Nedostatok tejto látky nám spôsobuje bolesti hlavy, migrénu, únavu, ospalosť, zábudlivosť, zažívacie problémy…

Dnes chceme vysvetliť, aké účinky sa vyskytujú v našom tele, keď máme nízku hladinu serotonínu.

Serotonín je chemická látka, ktorá nás robí šťastných a dáva nám príjemný pocit pohody.

Jeho funkcie však ďaleko presahujú tento príjemný emocionálny stav.

Serotonín alebo 5-hydroxytryptamín, okrem pôsobenia v mozgu ako neurotransmiter, pôsobí aj ako hormón, keď dosiahne náš krvný tok.

Serotonín postihuje veľké množstvo telesných a psychologických funkcií; ako vieme, má významnú úlohu v metabolizme našich kostí, ako aj v regenerácii pečene a dokonca aj v bunkovom rozdelení.

Táto chemická zložka nášho tela je rovnako vzrušujúca ako úžasná, pretože vďaka sérotonínu môžeme mať primeranú vnútornú rovnováhu, aby sme zabezpečili blahobyt všetkých procesov, ktoré zaručujú naše celkové zdravie.

Stojí za to mať na pamäti tieto príznaky, ktoré sa zvyčajne spájajú s inými problémami, keď v skutočnosti môžu byť spôsobené nesúladom s našimi neurotransmitermi a hormónmi. 

1. Nízke hladiny serotonínu spôsobujú problémy s trávením

Možno ste nikdy nepočuli o peristaltike. Tento názov sa vzťahuje na skratky, ktoré sa vyskytujú v celom tráviacom trakte s veľmi špecifickým účelom: presúvať produkty a tekutiny cez systém. Keď sú hladiny serotonínu nízke, naše bunky nemôžu vydať dostatočné množstvo vápnika. S menším obsahom vápnika sa tráviace svaly prestávajú zmenšovať tak efektívne a naše trávenie sa stáva pomalšie a ťažšie.

2. Účinok nízkej hladiny serotonínu na črevá

Táto skutočnosť je zaujímavá: takmer 95% serotonínu sa produkuje a uschováva v čreve. Nedostatok tohto neurotransmitera s hormonálnymi funkciami môže spôsobiť zmenu funkcie čreva. To spôsobuje častú zápchu.

3. Slabší imunitný systém

Ak máte pocit, únava, svalová slabosť, ste v zlej nálade, a budete tiež zistíte, že máte väčšiu pravdepodobnosť, že ochorie infekčnými chorobami a prechladnutie, ako je obvyklé. Nízka hladina serotonínu zvyšuje našu imunitu a je neúčinná.

4. Zmeny biologických hodín

Nízka hladina serotonínu môže zmeniť náš cirkadiánny rytmus. Príznakom je pocit ospalosti počas dňa, nie v noci. Treba však poznamenať, že táto denná ospalosť sa prejavuje aj ako symptóm depresie. Je známe, že endogénna depresia je spôsobená nedostatkom serotonínu.

5. Túžba jesť slané jedlá

Tieto údaje sú veľmi zvedavé: ľudia s nízkou hladinou serotonínu v tele majú veľkú potrebu sodíka, a preto chcú jesť slané potraviny. Tento príznak môžeme použiť na diagnostikovanie nedostatku tohto neurotransmitera s inými faktormi, ako je odradzovanie, únava, problémy s trávením …

6. Depresia

Hovorili sme o tom. Nedostatok serotonínu je spojený s poklesom našej nálady. Existuje priame spojenie medzi serotonínom a vývojom depresie. To všetko je dôsledkom zníženia počtu receptorov schopných užívať serotonín alebo naopak v neprítomnosti tryptofánu, aminokyseliny, ktorá pomáha regulovať serotonín. V niektorých prípadoch môže zlepšenie výživy a športových hier zlepšiť našu náladu, ak je depresia mierna. V mnohých prípadoch je však potrebné uchýliť sa k liekom na obnovenie hladín serotonínu.

7. Úzkosť

Naše telo má 14 rôznych serotonínových receptorov a najdôležitejšie je 5-HT1A. Ak máme deficit, okamžite zaznamenáme zvýšenú náchylnosť, nervozitu, úzkosť a úzkosť. Musíme si uvedomiť, že v mnohých prípadoch je úzkosť, rovnako ako depresia, chemického pôvodu.

8. Migréna

Serotonín zohráva kľúčovú úlohu pri rozvoji bolesti hlavy a migrény. Dôvodom je nedostatok tryptofánu, prekurzora serotonínu, ktorý sprostredkováva jeho správnu produkciu.

9. Problémy s pamäťou

Nedostatok pozornosti, únava, ťažkosti s koncentráciou na určité údaje a pripomínanie informácií súvisia aj s problémom nízkych hladín serotonínu.

Správna výživa, cvičenie a správne lieky môžu obnoviť hladiny serotonínu a zmierniť mnohé zdravotné problémy.

ZDROJ:fithacker.ru

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>