Návyky, ktoré zabezpečia, aby vaše kĺby boli v zime v bezpečí

Zima je pre ľudí s ochoreniami kĺbov náročným obdobím. Mráz a studené vlhké počasie ho zhoršujú. Pite čajovú lyžičku oleja z tresčej pečene ráno

Pite čajovú lyžičku oleja z tresčej pečene ráno

Czytaj więcej na https://kobieta.interia.pl/zdrowie/news-nawyki-dzieki-ktorym-zima-stawy-beda-bezpieczne,nId,2739672#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=chrome

Olejové častice môžu dosiahnuť najhlbšie zákutia, chrupavka nebude trieť, a nebudete vystavený bolesti, neistým pohybom a degeneratívym zmenám. 

Pite nízkotučné mlieko

Čím viac pohárov pijete počas dňa, tým lepšie bude pre vaše kĺby v kolenách. Keď sú zdravé, pohybujete sa ľahko, máte lepšiu koordináciu, a ak sa budete skĺznuť, rýchlejšie uvoľníte rovnováhu. 

Teplo sa obliekajte

Keď nosíte tenkú blúzku (bez tielka s dlhým rukávom) alebo len tenké nohavice alebo legíny, mäkké tkanivá obklopujúce kĺb ako napr. väzy, mrznú a zmršťujú sa. Je ľahké ich zraniť (napríklad rozťahovanie, pretrhnutie) akýmkoľvek zakopnutím.

Hýbte sa!

Je známe, že kĺby bez pravidelného pohybu tuhnú. Ani ľudia, ktorí trpia osteoartrózou či reumatoidnou artritídou, sa nemôžu šetriť a vyhýbať sa pravidelnému pohybu s tvrdením, že je pre nich bolestivý a nepríjemný.

Je pravda, že v kresle bez pohybu kolená a bedrá nebolia, zároveň však tuhnú. Snaha rozhýbať sa je potom o to bolestivejšia a človek s chorými kĺbmi sa ocitá v začarovanom kruhu.

Kĺbové chrupavky totiž vyživuje takzvaná synoviálna tekutina, ktorá ich omýva. Pri nedostatočnom pohybe táto tekutina málo premazáva chrupavky a tie sa stále viac poškodzujú.

Preto je dôležité nenechať kĺby dlho odpočívať. Naopak, je nutné pravidelne cvičiť. Zlepší sa tak rozsah pohybu a zmierni sa bolesť.

ZDROJ:kobieta.interia.pl

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>