Nespavosť, bolesti hlavy a nízka hladina energie naznačujú, že vaše telo trpí nedostatkom týchto vitamínov…

Ak je naše zdravie v nebezpečenstve, naznačuje to naše telo v nejakej forme. Bohužiaľ však tieto príznaky sú ignorované, čo môže viesť k vážnym ochoreniam.

Medzi takéto príznaky patrí nespavosť, nedostatok energie a bolesti hlavy. Tieto zvyčajne vyplývajú z nedostatku stopových prvkov, ako je horčík a vitamín K.

V tomto článku môžete prečítať o dôležitosti týchto prvkov a o tom, ako ovplyvňujú naše zdravie.

Magnézium

Existuje viac ako 300 chemických reakcií v ľudskom tele, ktoré sa nevyskytujú pri neprítomnosti horčíka. Podieľa sa na príprave nových bielkovín, prispieva k transformácii potravy na energiu. Tento minerál pomáha bojovať proti únave, znižovať úzkosť a stres.

Je schopný eliminovať migrénu a chronické bolesti hlavy. Ak je telo s nízkym obsahom horčíka, hladina hormónu serotonínu je nízka, takže je tendencia depresie a nespavosť.

Ženám vo veku od 19 do 30 rokov sa odporúča dávka 310 mg horčíka denne. Odporúčaná denná dávka starších pacientov je 320 mg, zatiaľ čo muži vo veku od 19 do 30 rokov sú 400 mg denne.

Najlepšie potraviny obsahujúce horčík:

  • avokádo
  • špenát
  • semená, orechy
  • mäso
  • ryby
  • celozrnný chlieb
  • hnedá ryža

Vitamín K

Vitamín K hrá v syntéze proteínov, ktoré ovplyvňujú zrážanie krvi. Ak v tele nie je dostatok vitamínu K, môže sa objaviť zvýšené krvácanie a môžu mať viac modrých škvŕn a modrín.

Vitamín K chráni srdcové chlopne a krvné cievy pred kalcifikáciou, tj kalcifikáciou. Znižuje tiež výskyt rakoviny Alzheimerovej choroby a prostaty.

S vitamínom D posilňuje vitamín K kosti, takže zvýšený nedostatok vitamínu K môže viesť k častým zlomeninám kostí.

Nutnosť vitamínu K závisí od telesnej hmotnosti, veku a pohlavia. Dospelým sa odporúča 0,01 mg vitamínu K na kilogram, čo je 0,07 mg / deň u jedinca s hmotnosťou 70 kg.

Najlepšie potraviny s vitamínom K:

  • korenené korenie: chili, kajenské korenie, kari a paprika
  • zelená listová zelenina: špenát, zeler, petržlen, zeler, kapusta, brokolica
  • byliny: bazalka, pažítka, šalvia, sezam, koriander
  • okrem týchto: kapusta, karfiol, zelená cibuľa, šalát, uhorka, ľadový šalát, zeler

Pred prijatím vyváženej stravy, bohatej na zeleninu a ovocie, požiadajte svojho lekára o výživový doplnok.

ZDROJ:filantropikum.com

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>