažívame emócie, pocity. Robia nás živými ľuďmii. Tieto skúsenosti robia život naozaj jasným. Ako dlho trávite čas s rodinou, so svojimi rodičmi? Ako dlho ste neboli nakupovať so svojou priateľkou? Ako dlho ste rozhovorili s priateľom alebo našli zábavnú spoločnosť?
Ak ste smutný, neizolujte sa.

Držte sa našich rád a buďte šťastný v každom ročnom období! 

ZDROJ:diets.ru

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>