Nebojte sa piť denne 3 kávičky, zabránite nmohým chorobám a jednou z nich je, že v starobe nebute trpieť stratou pamäte, čo je priam úžasné…

Káva Reputation dôkladne postriekané, aj keď v skutočnosti, to by sa dalo nazvať, a medicína, a mierny stimulant a dokonca aj antidepresíva.

 

1. Podivné ale je to pravda: káva je dobrá s alkoholom. V tom zmysle, že vedci ukázali, že alkohol amatérov, ktorí používajú bežné kávy v menším rizikom dostať cirhózu. Samozrejme, s cieľom, aby sme nezostali chorý, je to jednoduchšie prestať piť. Avšak veda nič nenamieta.

2. Kofeín znižuje riziko vzniku rakoviny kože. Telové mlieka s kofeínom z kávových zŕn a zelenom čaji bránia tvorbe zhubných nádorov.

3. Úsmev, pitie rannej šálka kávy. Vedci zistili, že jeden alebo dve šálky kávy denne zvyšuje náladu a celkový zdravotný stav. Za týmto účelom je potrebné dať vďaku dopamínu – látke, ktorá je zodpovedná za závislosť na kávovom nápoji. Ale nenechajte sa uniesť! Rovnaká štúdia ukázala, že tí, ktorí pili viac ako 2 šálky kávy denne, majú tendenciu panikáriť.

4. Notoricky známe antioxidanty, výhody, z ktorých sa hovorí všetkými odborníkmi na výživu a prívržencami správnej výživy, sa ukázalo vo veľkých množstvách obsiahnutých v káve. Podľa štatistík, väčšina Američanov získava dennú dávku antioxidantov z kávy.

5. Štúdia, ktorá trvala asi 30 rokov potvrdila, že tí, ktorí nemajú radi pitie kávy, risk vzniku Parkinsonovej choroby je oveľa vyšší ako pri káve.

6. Napriek tomu, že konzumácia kávy výrazne znižuje riziko vzniku cukrovky typu II, diabetici, ktorí preferujú kávu so všetkými ostatnými nápojmi, majú vyššiu hladinu cukru v krvi.

7. Po náročných cvičeniach v posilňovni, vypiť šálku kávy – bolesť vo svaloch ustúpi. Štúdie potvrdzujú, že káva výrazne znižuje bolesť svalov a je účinnejší, ako aspirín.

8. Odhaliť mýtus, že káva kazí srdcovú činnosť. Ďalšie štúdie potvrdili, že 4-5 šálky kávy denne, budete menej náchylný na kardiovaskulárne choroby. Ale, pozri odsek 3.

9. Pre tých, o kom sa hovorí, že majú “vrodenú pamäť”, tiež nezabráni niekoľko šálok kávy denne: vedci tvrdia, že káva zlepšuje krátkodobú pamäť.

10. Ženy – milovníčky kávy sa nemusia báť o svoju pamäť v starobe. Len tri šálky denne, a ženy, ktoré majú 60 rokov a viac, bude trpieť menej stratou pamäti a zhoršením kognitívnych funkcií.

11. Kofeín spôsobuje vysoký krvný tlak. Prekvapený? Avšak, nie je to tak jednoduché. To platí pre tích, ktorí nepijú kávu vôbec, po jednej alebo dvoch šálok sa prechodne zvyšuje krvný tlak. Ale tí, ktorí pijú kávu po celý čas, tým sa nič také nestane, pravdepodobne kvôli závislosti.

12. Káva – je to jed. V pravom slova zmysle. Kofeín patrí medzi alkaloidy. Pozri tiež alkaloidy morfín, meskalín, strychnín a nikotínu. Našťastie malé množstvo alkaloidov na zrnká kávy neprináša hmatateľnú škodu.

13. Káva je vhodná pre deti: v roku 1999, boli oficiálne schválené kofeínové injekcie, predpisovali ich deťom k stimulácii dýchania v prípade náhleho zastavenia.

14. S kávou sa dokonca môžete vyhnúť návšteve zubára – čo je najdôležitejšie, nedávajte do šálky cukor a mlieko. Pražené kávové zrná majú určité antibakteriálne vlastnosti, ktoré sú schopné ničiť Streptococcus mutans – baktéria, ktorá je jednou z príčin zubného kazu.

15. Kávu bez preháňania možno nazvať “čierne zlato” – rovnako ako olej. To nie je prekvapujúce, pretože má druhý hospodársky význam výrobku na svete. Po benzínu, samozrejme.

ZDROJ:mycharm.ru

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>