Naštartujte svoj mozog správnym palivom a udržte ho v dobrej kondícii správnymi potravinami

Zdravá výživa je dôležitá pre zdravie mozgu. Náš mozog je vyrobený hlavne z tuku a potrebujeme kvalitné tuky v našej strave, aby náš mozog bol zdravý. Tuky sú nevyhnutné pre naše fyzické a duševné zdravie a nemali by sme sa ich báť ani sa im vyhýbať, ale ich múdro konzumovať. Zdravé tuky sú tiež nevyhnutné pre deti, aby zabezpečili správny rast a rozvoj mozgu, takže sa uistite, že vaše deti jedia aj zdravé potraviny!

 Tu je 7 potravín, ktoré vy a vaša rodina môžete jesť s cieľom optimalizovať funkciu mozgu

  1. Orechy a semená

Orechy a semená, ako sú vlašské orechy, konope, ľan a semená chia sú bohaté na prospešné tuky a antioxidanty, ktoré vyživujú a chránia mozog. Orechy sú tiež skvelým zdrojom vitamínu E, ktorý je dôležitý pre kognitívne funkcie. Vyhýbajte sa praženým a solenému orechu a vždy, keď je to možné, vyberte organické, surové orechy. Pamätajte, že arašidy nie sú orech, ale strukovina.

  1. Avokádo

Avokádo je skvelým zdrojom tukov a vitamínu E. Jeho mononenasýtené tuky zlepšujú pamäť a koncentráciu, vývoj mozgu, ako aj zníženie hladiny cholesterolu v krvi. Vitamín E, ktorý je silným antioxidantom, pomáha chrániť mozog pred voľnými radikálmi. Pridajte avokádo do vašich šalátov, sendvičov alebo rozdrviť na kus celozrnného chleba na raňajky. Avokádové pyré sú tiež vynikajúce pre deti!

  1. Mastné ryby

Mastné ryby sú nabité omega-3 mastnými kyselinami (DHA), ktoré sú živinami, ktoré sú nevyhnutné pre zdravie mozgu. Omega-3 zlepšuje náladu, ostražitosť, koncentráciu a pamäť a pomáha znižovať depresiu, úzkosť, hyperaktivitu, ako aj zmierňovať zápal v tele. Uistite sa, že si vyberáte kvalitné ryby, ako je voľne žijúci losos, tichomorský halibut, tuniak dlhoplutvý a sardinky, a vyhnite sa tým, ktoré sú nadmerne lovené, chytané alebo chované spôsobom, ktorý poškodzuje morský život alebo životné prostredie.

  1. Kokosový olej

Kokosový olej obsahuje nasýtené tuky, ale jeho nasýtené tuky sú neškodné. V skutočnosti sú pre nás veľmi prospešné. Kokosový olej je známy tým, že zvyšuje funkciu mozgu a podporuje pamäť, rovnako ako terapeutické účinky na poruchy mozgu. Kokosový olej tiež pomáha znižovať chuť k jedlu a je vynikajúci pre zdravie srdca. Pridajte extra-panenský kokosový olej do vašich smoothies, mix-fries alebo pečivo. Môžete konzumovať až 1-2 lyžice denne.

  1. Vajíčka

Vajcia sú jedným z perfektných jedál najkrajšej prírody. Sú skvelým zdrojom bielkovín a cholínu, ktoré zlepšujú pamäť a koncentráciu. Organické vajcia sú tiež vynikajúcim zdrojom selénu a omega-3s, o čom sa dokázalo, že zlepšujú náladu. Omega-3, ktoré sa vyskytujú vo vajciach s pasienkami, tiež pomôžu znížiť zápal v tele, ako aj v mozgu. Uistite sa, že získate organické vajíčka a jesť celé vajce; nielen biela. Žltý žltok je zásaditý a obsahuje všetky vitamíny.

  1. Jarabina

Bobule, ako sú čučoriedky, černice, plody acai a goji, majú vysoký obsah antioxidantov, ktoré chránia mozog pred oxidačným poškodením a stresom. Pomáha tiež posilniť funkcie mozgu a zlepšiť schopnosť učiť sa. Bobule majú tiež nízky index glykémie, čo pomáha udržať stabilnú hladinu cukru v krvi. Bobule, najmä čučoriedky a jahody, sú silne postriekané pesticídmi, takže ak je to možné, vyberte organické.

  1. Ovos

Oves je veľmi výživný. Sú skvelým zdrojom vitamínu B a E, zdravých tukov, antioxidantov a vlákniny. Poskytujú aj glukózu, ktorá je palivom mozgu. Pokúste sa vybrať oceľovo rezaný alebo valcovaný ovos namiesto okrúhleho ovsa. Ak chcete zvýšiť výživu, pridajte semená a ľanové semená, a ak chcete, môžete si dokonca aj uvariť v malom kokosovom oleji, aby ste profitovali z jeho zdravotných vlastností!

zdroj:consciouscooking.com

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>