Nechápala som, prečo moja kamarátka nechávala pohánku vždy 2 dni naklíčiť. Keď mi prezradila pravý dôvod, začala som to robiť tiež

Vedeli ste, že v minulosti sa pohánka nazývala aj „kráľovnou obilnín“? Má to svoje opodstatnenie. Tí z Vás, ktorí ju konzumujete pravidelne, určite viete, že obsahuje veľa vitamínov, minerálov a bielkovín a to v akejkoľvek podobe. Jesť ju môžete surovú, namočenú vo vode, tepelne spracovanú a dokonca aj pečenú, v nejakom dobrom zdravom koláči.

Pohánka sa čím ďalej viac stáva znovu populárny a obľúbená je najmä u ľudí, ktorí žijú zdravo. Prečo by ste aj Vy nemohli začať konzumovať tento cenný dar od prírody? Aby ste však ponechali všetky zdravé vlastnosti pohánky, musíte ju nechať naklíčiť.

Celý proces trvá 14-48 hodín, takže trochu trpezlivosti sa Vám hodí. Ak však chcete vedieť, ako na to, čítajte ďalej.

Čo budete potrebovať:

  • sklenenú nádobu
  • zelenú pohánku
  • čistú vodu
  • gázu

Ako na to?

Najskôr si pohánku nasypeme do sitka a párkrát ju premyjeme čistou vodou, podobne ako pri šošovke. Následne ju nasypeme do nádoby a zalejeme vodou. Častice, ktoré vyplávajú na povrch samozrejme odstránime. Teraz už len čakáme.

Po pár hodinách začnete vidieť menšie zelené výhonky, ktoré by ste mali nechať narásť max. Do 2 cm. Pohánka by mala byť vždy vlhká a takmer zaliata vodou, takže ju priebežne kontrolujte, pretože pohánka vodu nasiakne po dvoch, troch hodinách, takže ju treba znovu doplniť.

Keď je pohánka naklíčená, opäť ju premyjeme v sitku vodou a necháme ju na gáze na tmavom mieste pri izbovej teplote.

Ako som už spomenula, klíčky by mali byť od 0,3 až do 2 cm a také naklíčenie trvá približne 2 dni. Aj malé výhonky však naznačujú, že pohánka „ožila“ a obsahuje mnoho kvalitných vitamínov a minerálov. Preto pohánku môžete konzumovať už po 15 hodinách.

Aké sú jej užitočné vlastnosti?

Pohánka je považovaná za jednu z najlepších potravín, čo sa obsahu antioxidantov týka a je dobre známe, že podporuje imunitný systém a spomaľuje proces starnutia. Štúdie potvrdili, že v porovnaní s ryžou, ktorá je mimochodom tiež pre zdraviu prospešná, naklíčená pohánka obsahuje až 76-krát viac antioxidantov.

Pohánka tiež bojuje proti obezite a nadváhe, čiže je dobrá pri diétach a zdravom životnom štýle. Reguluje hladinu cholesterolu a cukru v krvi a obsahuje bielkoviny a sacharidy, ktoré sú veľmi ľahko stráviteľné.

Naklíčené pohánka tiež obsahuje organické kyseliny, kyselinu šťaveľovú, kyselinu maleínovou, kyselinu jablčnú, kyselinu linolénovú a kyselinu citrónovú, ktoré zodpovedajú za acidobázickú rovnováhu v črevách.

Pohánka tiež obsahuje omega-3-mastné kyseliny, ktoré pomáhajú v prevencii proti kardiovaskulárnym chorobám a ateroskleróze.

Je plná vitamínov E a B, ktoré sú nevyhnutné pre normálne fungovanie nervového systému, za syntézu hemoglobínu a metabolizmu. Vitamín E je skvelý pomocník počas cvičenia a tiež napomáha k hojeniu rán a regeneráciu pokožky.

Tip od nás: Je veľmi dôležité, aby ste pohánku nenechali klíčiť viac ako 2 dni. Okrem iného ju môžete pokojne kombinovať aj s inými zrnami ako napríklad s jačmeňom, bulgurom, amarantom, pšenom a šošovkou alebo cícerom. Je skvelá do polievok, šalátov, ako príloha, na ranné kašu a prípadne aj do koláčov či polievky.

ZDROJ:takprosto.cc

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>