Nedostatok vitamínu D spôsobuje bolesti hlavy, vysoký krvný tlak a dokonca depresiu. Tu sú znamenia, keď vám chýba

Vitamín D sa často nazýva „slnečný vitamín“, pretože sa produkuje v pokožke v reakcii na slnečné svetlo. Je to vitamín rozpustný v tukoch, ktorého rodina zlúčenín obsahuje vitamíny D1, D2 a D3. Tento vitamín je mimoriadne dôležitý, pretože môže mať vplyv na až 2000 génov v tele. Niektoré z jeho hlavných funkcií zahŕňajú podporu absorpcie živín ako fosfor a vápnik, čo na druhej strane zabezpečuje silnú imunitu a silné kosti. Tu sú hlavné výhody vitamínu D:

1. Vitamín D bojuje s chorobou

Podľa štúdie z roku 2006 v Journal of the American Medical Association, vitamín D znižuje riziko roztrúsenej sklerózy. Ďalšia štúdia zistila, že znižuje riziko vzniku srdcových ochorení. Nakoniec štúdia zverejnená v americkom časopise Journal of Clinical Nutrition z roku 2010 naznačuje, že pomáha znižovať zmenu vývoja chrípky.

2. Vitamín D znižuje depresiu

Bolo vedecky dokázané, že vitamín D hrá úlohu pri regulácii nálady a prevencii depresie. Jedna konkrétna štúdia zistila, že pacienti s depresiou, ktorí dostávali doplnky vitamínu D, zaznamenali pozitívne zlepšenie svojho stavu. Iná štúdia zistila, že nedostatok vitamínu D je bežnejší u ľudí s depresiou a úzkosťou.

3. Vitamín D zvyšuje chudnutie

Podľa jednej štúdie pravidelné doplnenie vitamínu D pomohlo ľuďom zlepšiť rizikové faktory srdcových ochorení. Ďalšia štúdia zistila, že tí, ktorí užívali doplnky vitamínu D a vápnik stratili väčšiu váhu v porovnaní s tými, ktorí užívali placebo doplnky. Ako vysvetlili výskumníci, vitamín D a vápnik mali účinok na potlačenie chuti do jedla.

4. Nedostatok vitamínu D

Medzi hlavné príznaky nedostatku vitamínu D patrí zápcha alebo hnačka, problémy s močovým mechúrom, celková únava, svalové kŕče, nepokojný spánok, svalová bolesť alebo slabosť, bolesť kĺbov, bolesti hlavy a neschopnosť sústrediť sa. Ako uviedol Michael F. Holick, vedúci odborník na vitamín D, svalová slabosť zvyčajne pramení z nedostatku vitamínu D, pretože tento vitamín je potrebný na optimálne fungovanie kostrových svalov.

5. Expozícia vitamínu D a slnečného žiarenia

Vitamín D sa vyrába v reakcii na slnečné žiarenie, čo znamená, že chemicky vložené opaľovacie prípravky v podstate vyčerpávajú túto drahocennú živinu. Opaľovacie krémy sú určené na zablokovanie UVB lúčov, ktoré sú priamo zahrnuté do výroby vitamínu D našimi telami. UVB lúče majú schopnosť prenikať do vonkajších vrstiev kože a cholesterol v tkanive pokožky absorbuje, aby vytvoril vitamín.

Ale vitamín D3 sa nemôže dostať do krvného obehu hneď! Trvá to čas, aby sa absorboval z kože do krvi. Preto je potrebné umývanie pokožky po expozícii slnkom oneskorene, pretože môžete umyť kožný olej, ktorý inicioval proces vitamínu D. Bohužiaľ, veda nám diktuje používať opaľovacie prípravky, ktoré sú nabité látkami spôsobujúcimi rakovinu a vyhnúť sa slnečnému žiareniu, ktoré skutočne chráni proti rakovine kože. Aká škoda!

Ako sa uistiť, že máte dosť Vitamín D

UVB lúče sú najsilnejšie počas leta a sú na vrchole počas stredného dňa. Zistilo sa, že 8 000 až 10 000 IU v dávkach je všeobecne bezpečné pre všetkých. Schopnosť človeka produkovať D3 silne závisí od farby pleti. Jednotlivci s bledou kožou musia byť vystavení plnému slnku 10 až 45 minút, zatiaľ čo osoby s tmavou kožou môžu od 2 do 2,5 hodiny.

ZDROJ:remedieshouse24.com

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>